Misleidende reclame

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Misleidende reclame

Berichtdoor schilder » za maart 23, 2013 1:47 am

Dag lotgenoten,

Welke psoriasis/combinatie reuma je hebt, laat je niet misleiden op of door internet, een voorbeeld: modderbaden, kombucha, inname pilletjes of zwemmen in een rivier, visjes die je schoon knabbelen, smeersels met onaangename ingrediënten, infrarood cabine(voor reuma prima..maar psoriasis!...).

Deze bedrijven zijn uit op je euro`s en nooit of te nimmer worden deze vergoedt door je zorgverzekeraar...

Stel je vraag AUB gewoon hier!!.

Schilder
Liever niet dan wel Psoriasis
schilder
Lid

Reumavorm: psoriasis

Re: Misleidende reclame

Berichtdoor zeeuws meisje » za maart 23, 2013 12:00 pm

schilder, niet helemaal waar. Kuren wordt in ieder geval bij RA vaak wel vergoed, en sommige van de door jou opgenoemde dingen kunnen in zo'n kuuroord wel degelijk aangeboden worden. Er zijn verzekeringen die dit soort dingen wel vergoeden (tot op zekere hoogte)
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor schilder » zo maart 24, 2013 2:52 am

zeeuws meisje schreef:schilder, niet helemaal waar. Kuren wordt in ieder geval bij RA vaak wel vergoed, en sommige van de door jou opgenoemde dingen kunnen in zo'n kuuroord wel degelijk aangeboden worden. Er zijn verzekeringen die dit soort dingen wel vergoeden (tot op zekere hoogte)

Zeeuws meisje,

Welke kuren heb ik opgenoemd in mijn vraagstuk die in jouw aandoening(RA) vergoed worden, zou je me willen toelichten over deze zorgverzekeraar die dat wel vergoed!.

Schilder ;-)
schilder
Lid

Berichtdoor zeeuws meisje » zo maart 24, 2013 8:51 am

schilder schreef:
zeeuws meisje schreef:schilder, niet helemaal waar. Kuren wordt in ieder geval bij RA vaak wel vergoed, en sommige van de door jou opgenoemde dingen kunnen in zo'n kuuroord wel degelijk aangeboden worden. Er zijn verzekeringen die dit soort dingen wel vergoeden (tot op zekere hoogte)

Zeeuws meisje,

Welke kuren heb ik opgenoemd in mijn vraagstuk die in jouw aandoening(RA) vergoed worden, zou je me willen toelichten over deze zorgverzekeraar die dat wel vergoed!.

Schilder ;-)

Vergoed binnen een kuurreis: modderbaden, smeerseltjes, infrarood cabines etc etc etc. Ik weet in ieder geval ZEKER dat IZA en Aegis kuurreizen (gedeeltelijk) vergoeden in het aanvullende pakket. Ik vermoed dat vrijwel alle verzekeraars dit in het aanvullende pakket vergoeden. De een doet dat net wat anders als de ander, en de bedragen kunnen enorm verschillen en afhangen van het soort kuurreis dat je doet.

Aletta :)
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor krijger » zo maart 24, 2013 9:40 am

Iza vergoed inderdaad tot €885 in een aanvullende verzekering voor een verblijf in een kuuroord.

http://www.iza.nl/Particulieren/zorg-en ... uuroorden/

En volgens mij doen de meeste ziektekostenverzekeringen dat. Maar net als Zeeuwmeisje zegt; de vergoeding en voorwaarden zullen per verzekering vast verschillen.
Een beetje googelen en vergoedingslijsten lezen wil sommige dingen nog wel eens ophelderen ...

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Blaine » zo maart 24, 2013 10:27 am

Menzis vergoed ook kuurreizen voor ra patienten en daar horen de behandelingen ook onder,
Geloof dat ik 1500 euro per jaar vergoed kan krijgen mits je de reis doet bij een bij hun aangesloten punt, je vooraf toestemming vraagt en je arts schriftelijk aangeeft dat je er baat bij kunt hebben.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » ma maart 25, 2013 2:39 am

Voor een overzicht van de vergoedingen http://www.fontana-travel.nl/algemene-i ... zekeraars/
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor schilder » do maart 28, 2013 11:13 pm

Hallo,

Jullie zijn goed op de hoogte, dat wilde ik even weten, maar niet iedereen is dat. Er zijn veel mensen(experimentele fase) die van alles uitproberen wat op internet aangeboden wordt, ondertussen worden ze langzaam financieel uitgekleed.

De experimentele fase is bedoeld voor degene, die last van zijn aandoening hebben waarbij huidige medicatie niet werkt, een soort schaamte of verder zoeken naar een alternatief.

Schilder
schilder
Lid

Keer terug naar Psoriasis