Werk jij?

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Re: Werk jij?

Berichtdoor krijger » do nov 15, 2012 9:56 am

Ruud? Je verteld dat je inmidddels een verzuimdag hebt. Is dat door jouw RA? Ik hoop wel voor je dat je dat niet uit eigen wil gedaan hebt maar dat het een officiële ziektedag is.

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Ruud1968 » do nov 15, 2012 11:23 am

Het is inderdaad gewoon een ziektedag als alle andere die ik ooit gehad heb.
tuut tuut tuut
Ruud1968
Lid

Reumavorm: prille RA

Berichtdoor Patries » ma nov 19, 2012 6:07 pm

Haai allemaal!
Ik werk in de zorg als verzorgende!De laatste weken gaat het allemaal wat moeizaam!Simpele dingen als steunkousen aandoen gaat gewoon moeizaam en met veel pijn!Omdat er (nog)geen diagnose is is er veel onbegrip!
Hoop in ieder geval nog heel lang dit werk te kunnen doen,want het is mijn lust en mijn leven!
pluk de dag...
Patries
Lid

Berichtdoor Jill » ma nov 19, 2012 7:38 pm

Hoi Allemaal,

Ik studeer 3 dagen in de week voor docent recreatie en gezelschapsdieren. En heb een diploma als paraveterinair, dit werk doe ik dan ook al bijna 5 jaar bij een dierenarts praktijk bij ons in de buurt. Het werk is super leuk, elke dag weer anders en maak genoeg mee. Soms neem ik mijn werk mee naar huis, zoals jonge konijntjes, vogels, lammetje, kittens, puppy's etc. groot trekken ( ook in de nacht voeden). Dit vraagt veel energie, maar gek genoeg kan ik hier wel goed mee omgaan. De couveuse staat dan naast ons bed en hoef ik niet helemaal op te staan. Daarnaast heeft mijn moeder een honden trimsalon en help ik haar vaak mee. En in de zomermaanden ben ik nog werkzaam op het terras van een grote boerderij ijssalon:) Lekker druk dus haha, maar ik kan niet altijd stil op de bank zitten, ookal zegt mijn lichaam dat ik toch vaker wat rustiger aan moet doen. Dan doe ik dat ook maar, en kan vervolgens weer lekker in mijn wei bij de dieren zitten:)
We hebben 2 kune kune varkens, 2 ganzen, schildpadjes en wat aquarium vissen. Bij mijn ouders thuis heb ik nog een hoop dieren, maar gelukkig vinden hun het ook leuk en blijven de dieren daar wonen (zoals spike mijn hond, die is 13 en kan niet meer in een ander huisje wonen. ze komt we heel vaak logeren en dat vindt ze helemaal geweldig) Ben gek op dieren en haal daar veel energie uit:)

Groetjes Jill
Jill
Lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritis

Berichtdoor puntje » vr dec 28, 2012 12:07 pm

Ik heb gisteren mijn bedrijf ingeschreven bij de kamer van koophandel. Mijn bedrijf heet domein webdesign.

Ik ga dus websites bouwen, ik verhuur webruimte en ik kan domeinnamen registreren. Tevens ga ik website cv's maken voor particulieren, ik heb 3 standaard lay-outs gemaakt. Omdat ik zelf R.A. heb, kwam ik op het idee om mijn cv in de vorm van een website te bouwen, om zo te laten zien, wat ik allemaal wel kan, inplaats van wat ik niet kan. Mijn website cv staat onder mijn eigen naam en bij mijn bedrijfje staat natuurlijk onder domeinwebdesign.nl

Ik heb mijn website cv naar mijn consulent gestuurd en die vond hem zo mooi, dat ik de kans nu krijg om mijn eigen bedrijf te beginnen.

Dus als iemand iets van bovenstaande nodig heeft, dan kunnen mij een pb'tje sturen. Dus in 2013 werk ik weer.....
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 6:14 am

Ondanks het seizoen... petje af, Puntje :!:
Je hebt duidelijk niet stilgezeten. Nog 'even' de algemene voorwaarden en dan komt het moeilijkste... klanten winnen en een mooie portfolio opbouwen.
Je bent in ieder geval heel duidelijk in wat je aanbiedt en wat het kost.

'k Wens je veel succes!
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor puntje » za dec 29, 2012 1:08 pm

De algemene voorwaarden worden door een jurist gemaakt. En dus even afwachten tot dat af is. Daar durfde ik zelf mijn handen niet aan te branden, omdat ik dat nog nooit had gedaan. Zodra hij het af heeft, kan ik ze online plaatsen.

Ik heb mij gisteren ook op google places geregistreerd, dus kijken of ik de briefkaart krijg, met dat ik geregistreerd sta met een druppel, zo noemde ze dat op de cursus.

Tevens nog wat andere domeinnamen geregistreerd, zodat ik beter vindbaar ben, dat is wat ik hoop. Ik kan het gelukkig doen met behoud van uitkering, dus ik kan mijn bedrijfje rustig opbouwen. En ik heb nog wat ideetjes.

De website is te vinden onder: www.domeinwebdesign.nl
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor dillie » ma dec 31, 2012 10:21 am

Wat goed van je. Ik neem aan dat je bij dit werk redelijk je eigen tijdsindeling en tempo kunt bepalen. Lijkt me geweldig! Hopelijk gaat het goed lopen. Succes ermee.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Marcooooo » di feb 19, 2013 9:41 am

Ik ben 34, 10,5 jaar geleden is er na een hoop gedoe Reumatoïde Artritis, de ziekte van Crohn, Bechterew/Spondylitis Ankylose en het syndroom van Raynaud geconstateerd. 5 jaar geleden ben ik geopereerd aan een rughernia. Ik ga nog iedere 3 maanden ter controle naar UZ Gent en werk regelmatig mee aan onderzoeken en dien ik soms als examenopdracht voor studenten (omdat ik zo'n 'bijzonder' geval ben... en bedankt :ewink: )

Ik kon me destijds volledig af laten keuren, maar daar heb ik geen moment aan gedacht.
Ik werkte destijds in een bouwmarkt met veel sjouw- en sleurwerk wat toch net iets teveel bleek. Omgeschoold naar een opleiding AutoCad en als tekenaar aan de slag gegaan. Sindsdien werk ik 40+ uur per week als tekenaar, werkvoorbereider, systeembeheerder, acquisitie en commerciele activiteiten en management ondersteuning.

Naast mijn werk gaat mijn tijd op aan mijn vriendin (Daisy, 24 jaar jong en sinds december mijn verloofde), 3 katten, 8 konijnen, 4 schildpadden, 3 aquariums, een vijver en een paard (elders op stal). Verder fiets ik veel en gaan we regelmatig wandelen. Ook doe ik veel zelf aan ons huis (verbouwen, aanpassen, enz.).
Marcooooo
Nieuw lid

Reumavorm: RA, Bechterew

Berichtdoor zeeuws meisje » di feb 19, 2013 2:52 pm

Ik werk niet meer. Ben in 1998 heel ernstig ziek geweest door een bacterie infectie in mijn bloed, en ongeveer een jaar daarna heb ik de diagnose RA, Sjogren, weke delen reuma en Raynaud gekregen. Heb toen met heel veel ondersteuning van de universiteit mijn studie Rechten afgerond in 2001. Omdat het toen erg goed met me ging ben ik 40 uur per week als jurist gaan werken. Dit ging goed tot april 2008, toen stortte ik in. Ben vanaf toen 24 uur gaan werken, maar in 2010 vond het UWV dat ik maximaal 16 uur mocht werken. Dus toen maar met 16 uur aan de gang. Doordat mijn medicatie niet meer werkte vloog mijn gezondheid achteruit, en uiteindelijk ben ik 3 maart 2011 volledig afgekeurd en in de IVA terechtgekomen.

Omdat ik dit niet wilde, ben ik in december 2012 gaan werken bij een Waterschap als handhaver. Beetje lager nivo dan ik gewend was, maar heel erg leuk werk, 18 uur per week, waarvan 1 dag (6uur) thuis. Helaas vond mijn lichaam dit geen goed idee, dus moest ik op advies van diverse artsen in juni 2012 stoppen met deze geweldige baan.

Sinds die tijd zit ik thuis. Nou ja thuis, ben geopereerd en heb nogal veel in het ziekenhuis gelegen. Ik probeer wel mijn tijd zinvol in te vullen. Ik werk 4 uur per week als vrijwilliger in een museum, en ik geef soms (als invaller) Nederlandse les aan Chinese asielzoekers die willen inburgeren. Ik ben daarnaast nog voorzitter van een bezwaarschriftencommissie die 1x per maand vergaderd, dus doe nog wat juridisch werk ook. Met dit alles (en met 2x per week therapie etc, de nodige arts bezoeken etc etc etc) zit ik wel aan mijn max.
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor zoekatje29 » do feb 21, 2013 11:45 am

ik krijg per 27 februari een iva uitkering
RA
zoekatje29
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Nicole1968 » za maart 09, 2013 12:20 pm

ik werk met moeite 4 maal 9 uur per week als medisch secretaresse in een ziekenhuis. Op woensdag heb ik dan vrij, maar ben ik uitgeteld. Ik probeer het nog te redden door regelmatig op disndag extra vrij te nemen. Die 9 uur werken is geen probleem, maar wel het 4 dagen werken.

Uiteindelijk zal ik er niet omheen kunnen dat ik een dagje minder moet, maar dat scheelt meteen weer 9 uur en veel inkomsten.
Nicole1968
Lid

Reumavorm: poly-artritis

Berichtdoor rianneran » ma maart 11, 2013 10:28 pm

Ja! Gelukkig wel (excuses voor de mensen die wel willen maar niet kunnen). Ik werk op kantoor 24 uur per week. Ik mot er wel op letten dat ik heel vaak naar de printer loop, zodat ik voldoende in beweging blijf. Na een half uur op mn stoel zitten heb ik echt zere knieen als ik op sta, dus bewegen is en blijft belangrijk. Wel merk ik dat het steeds lastiger word met het beetpakken van de orders en ze constant open en dicht te doen. Ik ben al over gestapt naar smalle orders ipv brede orders en dat helpt al wel echter is de vraag voor hoe lang..... Mijn collega's zijn gelukkig heel betrokken en dat is heel fijn. Ik was gezond de eerste 2 1/2 jaar bij deze werkgever en mijn collega's hebben mij sinds September 2012 letterlijk af zien takelen! De vraag die we allemaal hebben is natuurlijk hoe het nu kan dat je in zo'n korte tijd zo beperkt wordt in al je dagelijkse bezigheden thuis en op het werk. Sinds vorige week gestart met sulfasalazine, ik hoop dat het snel aan gaat slaan en dat ik mijn werk nog lang mag en kan volhouden!
rianneran
Nieuw lid

Berichtdoor rianneran » ma maart 11, 2013 10:28 pm

Ja! Gelukkig wel (excuses voor de mensen die wel willen maar niet kunnen). Ik werk op kantoor 24 uur per week. Ik mot er wel op letten dat ik heel vaak naar de printer loop, zodat ik voldoende in beweging blijf. Na een half uur op mn stoel zitten heb ik echt zere knieen als ik op sta, dus bewegen is en blijft belangrijk. Wel merk ik dat het steeds lastiger word met het beetpakken van de orders en ze constant open en dicht te doen. Ik ben al over gestapt naar smalle orders ipv brede orders en dat helpt al wel echter is de vraag voor hoe lang..... Mijn collega's zijn gelukkig heel betrokken en dat is heel fijn. Ik was gezond de eerste 2 1/2 jaar bij deze werkgever en mijn collega's hebben mij sinds September 2012 letterlijk af zien takelen! De vraag die we allemaal hebben is natuurlijk hoe het nu kan dat je in zo'n korte tijd zo beperkt wordt in al je dagelijkse bezigheden thuis en op het werk. Sinds vorige week gestart met sulfasalazine, ik hoop dat het snel aan gaat slaan en dat ik mijn werk nog lang mag en kan volhouden!
rianneran
Nieuw lid

Berichtdoor Miranie » ma maart 25, 2013 7:12 pm

Ik werk 20 uur in de week.
5 dagen van 4 uurtjes werk ik en de middag heb ik dan lekker voor mijzelf alleen.
Ik werk op de sociale werkplaats,alleen helaas heb ik regelmatig volop stress doordat er collega's zijn die al hun klachten en problemen bij mij dumpen,dus dat doet mijn gezondheid er niet beter op.
Ik vergat nog te vertellen in mijn voorsteltopic dat ik ook last van PNES (Psychic Non Epileptic Seizure) heb ook wel Conversiestoornis te noemen en het uit zich in convulsies en toevallen.

Maar dat even terzijde. Ik werk dus op de sociale werkvoorziening. :ebiggrin:
Het werk wat ik doe is gelukkig licht werk.
Miranie
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

VorigeVolgende

Keer terug naar Werk en reuma