Helemaal gek!

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Berichtdoor Stefan » wo okt 19, 2005 11:17 am

Hallo,

Sinds een maand of zo heb ik ook Psoriasis Guttata op mijn romp, bovenarmen en bovenbenen gekregen. Mijn dermatoloog zegt dat het met de MTX weg moet gaan, maar ondertussen wordt ik gek van de jeuk en het "trekkende" gevoeld dat het me geeft.

Wie weet daar een oplossing voor? Ik ben pas net met de MTX begonnen, dus dat gaat pas over een week of 6 werken.... :o

Alvast bedankt!

Stefan
Stefan
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » wo okt 19, 2005 2:35 pm

Oooo, dat klinkt vervelend!
Ik heb geen AP dus ik heb geen oplossing voor je helaas.
Succes ermee, en ik hoop dat iemand anders wel iets weet dat verlichting kan geven!
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor Stefan » ma jan 02, 2006 1:14 pm

Inmiddels een aantal maanden verder en er is nog weinig veranderd. De psoriasis is er nog steeds en de MTX is inmiddels in dosering verhoogd.

De dermatoloog wil nog afwachten wat de MTX gaat doen. Ik heb zo´n vermoeden dat ik het antwoord wel weet...... :(

Stefan
Stefan
Lid

Berichtdoor manja » di jan 03, 2006 7:22 pm

Hoeveel MTX gebruik je nu?
Ik hoop dat je jeuk snel minder wordt want het lijkt me vreselijk.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Robert » di jan 10, 2006 11:10 am

Hallo,

Sinds een maand of zo heb ik ook Psoriasis Guttata op mijn romp, bovenarmen en bovenbenen gekregen. Mijn dermatoloog zegt dat het met de MTX weg moet gaan, maar ondertussen wordt ik gek van de jeuk en het "trekkende" gevoeld dat het me geeft.

Wie weet daar een oplossing voor? Ik ben pas net met de MTX begonnen, dus dat gaat pas over een week of 6 werken.... :o

Alvast bedankt!

Stefan

Beste,

Ik weet uit mijn ervaring met de jeuk dat er een goede onderhouds creme is.
Die kreeg ik altijd van mijn Psoriasis Arts. Een soort van Lanette creme met vaseline en nog wat andere spullen. Zou je toch eens moeten vragen aan de dermatoloog. Dus na elke douchebeurt
of elke morgen goed insmeren en je lijf lekker vettig houden iz mijn ervaring!

Gr,
Robert
Robert
Nieuw lid

Berichtdoor manja » do jan 12, 2006 6:11 pm

Die Lanette/Vaseline creme heeft mijn zoon ook regelmatig gebruikt, hij heeft nogal last van exceem en ook een hele droge huid.
manja
Lid

helemaal gek

Berichtdoor APs-juh » do mei 18, 2006 12:43 pm

:D

Stefan,

Vraag Tramadol, dat helpt.

Groet, APs-juh.

:D
APs-juh
Nieuw lid

Berichtdoor Heleen » vr mei 19, 2006 2:04 am

manja schreef:Die Lanette/Vaseline creme heeft mijn zoon ook regelmatig gebruikt, hij heeft nogal last van exceem en ook een hele droge huid.

Ik vind 'm alleen nogal onprettig ruiken :wink:. Maar jullie hebben gelijk, ik vind het een vreselijk vet goedje dat maar langzaam intrekt, maar het verzacht, en als het eenmaal is ingetrokken, dan voel de huid heel prettig aan. (Ik gebruik het overigens gewoon voor een of ander contact-allergietje, heb gelukkig geen AP.)

APs-juh schreef:Vraag Tramadol, dat helpt.
Q: tramadol voor jeuk? Kan zijn hoor, dat 't daar ook op werkt, maar ik heb er gewoon nog nooit van gehoord.
Heleen
Lid

Berichtdoor eury » vr mei 19, 2006 8:57 pm

Hmm ja Tramadol is pijstiller..jeuk is een soort gevoel van pijn..vandaar dat t ook de jeuk onderdrukt..

Groetejs eury
eury
Lid

Berichtdoor jolijn » za mei 20, 2006 3:43 pm

tramadol kan wel erg verslavend zijn :roll:
weet ik niet uit eigen ervaring hoor maar ik ken iemand die het slikt en die probeert het al een tijdje af te bouwen maar dat lukt echt niet, is net een junk,schijnt sterk spul te zijn dus :!:
gelukkig is er meer in het leven dan reuma
jolijn
Lid

Berichtdoor eury » za mei 20, 2006 11:32 pm

Hmm nou even over de mtx en de psor ..ging t allemaal best de goede kant op echt wel verbetering..en zou je met 6 weken verbetering moeten merken ..zit ik in week 6..ahhh nou alles doet al een week veel meer pijn en de psor doet gezellig mee..hoop dat t tijdelijk is maar ben bang dat anders de mtx omhoog moet :cry:

groetjes eury
eury
Lid

Berichtdoor talke » za feb 03, 2007 10:38 pm

Hoi Stefan

Misschien kun je aan je dermatoloog dermovate zalf of silk(weet effe niet of ik het zo goed schrijf) vragen dit zijn twee soorten zalf die verzachten en zorgen dat de huid niet te droog worden en daardoor verdwijnt vaak de jeuk ook. In ieder geval is dat mijn ervaring. En er zijn nog verschillende zoorten maar weet effe da namen er niet meer van.

Heel veel succes
talke
Lid

Berichtdoor manja » za feb 03, 2007 10:47 pm

Bij toeval kwam ik er achter dat uierzalf een hoop verzacht, mijn zoon heeft een enorm droge huid en exceem erbij, het werkt beter als al die jaren lanette/vaseline.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor Marjolijn » zo feb 04, 2007 6:40 pm

ik spuit mtx 25 mg... en kwa gewrichten helpt het redelijk maar kwa psoriasis niet..... zit nog helemaal onder :S..... maar kebniet echt jeuk! Je kan beter zalf hebben denk ik inderdaad!
Marjolijn
Nieuw lid

mtx en psoriasis

Berichtdoor monkey » ma feb 05, 2007 1:12 pm

Hallo

Ook ik gebruikte mtx 25mg in spuitvorm en sinds jan 06 enbrel(biological)50 mg nu mtx langzaam afgebouwd en sinds een paar weken gestopt met mtx gaat prima zonder. Enbrel helpt heel goed voor de gewrichten geen last meer kan redelijk normaal functioneren alleen de psoriasis gaat er niet mee weg ook niet toen ik nog mtx gebruikte. Heb het alleen op mijn hoofdhuid en een paar kleine plekjes op mijn lichaam. Van de huidarts hele vette zalf gekregen die je dan in je haar moet smeren en de volgende dag uit moet wassen(wat weer niet lukt zo vet)en dan dermovate lotion erop de plekken zitten er zo weer en het is een heel gedoe. Ik heb gehoord dat Humira beter zou werken dit is ook een biological. Met de reumatoloog besproken en ik mocht zelf aangeven als ik over wilde stappen.

Groetjes Monkey
monkey
Lid

Volgende

Keer terug naar Psoriasis