Wat voor shampoo etc gebruik jij?

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Wat voor shampoo etc gebruik jij?

Berichtdoor Noekie » vr mei 07, 2010 10:24 am

Ik zit momenteel weer helemaal onder. Omdat ik liever niet weer met al die medicinale smeersels wil beginnen vroeg ik me af wat anderen gebuiken.
En dan bedoel ik shampoo, douchespul, bodylotion etc.
Vooral achter mijn oren is het erg, die zitten 's ochtends helemaal tegen mijn hoofd aangeplakt. En met een kleine man is 's ochtends douchen niet echt makkelijk te doen. En vooral daarvoor zoek ik een oplossing.
Dus misschien kunnen we elkaar helpen door te vertellen wat we gebruiken en hoe het bevalt. En dan bedoel ik produkten die je zonder recept kunt krijgen. Ik heb zelf laatst debucal shampoo en kuur gekocht. Mijn hoofd voelt wel iets minder trekkerig aan en de kuur verkoeld mijn hoofd heel goed. Alleen worden de plekken niet minder en de jeuk ook zeker niet.
Ik ben benieuw naar andere ervaringen
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: Wat voor shampoo etc gebruik jij?

Berichtdoor maris » wo mei 26, 2010 10:52 pm

Heej,
Gebruik al jaren Denorex shampoo. (voorheen was dat dan Resdan..) Laatste is zonder recept nog verkrijgbaar.

Maar moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik ga voor dat wat het beste en snelste werkt. Zeker nu ik er giga onder zit na de zwangerschap... Ben druk en hard aan het wachten op de thuis lichtbak... Maar smeer ondetussen mijzelf echt suf...., maar houdt het juist daardoor enigszins acceptabel. Alleen die jeuk die ik erbij heb gekregen....ggggrrrr. Als daar inderdaad nu iets tegen te doen was.......

tijdens mijn zwangerschap toen ik niet zo veel mocht smeren, heb ik me suf gesmeerd met vaseline. (met naar bed gaan dan...anders zijn je kleren je weet wel.....) Maar dat maakte wel dat de plekken sochtends goed los waren zegmaar en bleef het enigszins soepeler. Maar misschien helpt het wat met je oren tegen het plakken?

oja, qua douchespul gebeuren gebruik ik groningen badolie. Schijnt, volgens mij derma., het beste te zijn voor de huid. Wordt niet vergoed trouwens door de verzekering. De huid voelt idd wel vettig aan na het douchen. Maar dat zal dus ook wel zonder recept verkrijgbaar zijn denk ik.
maris
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Pigeon » ma sep 19, 2011 2:03 pm

De dermatoloog heeft mij een keer verteld dat ik het beste babyshampoo kan gebruiken, omdat daar geen zeep in zit.
Pigeon
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor Margootje » vr nov 25, 2011 9:52 pm

gebrui ook denorex. Helpt op zich wel aardig. heb daarnaast nog een lotion die ik, indien de psoriasis op mijn hoofdhuid en randen weer heel erg de "kop" op steekt
gebruik ik daaraast ook een lotion, maar heb de fles niet beneden staan. Zal het nog opzoeken.
Margootje
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Johanotto » vr sep 14, 2012 11:49 am

Voor schilfers op mijn hoofdhuid en in mijn baard gebruik ik NIZORAL shampoo.
Niet vrij verkrijgbaar in Nederland, maar wel in Belgie.
Als mijn haar en baard kort zijn heb ik bij zonneschijn minder klachten
Johanotto
Nieuw lid

Reumavorm: weke delen + artrose

Berichtdoor inger61 » zo sep 16, 2012 1:11 am

Welkom Johanotto,

Eigenlijk gebruik ik zo min mogelijk. Lauwe snelle douche, met lekker Dove onder mijn armen, verder goed afspoelen dat er geen restjes blijven en haren gewoon met een milde shampoo en dan met je hoofd vooruit gebogen als je dat kan, dan komt er zo min mogelijk shampoo op je lichaam. Alle shampoos die reclame maken tegen psoriasis hebben bij mij nooit iets gedaan, behalve mijn knippie leger trekken. Neutral is zeep en parfum vrij. Ik heb het wel gebruikt maar ook geen vreselijk resultaat van gezien.

Voor mij dus, zo kort en lauw mogelijk douchen met zo min mogelijk zeep en shampoo.
inger61
Lid

Reumavorm: psoriatica

Berichtdoor Hermione » zo sep 16, 2012 12:49 pm

Hallo allemaal,
Over het algemeen heb ik niet veel klachten: op de hoofdhuid, voorhoofd. Ik heb een plek gehad op een elleboog, en soms zitten de voeten onder en de handen een beetje in de handpalmen.
Ik gebruik de goedkoopste gelige shampoo van Kruidvat of Trekpleister (het is hetzelfde spul, andere fles). En het liefst niets voor de rest, bij heel veel soorten badschuim krijg ik extra uitslag. Heel soms gebruik ik Fa groen, maar het is bijna allemaal goed voor een exzeemachtige uitslag of extra schilfers onder de voetzolen en in de handpalmen. :econfused:
met vr. gr. Hermion
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor schilder » zo maart 10, 2013 3:21 am

Ongeacht welke shampoo je gebruikt, hetzij agressief, mild, of zacht, oa dode zee-shampoo van de Tuinen, niet een hiervan bestrijd Psoriasis.

De ziekte komt van binnen-uit, recente onderzoeken(tv) gaan geloven in dieeten...ben benieuwd.

Schilder,
Liever niet dan wel Psoriasis
schilder
Lid

Reumavorm: psoriasis

Berichtdoor Willemijn73 » zo maart 10, 2013 11:12 am

Shampoo: niet meer als mijn hoofdhuid te er g aangetast is (wat mij betreft: au! - ik heb 100x liever shampoo in mijn ogen dan op mijn zere huidje)
Wat ik dan wel doe: 2x daags flink spoelen met handwarm water (& ik gebruik nooit een haardroger).

Mijn haar is super droog, geen idee of dat door de triamcinolon-lotion komt of wat?
Crèmespoeling is dus eigenlijk wel nodig, maar 'gun' ik mezelf afhankelijk van hoe erg de huid eraan toe is 1x per week/2 weken.

Voeding: ik weet inmiddels dat mijn huid negatief reageert op 'nachtschades' (aardappel, tomaat, etc), koffie, suikers (alcohol valt daar ook onder) en gist (bicarbonate-soda gaat beter, dus bv sodabread ipv brood) - hier was een diëtiste in GB achter gekomen, na vele tests (voedselallergie/overgevoeligheid: op advies vd huisarts) en voordat ik de diagnose psoriasis kreeg.
- Of dit wat voor anderen kan betekenen, ik denk het niet. En of het 'de oplossing' is: ik weet vrijwel zeker van niet (zo'n dieet is niet volwaardig qua voedingsstoffen en moeilijk vol te houden, als Obesitas al een probleem is, dan is dit... lamaar)- maar een paar weekjes goed op mijn voeding letten als het weer eens heel erg is.
Het Voorkomt niet, het neemt psoriasis niet weg, maar 'ontgift' wel even. Maw: de klachten nemen (tijdelijk) weer ietsjes af/er komt weer wat rust in de tent. Soms is dat al heel wat waard ;)
Willemijn73
Lid

Reumavorm: AP+artrose

Keer terug naar Psoriasis