Lichttherapie.

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Re: Lichttherapie.

Berichtdoor Sarieke » wo sep 26, 2012 3:07 pm

Hallo Inger61.

Leuke naam, van je dochter. En ja 14 is al heel ,,VOLWASSEN,,. Geweldig om dat te zien op groeien.!

Nou met gourmet en zelfs met fonduen, heb ik nog nooit een vette boel gehad.Wel gebruik ik een papieren tafelkleed, omdat ik wel eens knoeide . Vooral toen ik net artritis had.
Wij genieten er ook altijd volop van, en het leuke is iedereen heeft dan ook de tijd voor elkaar.

Maar wat geweldig dat je ex ook weer in beeld is, en een lat relatie kan heel goed werken. Voor jou en je dochter ontzettend fijn hoor.

Leuk dat je op en pop koor bent gegaan, ook goed voor de contacten, als je nieuwe mensen ontmoet, weten ze gelijk niet beter, dan dat je A.P. hebt.

Mijn voeten zijn ook stukken beter, maar ik heb nu een open plek , tussen de tenen, door een likdoorn.
Dat wil niet genezen, dus naar de huisarts geweest gisteren, om te vragen wat ik er mee moet.
Ik had al pleisters tegen ontstekingen, met zo'n zilverlaagje.Maar niets hielp.
Nu kreeg ik speciale pleisters die ze op de wondpoli ook gebruiken, even afrekenen s.v.p.32.37. Voor een doosje met 10 pleisters.
Waanzin gewoon. Maar als het helpt is het goed. Gelukkig kan ik ze in vieren knippen, scheelt alweer.Ook kreeg ik nog twee herhaal recepten mee.Lang leve de lol!
Dat wordt een gouden likdoorn, o nee, een gouden teen. De likdoorn is er al uit.
Maar ik hoop wel dat ik niet ook nog de herhaalrecepten moet gebruiken , want dat is nog even 65,00 euro extra.

Pas op dat je met die harde wind niet uit je boom waait.

Ik hoop dat jou vingers ook gauw weer iets opknappen. Een gezellige dag met veel mooie popsongs ! Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor inger61 » za sep 29, 2012 9:25 pm

Wat gemeen dat je nu ook nog een likdoorn krijgt. Hopelijk blijft ie nu weg, want die kosten rijzen zowiezo de pan al uit. Je kan wel altijd proberen via de belasting toch nog iets terug te krijgen toch?

Ik heb een stevig boompje hoor, ben een stevig meisje he whaaaahahaha.
Tegen de pijn ben ik toch maar weer terug gegaan naar de oude dosis diclofenac. Ik was aan het minderen, wil mijn lever een beetje sparen he. Maar ja, niks kunnen is ook niet lekker. Dus hoppaaaa, we gieten er weer een bruintje bij. Tis niet anders.

Vandaag heerlijk op het scootje over de rommelmarkt geweest en goedkoop tupperware gescoord. Heerlijk in het zonnetje.

Toitoi met je pootje en fijne zondag.

Groetjes Inger
inger61
Lid

Reumavorm: psoriatica

Berichtdoor Sarieke » zo sep 30, 2012 8:36 am

Goede morgen.

Ja ik weet niet of ik al aan dat bedrag kom, dat moet ik nog nazien.
Ik ben nu op zoek naar nieuwe aan plant voor mijn tuin, de malus [ een geel sier appeltje ] gaat er uit, voor overlast buren, en ouderdom.
Daar ga ik nu maar een groene flappen boom voor in de plaats doen, .dat staat leuk, en ik heb er ook nog wat aan.
Als het lukt, ben je van harte welkom, om te komen helpen flappen tappen, dat wordt dan vast een geweldig feest. [ was dat maar waar!]

Jammer dat het niet lukt met minderen, maar dan weet je ook weer hoe goed al die tabletten werken. We slikken ze niet voor niets helaas.
Ik had ook het zelfde idee , maar toen was het hek van de dam, mens wat een hel was dat . De reumatoloog zei, wees blij dat het zo goed werkt.
Dat moet je zo nu en dan maar proberen, dat merk je snel genoeg!

Gisteren naar de gewone markt geweest samen met mijn vriendin, lekker in het zonnetje buiten op terras gezeten, met koffie, geweldig!

Nog een fijne zonnige dag gewenst, en sterkte ermee. Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor inger61 » do okt 04, 2012 4:00 am

Ja heerlijk zo een groene flappen boom. Zijn zeldzaam ook, heb ik me laten vertellen. Vraag ze namelijk al jaren voor mijn verjaardag. Dus mocht je binnenkort een stekkie hebben, ik hou me aanbevolen.

Ik neem nu weer de "normale"dosis diclofenac en kan in ieder geval weer in bed komen. Eruit is altijd lastiger, vreemd he hihihihih. En dan niet alleen door de pijn, maar gewoon lekker niet willen opstaan.

Eén dezer dagen komen de tuinspulletjes binnen die ik alvast besteld heb voor komend jaar. Mijn eetbare balkon wordt steeds lekkerder. Dus maar weer een beetje uitbreiden. (wat zaad, ompot zeil voor op tafel, en plantezakken voor de verticale tuin, tegen de muur groeien dus eigenlijk, wat zaai en stekgrond) Kan maar klaarstaan allemaal toch.

Vandaag komt er iemand om mijn (3 weken in huis) rolstoel te repareren, als ze bijtijds zijn, ga ik ook lekker naar de markt en een bakkie doen.

Fijne dag
Inger
inger61
Lid

Berichtdoor Sarieke » do okt 04, 2012 8:34 am

hallo Inger61.

Je hebt groot gelijk, dat je weer de gewone dosis pakt. Heb je al wel je bed verhoogd ? Dat scheelt heel veel ! Ik heb een elektrische onderdeken, wat is dat lekker om de spieren te ontspannen. Misschien wat voor jou ?

Lekker hè , dat geklooi met zand , zaad en een hangende tuin. Vooral het eetbare is geweldig. En veel groen voelt goed.[ Vind ik ]

Het is te gek voor woorden , dat je drie weken hebt moeten wachten , voor er iemand is die voor de reparatie komt.!!!!!! Ze verdienen er goed aan, dus hoort het gewoon te werken. En hoort er ook snel een reparateur te komen.
Als ik de A.N.W.B. bel , met pech onderweg, zeggen ze toch ook niet , zet er een tentje bij , want u moet nog drie weken wachten?
Het is te gek voor woorden, heb je eindelijk een rolstoel, kan je hem niet gebruiken.!

Meid , dan was je dus gewoon aan huis gebonden, door het gemis van je rol stoel.! Shit hoor.

Is het misschien , een idee, om te zien of er fysio in het water is bij jullie in de buurt? Kan je ook navragen aan de reuma vereniging in de buurt. Want dat is echt geweldig !!!!! En ook nog gezellig.

Succes met de rolstoel reparatie, en nog een fijne dag , groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor inger61 » zo okt 07, 2012 2:32 am

Haaii meis,

Ja, ik heb een hoog bed en dat heeft voor en nadelen. De hoogte is heerlijk, maar ik heb een oplossing moeten zoeken voor de rand, want die ging mijn benen in en dat doet vreselijk zeer aan de psoriasis plekken aan mijn achterbenen. Daar heb ik dus een stuk isolatiemateriaal voor buizen omheen gedaan en dat werkt beter.

Ik houd van een koel bed om te beginnen, want ik ben van mezelf een kacheltje en aan de benen heb ik dan liever een kruik (die zijn nl wel heel koud)

Die reparatie is ondertussen gebeurd, maar de stoel moet verder aangepast worden, ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg. Nee hoor, ik was niet aan huis gebonden want ik heb een scootmobiel waar ik de stad mee onveilig maak.
Fysio en water, helemaal geweldig, maar (weer die maar) ik kom het water niet meer uit en kom niet meer zelfstandig in mijn kleren als ik eenmaal lichtgewicht ben geweest. Heb ik nog geen oplossing voor kunnen bedenken, want zelfs in een reuma vakantiepark, waar alle ruimtes verwarmd zijn, is het te koud na water.

Maar tegenwoordig zing ik weer en dat is sport op zich, want je gaat automatisch meebewegen en dus heb ik spierpijn en zere ribben maar het is zo heerlijk ontspannend en gezellig, dat de fysio gewoon maar wat harder moet werken om het weer in orde te krijgen whahahaha.

Owjeee het is weer bedtijd, fijne dag en tot snel schrijfs
inger61
Lid

Berichtdoor Sarieke » zo okt 07, 2012 9:34 am

Goeie morgen!

Klopt, van dat bed.Ik heb het opgelost, door er logeermatrassen onder te leggen, zodat je altijd zacht stoot. Eigenlijk een heel goede tip van jou voor anderen.

Heel herkenbaar , een kruik is zalig voor onderin het bed.

Ik hoop dat ze je echt helpen , de stoel aan te passen, dat is beter voor je lijf.
Er zijn heel veel bij ons die met een rolstoel komen. Er is een speciaal brede trap voor, waar ze met twee man helpen om het water in en uit te gaan.
Ook hebben veel hulp mee, voor het aan kleden. Maar de temperatuur mag best omhoog, dat is best koud. Vergelijkbaar met het reuma park denk ik.

Hoe is het met de P ? Speelt weer op nu het herfst wordt denk ik . Mijn voeten zijn weer heilig, qua P. Wel een open plek na likdoorn, die geneest slecht.

Wat goed dat het koor ook gelijk bewegings therapie geeft!. Maar ik snap dat , blijf maar eens stil staan/ zitten als er mooie muziek is. Lukt niet vanzelf.
Ik hoop dat je daar nog lang van genieten mag, want ontspanning is de beste remedi, en werkt heilzaam voor de P.
Ik kom maar niet bij jullie op het koor, want een valsere kraai bestaat er niet, als ik.
Toen mijn jongens klein waren, stopten ze de vingers in de oren, en zeiden mama ...niet doen.! Gewoon in huis als ik een leuke deun mee zong met een C.D.!!!!
En ook mijn buurvrouw gaf eens een hint. Nou dat wist ik eigenlijk al, want ook in mijn oren klinkt het GRRRRRRRR.....oots.
Geniet van het koor, en al het andere, wat bij je leventje hoort.

Met mij gaat het heel goed , en ik doe van alles , waarvan ik niet gedacht had het ooit nog te kunnen.
Ik hoop dat er voor jou ook eens zo'n tijd komt.
Hartelijke groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor inger61 » ma okt 08, 2012 1:56 am

Iedereen kan zingen .......
Niet iedereen kan het mooi.

De P houdt zich redelijk stabiel gelukkig nu nog. Inderdaad is iedere weersverandering weer ff lastig. Maar ik heb geen klagen.

Ik vermaak me trouwens altijd heel goed hoor, ook al is er veel niet mogelijk. Zit niet achter geraniums en heb geen rotleven. Ik leef een redelijk stress loos leven eigenlijk, gewoon omdat ik niet meer aan stress doe. Ben ermee gestopt toen ik richting 50 ging. Ik vond dat ik nu oud genoeg was om me geen zorgen meer te maken om wat anderen van me vinden, geen zorgen meer om hoe ze vinden dat ik eruit zie, geen zorgen meer voor morgen eigenlijk, want ik leef vandaag.

En weet je? Het werkt echt. (voor mijn psyche in ieder geval)

Wat waardeloos zo een gat in je pootje he hee. Beetje rustig aan mee blijven doen dus. En jezelf verwennen met een lekker voet badje met jodium oplossing ofzo. Lekker brede schoenen gaan dragen of in ieder geval iets waardoor het eelt geen kans meer heeft, want dit is niet fijn.

En ik ben blij dat het verder zo goed met je gaat, is altijd fijn te horen.

Fijne dag
Inger
inger61
Lid

Berichtdoor Sarieke » di okt 09, 2012 8:55 am

Hallo Inger61.

Ik heb van die oma schoenen [Leuk als je 85 jaar bent,] waar mijn tenen elke dag zwemles in houden, de veters zorgen ervoor dat de schoen aan de voet blijft.!!!!!! HA-HA. De diploma uitreiking word een feestje, IN mijn schoenen.
Ik moet mijn voeten zo droog mogelijk houden, douchen met voet in zak, en daarna apart snel en grondig de voeten met schoon water. Want de wond was week. Overdag binnen draag ik heel grote badslippers type zwemmen maat!
Maar goed bericht die dure pleister is steen goed, de helft van de wond is al weer dicht gegroeid.

Zelf onder vang ik de weers verandering zoveel mogelijk, met warmere kleding, en eventueel verwarming. En smeren- smeren-smeren enz.! Dat helpt nog het beste.

Ja wat mij betreft moet verveling ,door mij nog uitgevonden worden . Mijn man vraagt vaak, heb jij dan geen zit vlees.!! HA-HA.
En heerlijk om de rust te vinden , het minder zorgen te maken voor niets, het komt zo het komen moet. Dus pluk elke dag, en geniet ,wat morgen komt zien we dan wel weer.
Geprezen zij ons levens inzicht, het komt pas met de jaren hè ? Mijzelf ga ik verwennen in nov .... Ik ga met de reuma patiënten mee ,naar Archen, kuurbad.
Lijkt mij geweldig.

Geniet en doe wat je zelf wilt, [is o, zo leuk ] . Gisteren samen met mijn man een stukje langs de IJzel gelopen, geweldig.
Nooit gedacht het nog eens te kunnen.

Ik hoop dat het bij jou ook eens weer beter gaat worden dan nu.Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor inger61 » do okt 11, 2012 4:07 am

Whahahaha ook van die oma pootjes. Och ik loop al 5 jaar zomer en winter op Crocs, de enige die breed genoeg is om mijn voeten te huisvesten. Gelukkig heb ik ze in roze, blauw, oranje, zwart, paars en goud, dus ik kan nog afwisselen. Dit jaar heb ik voor het eerst dichte, zonder gaten dus, om in de winter droge pootjes te houden en iets warmer. Ze zijn dan wel oranje, maar misschien ga ik daar nog iets van maken, met een lapje of ..... moet ik nog verzinnen. Ik ben namelijk een roze typje meeste van mijn kleding is oudroze en paars, dus die oranje kwaakvoeten eronder is niet heel fraai.

Ik heb trouwens meer dan genoeg zitvlees, zit tenslotte bijna de hele dag...., maar verveel me ook geen moment. En wat heerlijk voor je zo een verwendag. Nou, ik vind dat je het gewoon verdiend.
Ja, ze zeggen wijsheid komt met de jaren, maar ik wacht nog steeds. Inzicht wel, daar ben ik blij mee. Berusting ook, iets is wat het is, niet meer en niet minder en je doet het er maar mee. Leef per moment, ook zo een mooie, maar het werkt echt als je leven gevuld is met moe en pijn en ongemak. Nou gelukkig heb ik het van nature, dus ik geniet ook per minuut van waar ik ook mee bezig ben. En balen is dan dus ook maar een moment en dan weer klaar.

Wel een mooi bericht dat die wond nu wel goed dichtgaat van je voet zeg. Ja je word vanzelf creatief in het zoeken naar oplossingen voor ongemakken, dus logisch zulke badslippers. Als het maar werkt toch.

Goed, het is weer tijd voor mijn film achter de oogleden, dus ik wens je een fijne dag, met mooie momenten.

Greetzzzzzzzzzz
inger61
Lid

Berichtdoor Sarieke » vr okt 12, 2012 9:20 am

Hallo Inger61.

Gisteren kon ik zelf die zwemschuiten niet meer aan. Maar goed dan gaan de voeten maar van de grond.Ik had denk ik te veel gedaan. Daar trap ik vaak in , hoort bij mij.
Ik geloof inderdaad dat je beter niet met donald duck pootjes ,onder oud roze en paars kan zitten, want dat zijn mooie kleuren.
Deze winter zijn er toch heel veel mooie warme herfst tinten, heb ik ontdekt. daar hou ik van.

Nou over wijsheid gesproken, jij hebt best al veel wijsheden je eigen gemaakt. Ik ben het ook helemaal met jou eens, probeer te genieten van wat je hebt...nu en op dit moment. Wat komt , komt toch wel.
Daarom ben ik ook zo blij dat het even weer goed gaat met mij.Maar dan moet je ook even vergeten kunnen, wat niet wil. Anders is de tijd om er van te genieten al weer voor bij.
Gelukkig heb ik ook de wijsheid dat ik begrijp, dat het ook maar tijdelijk kan zijn. Maar daar ga ik niet over piekeren, want dan mis ik het nu!
Ik ben het helemaal met je eens, zoek ondanks pijn naar de zonnige momenten, de leuke dingen. En blijf bezig .Als ik stil zit en naar mijn lijf luister, voel ik van alles,maar als ik druk ben en geniet voel ik veel minder en gaat het goed.
De meeste mede patiënten, zullen ook best al veel wijsheden op gedaan hebben, anders kom je ook niet verder.

Wat vind jij trouwens, moeten wij eigenlijk niet verkassen naar de kwebbelhoek op het forum.
Over lichttherapie gaat het echt niet meer. Dus wat doen we?

Is jou film een mooie? En heet het toevallig, ,,DE BED / SLAAP, BIOS,, Daar is het goed toeven hoor geniet er van, en een hele fijne dag.
Groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor inger61 » za okt 13, 2012 2:29 am

Kwebbelhoek is een strak plan ja. Die had ik nog niet opgemerkt. Ik ga gewoon daar naartoe en eens alles lekker lezen of daar ook nog andere kwebbelmiepen zijn.

Mijn film heeft geen naam, maar hij speelt zich wel altijd in mijn slaap af ja. Iedere dag een andere, die ik me gewoon echt nooit herinneren kan. Maar ik vermaak me er uitstekend.

Fijne dag meis en tot kwebbels
inger61
Lid

Berichtdoor Sarieke » zo okt 14, 2012 9:08 am

Hallo Inger 61 .

IK ben naar de kwebbelhoek verhuisd. Groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Vorige

Keer terug naar Psoriasis