MTX

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom Psoriasis terecht kan!

MTX

Berichtdoor @nne » wo apr 10, 2013 7:05 am

maandag (4 tabletjes) en dinsdag (foliumzuur) voor de 2e week/2e x de MTX,
gelukkig ook deze keer niks gemerkt van bijwerkingen.

wel nog veel last van de voeten ze gaan maar niet dicht,tis net of ik op eieren loop ;-)

ook de kloven aan me handen zijn nog steeds niet dicht.
soms duurt het maar een dag en is het over maar nu duurt het al bijna 2 weken.

gr @nne
@nne
Lid

Reumavorm: Handen

Re: MTX

Berichtdoor AnnemiekV » wo apr 10, 2013 9:28 am

Gelukkig geen bijwerkingen, nu nog hopen dat het voor de psoriasis ook gaat werken. Lijkt me geen pretje, die open voeten!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Blaine » wo apr 10, 2013 9:51 am

Fijn dat je geen last lijkt te hebben van bijwerkingen houden zo!!
Nu de werking nog :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor @nne » wo apr 10, 2013 2:07 pm

ja de werking zal nog ff op zich laten wachten als ik de verhalen moet geloven, nu wordt het alleen nog erger,al blijf ik vinden dat ik de lichte vorm heb.
@nne
Lid

Berichtdoor schilder » vr apr 12, 2013 12:00 am

@nne schreef:maandag (4 tabletjes) en dinsdag (foliumzuur) voor de 2e week/2e x de MTX,
gelukkig ook deze keer niks gemerkt van bijwerkingen.

wel nog veel last van de voeten ze gaan maar niet dicht,tis net of ik op eieren loop ;-)

ook de kloven aan me handen zijn nog steeds niet dicht.
soms duurt het maar een dag en is het over maar nu duurt het al bijna 2 weken.

gr @nne

@nne,

Als het gaat werken, kan het soms gaan kriebelen op andere plaatsen buiten je plekken om...maar dat heb ik ervaren in gebruik van MTX-Tabletvorm 2,5mg.

De Dermatoloog maakt afspraken met jouw/anderen c.a om de 6-8-10 weken voor een controle ofwel fysiek/fysisch, ook zij of hij bemerkt verbetering of vermindering, extra rood-paars-kleurig op de Psoriasis-plekken duidt vaak op active werking, de wit-achtige(overmatige schilvering) stadia hoort hier ook bij.
Ook de verrekte kloven doen graag mee hieraan, maar let op overmatig gebruik van zalven, hormonaal of niet, doen hier een bijdrage aan.

Op de dag van vandaag, is er nog steeds geen verklaring voor Psoriasis alhoewel dieeten veel ziektes in de toekomst kunnen verlagen of zelfs verhinderen.

Schilder
Liever niet dan wel Psoriasis
schilder
Lid

Reumavorm: psoriasis

Berichtdoor @nne » vr apr 12, 2013 11:56 pm

Hoi schilder,

Ja idd heb nu veel meer jeuk aan mijn voeten, maar het gekke is als ik krab doet het pijn!
Ze zijn nog steeds open en ik wordt er echt chagrijnig van hoor, ene moment loop ik redelijk andre moment kan ik er amper op staan.
Ik moet 22 april weer naar de dermatoloog, ik zal het eens aankaarten over een dieet/voeding

Gr @nne
@nne
Lid

Berichtdoor schilder » za apr 13, 2013 12:35 am

@nne schreef:Hoi schilder,

Ja idd heb nu veel meer jeuk aan mijn voeten, maar het gekke is als ik krab doet het pijn!
Ze zijn nog steeds open en ik wordt er echt chagrijnig van hoor, ene moment loop ik redelijk andre moment kan ik er amper op staan.
Ik moet 22 april weer naar de dermatoloog, ik zal het eens aankaarten over een dieet/voeding

Gr @nne

Je moet de plekken goed invetten om jeuk of pijn te verlichten, de meest met mindere bijwerking is vaseline-lanette(op waterbasis)deze staat in de omschrijving gemeld max 2x per dag smeren en anders i.o.v. Dermatoloog, deze kan je meerdere malen(als 2x) gebruiken per dag.
Je kan de Dermatoloog nog niet aanspreken over dieet of voeding, dit is pas gemeld via de media, recente onderzoeken boeken goede resultaten over bep ziektes in combinatie voeding. Tuurlijk mag je het vragen aan je Dematoloog of hij/zij op de hoogte is.

Stom toevallig heb ik ook op 22-April ook een afspraak in Ede(gld)!! hilarisch..

Schilder
Liever niet dan wel Psoriasis
schilder
Lid

Reumavorm: psoriasis

Keer terug naar Psoriasis