Artose en psoriasis lichenoides chronica (plc)

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Artose en Psoriasis Lichenoides Chronica (PLC)

Berichtdoor Jess » ma jan 23, 2006 4:18 pm

Beste,

Ik ben een meisje van 25 jaar en heb vorige maand ontdekt dat ik atrose heb op mijn C5-C6 wervel. Een orthopeed was van mening dat het al ongeveer 5 jaar bezig is, te zien aan het zogenaamde papegaaien- of kraaienbekje dat zich heeft gevormd. Dmv een cortisone-injectie op de spoedafdeling van ziekenhuis ben ik tijdelijk geholpen. Ik had ook spierontspanners meegekregen. Mijn huisarts heeft me bio-glucosamine aangeraden dat ik nu al een week neem. Volgende week laat ik een MRI nemen om perfect de grootte te kunnen bepalen.

Al surfend kwam ik het woordje ' artritis psoriasis' tegen. Vorig jaar is bij mij ook Psoriasis Lichenoides Chronica geconstateerd. Ik vrees dus dat ik Artritis Psoriasis heb.

Ik weet nu enkel dat beide ziekten auto-imuum ziekten zijn, en dat de afweer zich tegen het lichaam keert. En dat het begint tussen de 20 en de 30 jaar (wat de vroegtijdige atrose zou kunnen verklaren)

Ik heb PLC in lichte vorm (denk ik want met créme is het bijna overal weggegaan. Enkel op mijn ellebogen heb ik nog huidschilfers, sinds de eerste keer dat ik een verandering merkte. Op mijn benen en billen zijn de rode jeukende vlekken helemaal weggegaan na een 6tal weken)

Ook denk ik niet dat ik artritis heb. Mijn spieren (nek en rug) zijn wel stijf, maar ik denk niet dat de artrose al ontstekingen heeft veroorzaakt.

Ik vind niks terug over artrose en lichte vorm van psoriasis...Ik weet niet wat ik moet doen. Wel heb ik gelezen dat handicappen vermeden kunnen worden als het in een vroeg stadium geconstateerd wordt.

Ik heb sinds een jaar ook "zwakke" knieën, kan ook hier atrose zitten? Kan ik best ook foto's van mijn knieën laten nemen?

Wat voor onderzoeken kan ik nog het best laten uitvoeren? welke dokters kan ik het best bezoeken?

Ik zou graag meer willen weten over deze aandoening, en achterhalen of mijn vermoedens kloppen.

Herkent iemand dit verhaal? Omdat ik nu 25jaar ben zou ik de beste maatregelen willen nemen (in de mate van mogelijke)..

Groetjes,

Jess
Jess
Nieuw lid

Berichtdoor manja » ma jan 23, 2006 5:47 pm

Wat mij het beste zou lijken is vragen om een verwijskaart van de reumatoloog, artrose kan al op jonge leeftijd voorkomen, wat de rest betreft, daar weet ik zelf te weinig van maar misschien kan iemand anders je vragen beter beantwoorden.

groetjes, Manja
manja
Lid

Reumavorm: ra

Keer terug naar Psoriasis