Werk jij?

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

xxx

Berichtdoor sinteur » zo jul 06, 2008 9:42 pm

xxxxxxxxx
Laatst bijgewerkt door sinteur op zo maart 29, 2009 9:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.
sinteur
Nieuw lid

Re: Werk jij?

Berichtdoor dillie » ma jul 07, 2008 6:17 pm

Volgens mij worden de gastouderbureaus niet gestopt, maar wil de regering iets doen aan de opa's en oma's die belastinggeld terugvragen terwijl ze helemaal niet betaald worden voor het oppassen. Omdat deze praktijken worden aangepakt, zal er een nog groter tekort aan kinderopvangplaatsen ontstaan, waardoor er juist méér vraag zal zijn naar gastouders zoals jij. Ik denk dat je je om het werkaanbod dus geen zorgen hoeft te maken. Ik kan me wel voorstellen dat dit werk fysiek zwaar is, als zelfstandig ondernemer kun je bij ziekte alleen een beroep doen op je arbeidsongeschiktheidsverzekering (als je die hebt kunnen afsluiten). Van overheidswege zijn er geen regelingen meer voor ondernemers, 1 of 2 jaar geleden is de WAZ (2e jaars risico) ook gestopt. Dat zou dus volgens mij de bijstand worden als je ermee zou stoppen.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor sinteur » ma jul 07, 2008 9:32 pm

xxxxxxxxx
Laatst bijgewerkt door sinteur op zo maart 29, 2009 9:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.
sinteur
Nieuw lid

Berichtdoor jaantje » do jul 10, 2008 2:43 pm

ik loop nu al 1 jaar thuis,ik werktew in een klein bedrijf met 5 personeelleden en deed samen met de directeur de boekhouding en administratie,en verdere adm klussen,loon enz.. en ik werkte 20 uur verdeelt over 5 dagen,ik ben later zelf al teruggegaan naar 18 uur in de week,tot de bom ontplofte en mijn werkgever mij naar huis stuurde,ik kon niet meer,maar bleef toch gaan,ben nu af en toe 1 ochtend aan het werk,en kan thuis ook wat kleinere adm klusjes doen..ik zit nu te wachten op een werkplekkeuring ern dan is het afwachten of ik gekeurd kan worden,of ik hier nog kan blijven werken,of iets anders,maar de arbo dienst weet zelf niet wat ik dan nog anders kan doen,omdat ik al zoveel vrijheid,en eigen inbreng had op het werk,vooral het computeren[zit nu al in de braces en met de tanden op elkaar!!!]gaat bijna niet meer..en de meeste beroepen moet je toch veel computeren.
we zullen wel zien ik wacht rustig af en weet dat nu ik thuis loop ,,mijn pijnbeter onder controle kan houden..dus dat is mij ook veel waard...
ps daaronm vinden jullie hier weinig van mij,maar ik lees bijna alles !!!!!!
jaantje
Nieuw lid

Berichtdoor len@ » za jul 12, 2008 7:34 pm

Een baantje heb ik niet,.
Soms denk ik ga iets doen maar goed de RA heeft al een beslissing genomen voor mij.
Ik heb voor de kinderen gezorgt ik hoefde niet zo nodig.
Met de medicijnen enzo gaat het nu redelijk en ben sinds april oma en heb sinds april reuma.
2 dagen in de week pas ik op mn kleinkindje zodat mn dochter kan gaan werken.
De kinderopvang zit vol tot november daarna wordt het 1 dag oppassen.
Zo help ik op een andere manier mee toch?

Het leukste baantje dat ik kan verzinnen.
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Coffee Girl » ma jul 28, 2008 10:30 pm

Ik heb een tijdlang niet kunnen werken door de reuma. Ook gedeeltelijk afgekeurd. Intussen een zoontje gekregen. Sinds eind 2005 ben ik weer aan het werk (toen 2 dagen) en sinds eind 2006 heb ik weer echt een leuke baan :ewink: :ewink: voor 24 uur per week. Ik werk op kantoor als opleidingscoordinator. Naast de 24 uur werk ik ook af en toe nog thuis (gemiddeld 4 uur per week). Ook doe ik vrijwilligerswerk (2 halve dagen per maand) en bouw en onderhoud ik voor de man van een vriendin de website.
Ik weet het; soms is het best veel :oops: :oops: :oops: Maar het kost niet alleen maar energie; het geeft me ook energie.
Gelukkig weet mijn werkgever wat ik heb en als het wat minder gaat, is ook hij flexibel met mijn werktijden en uren. Dat is wel heeeel erg fijn!

Groetjes, Tien
Lach naar de wereld en de wereld lacht naar jou.
Coffee Girl
Lid

Reumavorm: Palindroom, RA.

Berichtdoor MiVo » zo aug 03, 2008 7:32 am

Tot vorig jaar zomer gewerkt als netwerkbeheerder bij een onderwijs kantoor, maar helaas werd ik 100% afgekeurd, en zit nu alweer een jaar volledig in de WAO. Ben wel bezig om weer ergens wat te vinden.
MiVo
Lid

Reumavorm: Arthritis Psoriatica

Berichtdoor Piepa » zo sep 21, 2008 12:01 am

JA,ik werk min. 40 uur per week als hoofd technischedienst/projectleider.
Gelukkig kan ik mijn werk over het algemeen helemaal zelf indelen.
Kan op de fiets naar m'n werk.
Het gaat wel steeds moeizamer, maak soms dagen van 12 uur of nog langer en ben dan minimaal een week van slag. Maar ik kan 't niet laten :?
Bij mij is een jaar geleden de diagnose gesteld, na hevige pijn in mijn voeten. Die kregen ook geen rust omdat ik toen net een nieuw machinepark aan het opstarten was.

Daarnaast probeer ik nog 3x per week de sportschool te bezoeken, kan daar helaas geen kracht sport meer doen, krijg direct last avn ontstekingen.
Ik doe het dus wat rustiger aan, crosswalken en heerlijk uitpuffen in het stoombad.

groeten,
Pierre
Piepa
Lid

Reumavorm: AP?RA?

Berichtdoor twinkeltje » ma sep 22, 2008 11:30 am

yes ik zit weer in het reintegratie trajekt ik heb de laaste jaren onder de schooltijden van de kinderen in de schoonmaak gewerkt maar dat kan ik nu niet meer erg hoog opgeleid ben ik niet dus gaan we proberen of ik via een soort sociale werkplaats iets als balie medewerker of zo kan gaan doen ik hoop dat er wat uit komt heb er frisse moet in
Afbeelding
twinkeltje
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hope » ma nov 17, 2008 5:32 pm

Nee, ik werk niet (meer). Ik ben sinds mei 2008 volledig afgekeurd i.v.m. de r.a en artrose.

Ik heb daarvoor ruim 32 jaar volledig gewerkt, vanaf 1997 was ik gedeeltelijk afgekeurd en kreeg een aangepaste functie (zittend administratief werk). Ik ben toen van een ruim 40-urige werkweek naar een 27-urige werkweek gegaan. Ondanks dat ik er tegen heb gevochten ging het echter niet meer en moest ik me steeds vaker ziek melden. Na een rampzalig verlopen 1/2 jaar, waarin mijn leidinggevende al het mogelijke heeft gedaan om mij zover te krijgen dat ik vrijwillig herkeuring aanvroeg, en mij dus neerlegde bij afkeuring, heb ik uiteindelijk besloten te kiezen voor mijn gezondheid. Dat dit volledige afkeuring en achteruitgang in inkomsten inhield heb ik voor lief genomen.

Achteraf bezien was dit een heel verstandige keuze. Ik merk nu pas hoe ik al die jaren tot het uiterste ben gegaan en werk en inkomen belangrijker heb gevonden dan mijn gezondheid. Ik realiseer me nu dat gezondheid onbetaalbaar is en heb er 'vrede' mee dat ik ben afgekeurd.

Groetjes,

Hope
Afbeelding
Hope
Nieuw lid

Berichtdoor Meissie » wo mei 06, 2009 12:07 pm

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marieke en ik ben 19 jaar. Ik ben nieuw hier.
Ik werk op het moment niet, en ik ga ook niet naar school. ik heb nu anderhalf jaar reuma (RA) maar ze weten het nu pas ongeveer 2 maanden.
Ik heb allerlei medicijnen gekregen. gelukkig mag ik nu een beetje afbouwen.
De reden dat ik niet naar school/werk ga is omdat ik totaal geen energie heb. Ben snel uit geput, en ik voel me ook echt futloos.
Als ik de trap op/af loop dan ben ik al kapot, dan lijkt het net dat ik een maraton heb gelopen.
Heb op het moment weinig pijnklachten van reuma maar dat komt ook van de pretnison. Heb meer last van bijwerkingen, zoals hoofdpijn, buikpijn en dat ik erg moe ben.
Ik heb nu 2 schooljaren vergooit, helaas. De dokter heeft al gezegt dat ik de horeca toch niet in kan.
Vind dat heel erg want ik wou dat echt heel graag. Nu ben ik elke dag aan het nadenken wat ik nou wel kan en wil doen.
Maar vind dat best wel moeilijk. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving het denkt het beter te weten.

Heeft er iemand nog tips voor me over welk vak ik wel zou kunnen doen met R.A. ??

Groetjes Marieke
Meissie
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Trikkel » wo mei 06, 2009 6:37 pm

:ewink: Nee ik werk niet,wel altijd gedaan.
Trikkel
Nieuw lid

Reumavorm: Fibro +Artrose

Berichtdoor Lilly » wo jun 17, 2009 12:03 pm

Ik werk 35 uur per week in de optiek.
Veel staan, kleine stukjes heen en weer lopen, en vrij weinig tijd en gelegenheid om te zitten.
Ook moet ik vaak brillen aanpassen (zodat ze goed op het gezicht van de klant staan), en daarbij kracht zetten wat ik soms gewoon niet kan! :?
Schroefjes aandraaien is vooral de eerste uren van de dag lastig.
Eerst maar kijken wat de MTX doet (ben daar nog maar anderhalve maand mee bezig)... En dan kijken of dit werk nog wel geschikt is...
Groetjes,
Lilly
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor paola » wo jun 17, 2009 1:55 pm

Ik ben gestopt met werken,met de kleine erbij is dat gewoon veel zwaarder. Lichamelijk ben ik altijd moe en dan moet ik niet nog es erbij gaan werken. Geen energie voor, respect voor mensen die wel werken. Sterkte en succes!!
paola
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor luci » vr jun 19, 2009 6:59 pm

Hallo ik ben Lucienne 48 jaar en ik heb fibromyalgie.
Ik werk gemiddeld 16 uur per week in de gezondheidszorg.Daar ben ik voedingsassistente.
Alleen in de ochtend van 8.30 tot 12.30 uur.
Het is zwaar(psychiatrie) maar wel erg leuk om te doen.
Om de week werk ik ook in het weekend.
luci
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

VorigeVolgende

Keer terug naar Werk en reuma