Uw ervaring met Psoriasis Plaque

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

Uw ervaring met Psoriasis Plaque

Berichtdoor schilder » za maart 30, 2013 3:16 am

Hallo,

Ik heb zelf Psoriasis Plaque met ups en downs, zo kan het een jaar goed gaan, en dan weer maanden minder, de winter of zomer is bij mij niet echt bepalend of het goed/slecht gaat. De winter..of koude dagen geven mij wel een extra gevoel van stijfheid.
Ook enorme kepen in handen, voeten, knieen, ellebogen beperken mij in het dagelijks doen, en geef mij het gevoel dat ik de enigste ben op de wereld met deze versie van plaque, als zo`n uitbarsting komt dan helpt niets, ik vervel meer als een slang etc. Ik heb alles al gesmeerd tijdens een uitbarsting. maar niets werkt meer als ongeveer 3 tot 5 uur max, ook op petrolatum basis.

Wat ik geprobeerd heb: zonnebloem olie, pijnboompit olie, olijf olie, coco`s en vele andere oliesoorten, vetten: als uierzalf, vaseline, etc. de oliesoorten werkte korter als de vettige smeersels, maar ook die de Dermatoloog voorschreef zijn geen haar beter als thuis producten, wel een beter effect voor schilver-verwijdering. oa Silkis(calcipotriol).

Wat is jouw ervaring van plaque!.

Schilder
Liever niet dan wel Psoriasis
schilder
Lid

Reumavorm: psoriasis

Re: Uw ervaring met Psoriasis Plaque

Berichtdoor Gigi » di apr 02, 2013 11:09 am

Ook ik heb in eerste instantie allerlei thuis middeltjes geprobeerd, maar mijn ervaring is wel dat de middelen die ik van de dermatoloog krijg aanzienlijk beter helpen, met name dovobet. Ivm mijn artritis psoriatica heb ik vervolgens ook mtx en humira gebruikt, hier is bij mij de psoriasis helemaal door verdwenen, zelfs mijn nagels, die ook volledig aangetast waren, werden weer helemaal mooi. Nu mag ik ivm mijn zwangerschap deze middelen allemaal niet meer gebruiken en komt het helaas allemaal weer terug. Op het moment gebruik ik triamcinolon zalf en lotion en daarnaast de producten van zarqa. Het helpt niet veel, maar het is beter dan niets. En ach, het is voor een goed doel natuurlijk, dat maakt het ook minder erg :)
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor schilder » do apr 04, 2013 12:05 am

Gigi schreef:Ook ik heb in eerste instantie allerlei thuis middeltjes geprobeerd, maar mijn ervaring is wel dat de middelen die ik van de dermatoloog krijg aanzienlijk beter helpen, met name dovobet. Ivm mijn artritis psoriatica heb ik vervolgens ook mtx en humira gebruikt, hier is bij mij de psoriasis helemaal door verdwenen, zelfs mijn nagels, die ook volledig aangetast waren, werden weer helemaal mooi. Nu mag ik ivm mijn zwangerschap deze middelen allemaal niet meer gebruiken en komt het helaas allemaal weer terug. Op het moment gebruik ik triamcinolon zalf en lotion en daarnaast de producten van zarqa. Het helpt niet veel, maar het is beter dan niets. En ach, het is voor een goed doel natuurlijk, dat maakt het ook minder erg :)

Dag Gigi,

Dovobet heb ik hier ook gehad, werkte bij mij niet ondanks 2xper dag (6 weken) smeren, deze zit vol hormonen, wist je dat overtollig gebruik van hormoonzalf bijwerkingen kunnen optreden.

Tis voor jouw even de zwangerschap uitwandelen, om je medicatie weer te hervatten, misschien maak je wel kans i.v.m je zwangerschap je hormoonpeil zo hoog is dat je AP wat langer weg blijft...ik hoop het voor je.

En van de "tuinen"...laat maar zitten.

Schilder
schilder
Lid

Berichtdoor schilder » vr apr 05, 2013 1:36 am

roma schreef:Een vriendin van mij had ook ernstige psoriasis. Zij is naar een orthomoleculair arts gegaan en gebruikt nu psorinovo. Na het hele traject bij de dermatoloog, met 0a MTX en lichtbehandeling (wat niet heeft geholpen) is ze nu erg tevreden over deze behandeling.
Ze is vlek-vrij en heeft geen last meer van zere vingers.

Mij heeft het helaas niets geholpen. Heb geen psoriasis-plekken (alleen als kind op knieën en ellebogen), maar wel AP. Het was te proberen.

Dag Roma,

Lieve schat, Psoriasis is per persoon verschillend, al zou jij en je vriendin dezelfde aandoening hebben, de werking van medicijnen tussenbeiden zal anders uitpakken, eigenlijk vertel je hetzelf al.

Psorinovo, is eigenlijk furmaarzuur met een dieet, daar zijn mensen aan gestorven in het begin vanwege gebrekken aan vitamines en bouwstoffen voor het lichaam, ook bij verkeerde voorschrift Arts is het mis gegaan.
Tegenwoordig komt dat gelukkig niet meer voor!!

En nieuwere behandelingen met Psorinovo(zonder dieet) werken bij sommige ook goed, en bij deze behandeling is geen garantie.

Schilder
schilder
Lid

Berichtdoor Sarieke » vr apr 05, 2013 8:18 am

Dag schilder.

Uw ervaring met Psoriasis Plaque......, onder die kop vraag jij naar ervaringen van anderen.

Nu lees ik ;
Dag Roma,

Lieve schat, (?) Psoriasis is per persoon verschillend,,,,bla-bla-bla.

Waarom stel jij dan jou vraag? Misschien moet je beter nadenken de volgende keer.

Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor Gigi » vr apr 05, 2013 2:16 pm

Sarieke schreef:Waarom stel jij dan jou vraag? Misschien moet je beter nadenken de volgende keer.

Sarieke, ik vroeg me hetzelfde af nav Schilder's reactie op wat ik schreef :)
Gigi
Lid

Berichtdoor Hermione » vr apr 05, 2013 2:42 pm

...en ik vraag me af wat een aantal mensen op dit forum doen, die géén vorm van reuma hebben. Het is toch een reumaforum hier? Geen psoriasisforum?
Ik weet dat één van de personen met alléén maar psoriasis vindt, dat het krijgen van eenzelfde soort medicijnen genoeg grond is, om dan hier mee te praten. Maar de gemeenschappelijke grond voor mij is hier, het hebben van dezelfde soort klachten. Reumatische klachten: pijn, meer pijn, ontstekingen aan pezen en gewrichten, en evt. daarbíj huid- en/of darmproblemen.

Het is maar een vraag hoor, maar ik verbaas me daar echt over.

Groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor @nne » vr apr 05, 2013 6:44 pm

Ik heb ook pijn, en er is toevallig een topic voor psoriasis hier, terwijl ik geen reuma heb, zit nog maar pas in de molen, maar vind het wel fijn dat er een aparte topic voor psoriasis is waar ik kan praten en delen.

wie weet moet ik strakjes naar het reuma gedeelte...

Gr @nne
@nne
Lid

Reumavorm: Handen

Berichtdoor schilder » vr apr 05, 2013 11:56 pm

Sarieke schreef:Dag schilder.

Uw ervaring met Psoriasis Plaque......, onder die kop vraag jij naar ervaringen van anderen.

Nu lees ik ;
Dag Roma,

Lieve schat, (?) Psoriasis is per persoon verschillend,,,,bla-bla-bla.

Waarom stel jij dan jou vraag? Misschien moet je beter nadenken de volgende keer.

Sarieke.

Dag Sarieke,

Ja het klopt helemaal dat ik vraag naar ervaringen, en uitwerking van medicijnen is per persoon verschillend ga jij dit uitsluiten?, volgens jouw bla bla bla?.
De bedoeling op het forum is toch elkaars ervaringen te delen, en geef graag uitleg als iemand reageerd met een ander verhaal.
En als het je hekelt dat ik iemand "lieve schat" noemt, zitten hier geen betekenissen achter.

Schilder
schilder
Lid

Berichtdoor schilder » za apr 06, 2013 12:08 am

Hermione schreef:...en ik vraag me af wat een aantal mensen op dit forum doen, die géén vorm van reuma hebben. Het is toch een reumaforum hier? Geen psoriasisforum?
Ik weet dat één van de personen met alléén maar psoriasis vindt, dat het krijgen van eenzelfde soort medicijnen genoeg grond is, om dan hier mee te praten. Maar de gemeenschappelijke grond voor mij is hier, het hebben van dezelfde soort klachten. Reumatische klachten: pijn, meer pijn, ontstekingen aan pezen en gewrichten, en evt. daarbíj huid- en/of darmproblemen.

Het is maar een vraag hoor, maar ik verbaas me daar echt over.

Groetjes,

Hermoine,

Reumaforum.nl biedt ook plaats voor Psoriasis-patienten, anders even contact opnemen met de beheerder, dat hij/zij topic Psoriasis weg haalt, mocht je het nog niet begrijpen er zijn mensen bij die Psoriasis hebben in combinatie Reuma.

Wat is je probleem in jouw antwoord?

Schilder
schilder
Lid

Berichtdoor schilder » za apr 06, 2013 12:09 am

roma schreef:Ik word in elk geval weer eens Schat genoemd :ebiggrin:

Misschien had ik dat niet moeten doen.

Schilder
schilder
Lid

Berichtdoor schilder » za apr 06, 2013 12:10 am

@nne schreef:Ik heb ook pijn, en er is toevallig een topic voor psoriasis hier, terwijl ik geen reuma heb, zit nog maar pas in de molen, maar vind het wel fijn dat er een aparte topic voor psoriasis is waar ik kan praten en delen.

wie weet moet ik strakjes naar het reuma gedeelte...

Gr @nne

Dank je voor de support @nne.

Schilder

Edit: de ipv je
schilder
Lid

Berichtdoor Sarieke » za apr 06, 2013 9:03 am

Dag schilder.

De bedoeling van dit forum is inderdaad het delen van ervaringen, en het elkaar steunen.

Jij geeft graag uitleg, .....maar wie vroeg jou daar om?
Ik lees dat negens.!

Misschien zou jij je eerst eens moeten verdiepen in normen en waarden , en omgangs- vormen.

Al jou commentaar is voorzien van mes scherp randje.

Jou eerste positieve bijdrage moet nog komen !

Dit is echt misbruik maken, van het forum
Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor @nne » za apr 06, 2013 6:34 pm

Ja toch schilder :-)

Er is een topic voor psoriasis, daarom heb ik me aangemeld hier.
Ik heb ook veel pijn, voeten barsten gewoon open, handen barsten gewoon open, heeft tuurlijk niks met reuma te maken,( nog niet)
Maar ook ik heb wel elke dag last van de pijn, slecht lopen, slecht met handen iets doen,ellebogen doen mij pijn, rechteroog zit ook een kloof, wordt er ook net Zo moe van soms als ieder ander die ook reuma heeft, elke dag pijn.

Maar waarom er zo akelig tegen elkaar gedaan moet worden snap ik niet, laat iedereen in zijn waarde of reageer niet.
Hou het leuk op een forum!

Gr @nne
@nne
Lid

Reumavorm: Handen

Berichtdoor schilder » zo apr 07, 2013 12:41 am

Sarieke schreef:Dag schilder.

De bedoeling van dit forum is inderdaad het delen van ervaringen, en het elkaar steunen.

Jij geeft graag uitleg, .....maar wie vroeg jou daar om?
Ik lees dat negens.!

Misschien zou jij je eerst eens moeten verdiepen in normen en waarden , en omgangs- vormen.

Al jou commentaar is voorzien van mes scherp randje.

Jou eerste positieve bijdrage moet nog komen !

Dit is echt misbruik maken, van het forum
Sarieke.

Sarieke,

Het ziet er naar uit dat jij op je (lange) teentjes getrapt bent, als ik uitleg geef, heb ik geen toestemming van jouw nodig, moest ik dat dan melden in mijn profiel over uitleggen!!.
Wie vraagt mij daar om uitleg te geven, is niet voor jouw bedoeld maar voor andere mensen die google`n voor een antwoord voor na-of voordelen van medicijnen, die niet eens lid zijn van reumaforum.nl.

Normen en waarden: ga terug naar school en leer zelf wat normen en waarden zijn, wil jij me vertellen wat dat is.
Ik heb hier niemand beledigd, gekleineerd of wat dan ook in je hersenspinsel voorkomt, wat jij veroorzaakt is ophitsing en mensen tegen elkaar opzetten, omdat je de schilder niet mag in zijn (volgens jouw verkeerde) taalgebruik.

Mijn commentaar als messcherp randje, als je hier niet mee kan omgaan, reageer dan niet, ik meen dat je dat ook in je profiel kan instellen, zodat je geen topics van mij kan zien.

Mijn positieve bijdrage, of jouw positieve bijdrage op topic Wie=Wie bij de schilder wat niet erg op een hartelijk welkom lijkt vanaf jouw kant.

Ik vraag me af wie hier misbruik maakt van de forum, en ook jij mag de beheerder op hoogte stellen als je er niet mee eens bent.

Schilder
schilder
Lid

Volgende

Keer terug naar Psoriasis