Voedingssupplement chondroitine helpt bij psoriasis

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Voedingssupplement chondroitine helpt bij psoriasis

Berichtdoor gregory » do mei 27, 2010 4:26 pm

Hallo allemaal,

Onlangs vond ik een interessant onderzoek over het gebruik van het voedingssupplement chondroïtine bij psoriasis.

http://dermatology.cdlib.org/111/fast_t ... erges.html

Het blijkt behoorlijk goed te werken in dit (vrij kleine) onderzoek:

We describe the clinical and histopathological results of plaque psoriasis in eleven adult patients with knee osteoarthritis and long-standing, moderate to severe psoriasis resistant to conventional therapy treated with chondroitin sulfate. Patients received 800 mg per day of chondroitin sulfate for 2 months. Skin biopsies were obtained before and after treatment. All patients but one presented a dramatic improvement of the condition of the skin, with a reduction of swelling, redness, flaking, and itching (clearance of psoriasis in one patient), increase in the hydration and softening of the skin, and amelioration of scaling. Histopathologically, there was a statistically significant decrease in epidermal thickness, a decrease in the thickness between the stratum basale and the stratum granulosum, a significant improvement of the degree of psoriasis activity, and a decrease in the number of keratinocytes stained with Ki-67. The confirmation of these serendipitous findings in controlled prospective studies could represent an important advance in the therapeutic armamentarium for patients with psoriasis given the excellent safety profile of chondroitin sulfate.

Een poging tot vertaling:

Het innemen van 800 mg chondroitine gedurende twee maanden resulteerde in een flinke verbetering van de huid :
- Minder zwelling
- Minder roodheid
- Minder schilfers
- Minder jeuk
- Verbeterde vochthuishouding
- Betere korstvorming(?)

De onderzoekers noemen verder dat chondroitine heel veilig is.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van chondroitine bij psoriasis?

Ik ken maar twee Nederlandse winkels die chondroitine als losstaand supplement verkopen:
http://www.vita-send.nl/chondroitine.html
http://www.glucosamine.com/nl/chondroitine-8

Ik gebruik het zelf voor mijn artrose.

Greg
gregory
Lid

Reumavorm: Artrose

Re: Voedingssupplement chondroitine helpt bij psoriasis

Berichtdoor nashy » di jul 13, 2010 3:11 pm

Beste mensen,
drink PH hoog water (alkalisch water), het heeft mijn vader (67jaar) geholpen binnen 3 mnd reductie van 45%, tevens doet hij ernaast nog om de 2 maanden een soort licht therapie. Je kunt ook Genacol (100% collageen) gebruiken.
Info waterwordlwide.n en genacol.ca
Ik zelf heb slechts lichte plekken over gehouden, heeft 7 maanden geduurd.
Gr Nashy
nashy
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: Voedingssupplement chondroitine helpt bij psoriasis

Berichtdoor chilara » do feb 16, 2012 3:18 pm

hallo
ii gebruik glucosamine met chondrotine van lucovitaal ook meer voor de pijn dacht ik gr rosita
chilara
Nieuw lid

Reumavorm: artritis psioriatica

Keer terug naar Psoriasis