Werk jij?

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Re: Werk jij?

Berichtdoor Blaine » ma maart 17, 2008 8:35 pm

hoi

Ben bij de arts van het uwv geweest maar dat was zonde van mijn tijd, heeft me helemaal niet onderzocht niet gevraagd wat ik wel en niet kon en hij zou wel even wat op papier zetten :roll: . Ga dus bij serin vragen of zij een serieuze test willen doen.
Dus weet nog steeds niet wat het precies inhoud.
groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor wim » di maart 18, 2008 4:54 pm

Hallo ik heb pas geleden z'n onderzoek gehad en het is alleen maar kijken wat je nog kunt met je reuma .Bv je mag zoveel keer bukken per uur of je lichaam
zoveel keer torderen (draaien van de heupen en bekken) rijken iets oppakken met een max aan kilo's per uur. Max uren achterelkaar werken (ikzelf 4). Als je de belasting niet aan kunt ja dan is het misschien we kunnen niks voor je betekenen dus ? vul zelf maar in .Meestal wordt dit onderzoek uitgevoerdt door de arbo dienst of een arbeidtsdeskundige .Als er een negatief advies is dan kom je misschien in aanmerking voor spoor 2 reintregatie in ander werk en /of omgeving.Gr Wim (ps)als je wat meer wilt weten stuur maar een pb .
geniet nu zorgen maken doen we later wel
wim
Lid

Reumavorm: ra/jicht/artrose

Berichtdoor Lily » di maart 18, 2008 10:01 pm

Lily schreef:
Hester schreef:Ha Lily,

het absoluut aan te raden om een ergotherapeut naar je werkplek te laten kijken!! De aanpassingen die aan mijn werkplek zijn gedaan, zijn namelijk ook allemaal op advies van een ergotherapeute. Het zijn vaak maar kleine dingen, maar die kunnen wel veel verschil uitmaken. Denk hierbij aan een aangepaste muis, andere arm- of elleboogsteunen, nietmachines en andere kantoorartikelen die makkelijker te gebruiken zijn enz enz. Als je werkgever dat wil betalen, Lily, zou ik die kans niet laten schieten!!
Zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde, heb ik er echt veel baat bij gehad. Laat even weten of het bij jou ook zo is.
Ik wens je veel succes,

groetjes Hester

Dank voor je reactie. Klinkt dus inderdaad wel als een goed idee om het te laten doen. Ik zal het volgende week met mijn werkgever bespreken en zal het t.z.t. nog laten weten.

Vandaag dus werkplekonderzoek gehad.Gelukkig heb ik nu nog niet veel aanpassingen nodig (had al aangepast bureau en aangepaste stoel). Muis is nu nog niet nodig, wellicht wel in de toekomst. Hij vraagt voor mij wel een vloerplaat aan zodat ik makkelijker met de stoel kan rollen, dat lijkt me inderdaad wel prettig want als ik naar voren wil met de stoel kost dat erg veel moeite.
En hij heeft me een tip gegeven over hoe ik makkelijker kan opstaan en daar ben ik wel zó blij mee!!!
Ik heb namelijk ergveel moeite om op te staan uit een stoel. Hij adviseerde me om mijn voeten naar achteren te doen (dus zo ver mogelijk richting je billen zeg maar), en dan mijn bovenlijf naar voren te doen (soort van "duik" nemen) en dan opstaan. Dan doen je bilspieren/hamstrings het werk i.p.v. de knieen en bovenbenen. Ik voelde me gelijk 10 jaar jonger!!! :lol: :lol:
Dus alleen daarom al was het de moeite waard :ewink:
Lily
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Hester » wo maart 19, 2008 1:10 pm

Ha Lily,

fijn om te horen dat het werkplekonderzoek iets heeft opgeleverd!!!!
Je 10 jaar jonger voelen is veel waard! Met of zonder reuma, trouwens :ewink: Willen we allemaal wel.

Die snoekduik om op te staan, klinkt wel erg handig. Ga het zo gelijk eens proberen.

Werkse, groetjes Hester
Hester
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr maart 28, 2008 1:12 pm

Na een periode met veel pijn en moeite gewerkt te hebben als voedingsassistente, 16 uur in de week, zit ik sinds eind jan. 2008 in de zw, werk wel na eerst 3x2 uur nu 3x3 uur, maar dan buiten mijn normale werktijden, dat geeft minder werkdruk ,kan rustiger het een en ander doen.
Aangezien het Artrose in onderrug en r-voet is, en ik vooral terugkerende peesontstekingen heb, schouders en ellebogen, plus pijnkl.armen,handen moest ik terug naar de Reum.lo.
Ben al sinds april vorig jaar naar minderzware afdeling geplaatst, maar door bezuinigingen en meerzorgzwaarte van de bewoners is dit nu toch te zwaar.
Sluit ook een reintgratietraject af die ik va sept. had voor andere baan bij andere werkgever, maar daar is nog niks uit gekomen , dit was al gestart
omdat de funktie VA vervangen word door een zwaardere funktie [assist] en het duidelijk is dat dat te zwaar zou zijn en er binnen onze stichting geen passende funktie is :cry:

Zelf merk ik dat ik het erg moeilijk vond om me uiteindelijk ziek te melden, ik voel me er best schuldig over als ik dan hoor dat anderen extra moeten werken , maar ik hou me voor dat het nu het beste is voor dit moment.

Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor onsmam » di apr 01, 2008 9:33 am

Hoi,
er is een FML lijst opgesteld door de bedrijfsarts en nu heb ik 10 april een afspraak met een arbeidsdeskundige.
Ben heel benieuwd wat daar uitkomt.
groetjes, Tiny.
onsmam
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor anitatwo » di apr 01, 2008 10:22 am

Bij mij is vorig jaar ook een FML gemaakt bij de bedrijfsarts, deze word aangepast als ik bij de R-loog ben geweest,verder was ik ook bij de arbeidsdeskundige geweest , het is duidelijk dat ik een andere funktie moet , deze is niet binnen onze stichting , sluit een reintgratietrject af,werd begeleid door een bedrijf die word ingehuurd door onze stichting.
De arbeidsdeskundige was van de Arbo, maar daarna veranderde het een en ander, waardoor o.a een test om te kijken wat er eventueel voor mij mogelijk zou zijn is komen te vervallen :?

Later kwam ik er achter dat ik eventueel ook zelf een bureau voor dit traject had kunnen uitkiezen.
Laat je goed informeren, sterkte verder tiny
groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor dillie » wo apr 02, 2008 8:32 pm

Ik heb ook een kantoorbaan (4 dagen) en dat is redelijk vol te houden, natuurlijk heb ik ook mindere periodes, tja of ik dan thuis op de bank zit of op kantoor achter de pc maakt niet zo veel uit vind ik, bovendien leidt het werk je ook af van de pijn. Het kan ook zijn dat het een tijdje écht slecht gaat en dat je dan (tijdelijk) uitvalt, maar als je gaat solliciteren zou ik daar niet de nadruk op leggen. Maar ik zou de reuma wél ter sprake brengen. Niet direct in het eerste gesprek, maar wel als je voor een vervolggesprek wordt uitgenodigd. Het is namelijk handig als je werkplek i.v.m. de reuma op een aantal punten wordt aangepast en/of dat je hulpmiddelen krijgt; de werkgever kan dat via het uwv regelen. Ten tweede vind ik het ook wel zo integer om het te melden. Mocht je dan om die reden worden afgewezen, kun je je afvragen of je überhaupt voor dat bedrijf had willen werken, want dan zouden ze bij eventueel verzuim waarschijnlijk ook niet zo prettig in de omgang zijn geweest. Als het nou over het algemeen wél goed met je gaat, en je denkt de functie prima aan te kunnen, dan zou ik dat natuurlijk zeker benadrukken.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Hester » do apr 03, 2008 3:11 pm

Ha Kim,
Ik heb vorig jaar gesolliciteerd en heb in het tweede gesprek reuma ter sprake gebracht. Ik was er ook een beetje huiverig voor, omdat je vaak vervelende verhalen hoort over werkgevers en nare reacties. Toch maar gedaan en met positieve afloop!
Ik ben aangenomen en mijn werkplek is compleet aangepast (zie eerder bericht in dit topic over software). Ook wordt er rekening gehouden met het feit dat ik net iets vaker naar de dokter ga, dan een gezond persoon. Al met al ben ik erg blij dat ik het gelijk verteld heb, had het waarschijnlijk toch niet verborgen kunnen houden...
Succes met solliciteren!!!
groetjes Hester
Hester
Lid

Berichtdoor Jipje » za apr 12, 2008 8:11 pm

Op het moment zit ik in de ziektewet, omdat mijn diagnose pas 2 weken bekend is en mijn klachten een week of 5. Ik heb nu vakantie en ben met medicijnen begonnen, de eerste werkte niet nu 2e dag nieuwe, ik hoop dat deze anders anderen wat gaan werken want mijn doel ik na mijn vakantie op arbeids therapeutische basis te beginnen.
Ik werk in een verpleeghuis met mensen met de ziekte van Huntington.

groetjes Jipje
Jipje
Nieuw lid

Reumavorm: RP

Berichtdoor jessica » ma mei 05, 2008 12:23 am

Hallo

Heb al een tijdje niks meer van me laten horen het gaat gelukkig op dit moment een stuk beter.
Ik heb veel sollicitatie gesprekken gehad en elke keer in het gesprek eerlijk aan gegeven dat ik reuma heb enz.
En elke keer werd ik weer afgewezen zodra het woordje reuma naar voren heen kwam kon ik mijn spullen pakken en vertrekken.
Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik in het gesprek niet aangegeven dat ik reuma had en kon komen voor een tweede gesprek en werd aangenomen.
Na 4 weken tijd vond ik toch dat ik ze het moest vertellen en er werd gelukkig zeer positief op gereageerd.
Het zware werk hoef ik niet te doen als ik me een dag minder voel kan ik dit aangeven en wordt hier rekening mee gehouden.
Ik heb een 0 uren contract dus maak een paar uurtjes per week wat voor mij helemaal goed is, ik ben weer lekker aan het werk en ben er veel van opgeknapt.
jessica
Lid

Berichtdoor martin » ma mei 05, 2008 1:51 pm

Na mijn eerste baan waar ik weg moest door een reorganisatie kon ik nergens aan de bak. :(
Na veel solliciteren en afwijzingen heb ik me laten keuren.
Ik ben dus voor 100% afgekeurd en heb me laten plaatsen op de wachtlijst bij een sociale werkplaats.
Hier werk al nu alweer 13 jaar als administratief medewerker. (full time)
Het enigste wat niet zo best is dat ik erg weinig beweging heb.
Dus ik ben aan het rondkijken om wat anders te gaan doen dan een hele dag werken achter een pc.

Naast mijn vaste baan heb ik een eigen tuning bedrijfje. (Mijn grote hobby is namelijk auto's)
Eerlijkgezegd valt het niet mee om dit vol te houden maar dit is mijn grote droom.
Regelmatig denk ik erover om ermee te stoppen maar ja, . . je droom laten varen is niet makkelijk.
En zolang ik het vol kan houden ga ik ermee door.

In mijn werk vindt ik de afleiding die ik hard nodig heb, . ik denk dat velen dit wel zo zullen ervaren.

Gr,
Martin
martin
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Mennie » zo mei 18, 2008 7:05 pm

Ik werk 14 uur per week als receptioniste bij een verpleeghuis. Ook ben ik oproepbaar, zo werk ik er dus 14 en zo wel 30. Daarnaast doe ik kleine dingen voor mezelf, ik heb een cursus DTP gedaan (oa ontwerpen logo's kaarten ect) zo af en toe heb ik een leuk opdrachtje. Ik wil iets erbij gaan leren wat ik thuis kan doen voor het geval dat het ooit zover komt dat ik echt niet meer uit huis kanom te gaan werken. Maar wat weet ik nog niet precies.

groetjes mandy
Mennie
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor cindy » di jun 03, 2008 8:35 pm

hallo allemaal,

ik werk normaal 24 uur als tandprotheticusassistent/receptioniste/telefooniste zeg maar manusje van alles en doe het werk dat ik eerst in 40 uur deed nu in 24 uur. maar sinds vorige week heb ik me even ziek gemeld omdat het allemaal te veel is geworden oa door de nieuwe medicatie. hopelijk kan ik wel gauw weer intreden.

groetjes cindy
cindy
Nieuw lid

Berichtdoor linda300 » vr jun 20, 2008 9:53 pm

Hallo,

Ik werk 32 uur als hoofd financieen. Ik merk wel dat het al zwaarder voor me wordt maar toch wil ik het vol blijven houden. Ook omdat het toch een sociaal iets is. Ik weet nog goed dat ik 1.5 jaar thuis heb moeten zitten omdat ik gewoon niks kon. Zelf wil ik dit gewoon zo graag blijven doen. Dus ook ik laat er dingen voor in mn prive, ik ben altijd een dag midden in de week vrij zodat ik lekker bij kan tanken. Als dat niet kon dan had ik dit ook nooit vol gehouden.

groetjess
linda300
Nieuw lid

Reumavorm: ziekte van still

VorigeVolgende

Keer terug naar Werk en reuma