Werk jij?

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Re: Werk jij?

Berichtdoor clemens » do mei 16, 2013 12:45 pm

Helaas niet meer.
Heb altijd als automonteur gewerkt en de laatste jaren als chef werkplaats. Hier heb ik altijd veel plezier gehad vooral met collega's onderling. Echter zit ik sinds 2 jaar helemaal thuis.. Doe dan af en toe een boodschapje en ga vaak bij de voetbal kijken en in de zomer zwemmen. Dan kom ik mijn dagen wel door..
clemens
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor puntje » di okt 15, 2013 10:47 am

Ik zelf ben websdesigner. En ik maak nu websites in Joomla met automatisch detect. Voor elk apparaat kan ik een aparte website bouwen en dit koppelen via een automatisch detect. Ik maak websites voor bedrijven en ik maak ook website cv's voor particulieren. Hierin kan de werkzoekende laten zien wie hij is. Zijn of haar curriculum vitae wat persoonlijker maken. Zodat men meer naar de persoon gaat kijken. Ik ontwerp ook adresstickers. Dit is namelijk ook handig voor mij, ivm dat ik niet meer mooi kan schrijven. Dus dan plak ik zelf een sticker erop, zodat het er netjes uitziet.

Als mensen hierover meer informatie willen kunnen ze mij een pb'tje sturen.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Mr-magna » zo sep 21, 2014 7:56 pm

Hallo,

ik werk full time in de metaal
Ik weet ongeveer sinds 3 jaar dat ik r/a heb en heb daardoor 3 kwart jaar in de ziektewet gezeten.
En dan beland je in spoor 1,en dan krijg je een toegewezen adviseur en revalidatie in beatrixoord .
Mijn baas heeft echt zijn best gedaan om te zorgen dat ik op een
voor hem zo goed mogelijke manier ontslagen kon worden.
Helaas voor hem is dat niet gelukt en ben weer voor 100% aan het werk.
Maar ik moet zeggen dat hij het me nog steeds niet gemakkelijk maakt. bijvoorbeeld
ik had ergens een stoel bij nodig zodat ik niet op mijn knie hoefde te zitten of aldoor voorover
hoefde te staan.
Die stoel moest direct weg want wat moesten de klanten wel niet denken.
Dus kort ik doe mijn werk graag (plasma/autogeen snijder) met redelijk wat pijn maar op het werk merken ze er eigenlijk niks van.
Maar het word ons niet gemakkelijk gemaakt,en veel kunnen we er niet aan doen helaas.
Mocht je er tegenin gaan dan word je naar het kantoor geroepen om even te praten en dat is nooit goed .
Mr-magna
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Wrenchman » ma sep 22, 2014 8:52 pm

Hey Mr-magna, welkom op dit forum.

Zo te lezen heb je het niet getroffen met je werkgever. Persoonlijk ben ik van mening dat hij heel blij mag zijn met een doorzetter zoals jij! Dat hij het je zo extra moeilijk maakt is echt triest.
Zelf ben ik automonteur, dus je bent niet de enige techniker op dit forum. :esmile:

Heb je veel gehad aan het revalidatietraject wat je hebt gevolgd?

Hoeveel klanten krijgen jullie in de werkplaats? Wie heeft er nou last van als jij op een stoel je werk doet maar wel productief kan blijven? Zucht... Heb ook zo'n baas gehad...
Ik vraag me af of je dit niet via een ergotherapeut kan spelen, zodat je werkgever min of meer verplicht wordt om jouw werkplek aan te passen naar jouw behoeften. Op het forum zijn mensen aanwezig die meer verstand hebben dan mij van arbeidsrechten. Die roep ik bij deze graag op om te reageren!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor vrolijkmeisje » di sep 23, 2014 7:52 am

Als jij je baas nu doorgeeft dat ik jullie garage zal weigeren te gebruiken tot jij met stoel je werk mag doen?
Zeg maar dat ik er juist wat van denk als je je personeel met groot ongemak het werk laat doen terwijl het ook makkelijker kan.
Nou ja, hij zal er wel geen boodschap aan hebben.
Veel sterkte met zo'n baas!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Mr-magna » do sep 25, 2014 1:49 am

Weet je wat het is mijn baas ziet alleen maar nummers.
Ik doe dit werk al vanaf mijn 18de en ben nu 40 en 2 jaar geleden moest
er een chef komen op onze fabriek.
En toen was ik net bezig terug te komen op mijn werkplek na het traject met het reuma team van beatrixoord.
Dus dan krijg je nog de hoop dat ik misschien die functie zou krijgen zodat ik wat rustiger aan zou kunnen doen.
Maar dat mocht niet zo zijn die functie ging naar een tijdelijke kracht die net zijn half jaar contract
erop had zitten.
En ik en een collega die net zo lang bij het bedrijf werkt als ik kregen te horen dat we naar deze jongen moesten
luisteren zo niet dan mochten we wel weg gaan en zou mijn baas ,zo aardig als hij is wel een mooie brief
schijven voor de nieuwe werkgever.
Ik wil hier mee zeggen dat ik geen poot heb om op te staan als ik iets wil/eis tja.....
en mocht ik te moeilijk worden dan gaat het met mij net zoals een oud collega (is er geen reden tot onslag vraagt de baas gewoon
aan ...een onthoudbare werk situatie ) zo is een oud collega er ook uigezet.
Ik bedoel als je in de re integratietraject zit via de arbo en je heb r/a en de baas laat je de hele dag vegen zelfs de wanden
gaat dat niet echt lekker met zere armen polsen knieen schouder noem maar op jullie weten het wel.

ik lees dit zo terug en het is wel erg veel geklaag
maar het is soms ook zo frustrerend

groet magna
Mr-magna
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » do sep 25, 2014 10:23 pm

Klagen valt wel mee en dat mag hier hoor! Niets is beter dan het af en toe van je af te schrijven.

Mijn vorige werkgever was een echt familiebedrijf. Zelf alleen maar met de zaak bezig en dat verwachtte hij ook van de werknemers. Liefst 80 uur in de week. Ik zie dit echter totaal anders. Ik heb een fulltime contract. Dus 40 i.p.v. 80 uur. Wat niet wil zeggen dat ik het erg zou vinden om wat langer te blijven om een klus af te maken, maar elke dag een half uur in je eigen tijd is een kwestie van slecht plannen.
En ik ben een keer bijna op staande voet ontslagen. Omdat ik met een klus bezig was waarvan hij van mening was dat het wel veel sneller kon. Daarna nog een heel relaas erachter dat het al maanden slecht was met de productiviteit en dat ik traag beweeg... (misschien wel het begin van m'n klachten achteraf gezien)
Mijn antwoord was: Misschien komt dat wel omdat het loon er ook naar is! :twisted:
Vervolgens een uur op kantoor gezeten waar ik allerlei formulieren met productiviteit onder de neus gedrukt kreeg en voorzichtig gezegd de strontemmer van een paar maanden frustratie over me heen kreeg. Voor mij het punt om definitief de knoop door te hakken en op zoek te gaan naar een andere werkgever.

Maar niet zonder eerst een paar maanden topproductie te draaien en ervoor te zorgen dat ik er met opgeheven hoofd de deur achter me dicht kon rammen! Met andere woorden: Als hij het nou normaal gebracht had en het niet maandenlang had opgekropt was het gesprek heel anders gelopen. Buiten dat is het gevaar van een familiebedrijf altijd financiële problemen. En dan vraag je je onderbetaalde personeel toch even nóg harder te werken?
Blij dat ik daar weg ben.

Ik werk nu bij een groter bedrijf. Ben er altijd bang voor geweest om een nummer te worden, maar wat een verademing! En ik besef me heel erg goed dat ik vreselijk mazzel heb gehad. Dat ik op het juiste moment op de juiste plek ben beland en dat ik destijds nog geen klachten had.

Maar wat ik je wel wil meegeven; Je bent een werknemer, geen slaaf. Ook jij hebt rechten! Het lijkt mij dat je werkgever verplicht is om je passend werk te geven wat je wel kan doen en je werkplek moet aanpassen naar je beperkingen. Als hij echt zo slecht voor je is, is het misschien tijd je horizon te verbreden. En ik snap best dat het moeilijk is, helemaal in deze tijd!

Samenvatting: Zoek uit (met hulp van dit forum) hoe jij met je baas tot een werkbare en gezonde situatie kan komen. Het lijkt me dat hij ook niets heeft aan een werknemer die, met de pest in z'n lijf, naar het werk komt. Een goed gesprek kan al wonderen doen. Eventueel met iemand er bij? *vraagt om bijval*

De tijd dat Wrenchman zich als een slaaf liet behandelen is in ieder geval voorbij!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jopie1982 » do sep 25, 2014 11:33 pm

Eerst 40 uur, toen 36, nu 32.
Alle keren omdat ik het net kon volhouden.
Dom genoeg mezelf niet laten afkeuren, maar leek toen de beste keuze.
Hou het nu nog steeds niet vol maar ga niet weer zelf uren inleveren.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor pattytje » vr sep 26, 2014 8:59 am

Ik loop sinds 2008 met krukken en kan niet langdurig zitten. In eerste instantie een leidinggevende die meedacht en ik mocht mijn werk vanuit huis doen. Maar na 73 weken van de een op de andere dag mocht ik niet meer thuis werken en werd ik eigenlijk gedwongen om mij ziek te melden, terwijl ik geen dag ziek geweest was in die 73 weken. Er volgde een strijd van meer dan 2 jaar, met (rechts)zaken voor allerlei commissies, zoals het UWV, de commissie gelijke behandeling, interne klachtencommissies. Zaken die ik keer op keer won, maar toch werd de hand boven het hoofd van de leidinggevende gehouden. Mijn discriminatiezaak is zelfs opgepakt door verschillende organisaties. Kijk bijvoorbeeld hier https://sites.google.com/site/centrumch ... knl/nieuws (naar beneden scrollen!!). Niks hielp, zelfs geen boete van het UWV of een uitzending van Nieuwsuur. Ik heb gevochten om te blijven werken en de werkgever riep: "ga toch WIA tikken"...
Uiteindelijk met een mediator heb ik mij uit laten kopen en reken maar dat ze dat een flinke duit heeft gekost. Sinds bijna 2 jaar ben ik thuis. Helaas heb ik de pech dat in juni RA is geconstateerd en hierdoor ben ik nog beperkter geworden dan ik al was. Of ik nog weer aan het werk kom, is de grote vraag... De tip die ik echter wil geven is dat je het UWV in moet schakelen. Vraag een deskundigenoordeel aan want een werkgever is verplicht om aanpassingen te doen zodat jij je werk kan blijven doen. De aanpassingen die jij vraagt. vragen geen enkele inspanning van de werkgever en dus is hij verplicht om hieraan mee te werken. Wat is het toch jammer dat werkgevers niet in staat zijn om gebruikt te maken van de mogelijkheden die iemand nog heeft in plaats van te benadrukken wat iemand niet kan en dwars te gaan liggen!
pattytje
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor heldeka » vr sep 26, 2014 3:30 pm

VRIENDINNEN,

HELDEKA WENST DE VRIENDINNEN HIER HET ALLERBESTE EN STERKTE.

IK HOOP VAN HARTE DAT HET WAT GAUW BETER GAAT.

Afbeelding
heldeka
Lid

Reumavorm: artritis-psoriatica

Berichtdoor jeaninep » vr sep 26, 2014 4:53 pm

ik werk al 15 jaar in de( ouderen) zorg á 30 uur en studeer.
sinds feb heb ik Ra , heb mindere periodes gekend , bedrijfsarts had het over re-intergreren.
Probeer het zolang mogelijk vol te houden idd omdat ik er dan meer aan over hou financieel.
Kies nu wel een studie waar ik en de toekomst wat aan heb , minder belastend werk.
dus bereid mijn bewust voor op de toekomst , niet wetend hoe de ra zal verlopen
jeaninep
Lid

Reumavorm: artritis

Berichtdoor Mr-magna » zo sep 28, 2014 12:59 am

bedankt allemaal voor deze hart verwarmende reacties .
En ik zou graag vechten voor een goede behandeling maar de arbeidsmarkt is op dit moment
zo dun en ik kan het me niet verantwoorden om mijn baan te verliezen.
Ik probeer samen met een vriend van mij om een bedrijf op te zetten,die is er eigenlijk al maar helaas nog niet groot genoeg.
Ik kan daar nog lang niet van leven helaas.
met ons bedrijf maken en breken we vijvers af en kopen op en verkopen vijver materiaal(bv koi)
Dat kost me op dit moment meer energie dan ik me kan veroorloven maar het is voor een goede zaak.
Bijvoorbeeld vandaag en vrijdag hebben we weer een vijver gerestaureerd en gevolg daarvan
is dat ik op dit moment raar maar waar zere tenen heb en onder de voet en de polsen beginnen wat.
maar ik ga er bijna vanuit dat dat morgen weer bijna over is.
Ik verneem wel dat je gewoon moet blijven bewegen en ik noem het maar zo:dan loop je het er weer uit.
Ik moet even erg goed nadenken wat mijn volgende zet is tegenover mijn baas
,maar hij er keihard
tips zijn altijd welkom maar ook erg moeilijk denk ik,het risico om zonder werk te komen zitten is gewoon zo hoog ik wil wel maar Durf het niet denk ik
ik heb een gezin om voor te zorgen
Mr-magna
Nieuw lid

Berichtdoor Jill » di nov 04, 2014 1:05 pm

Hoi,

Ik werk 32 uur bij een dierenarts praktijk, studeer daarnaast nog en ben druk bezig met het fokken van stamboek Kune Kune varkens. Het bevalt erg goed, maar moet mezelf wel vaak even de rust gunnen.

Groetjes jill
Jill
Lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritis

Berichtdoor Rene » wo nov 05, 2014 12:20 pm

Hahahaha je moet eens googlen op Kune Kune varkens.
Die zijn mooi van de lelijkheid :lol: wat een lekkere bekkies,
Rene
Lid

Berichtdoor tinus » wo nov 05, 2014 8:12 pm

Rene schreef:wat een lekkere bekkies,
En als je ze fijn laat scharrelen, smaken ze ook nog eens heerlijk :ebiggrin:

Ik eet niet veel vlees, maar áls ik het doe, dan komt het van scharrelvarkens. En dat proef je!
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

VorigeVolgende

Keer terug naar Werk en reuma