Vervroegde wia aanvraag.......

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Vervroegde WIA aanvraag.......

Berichtdoor anitatwo » do aug 28, 2008 10:07 am

Via reintegratiebureau waarvan het traject is afgesloten , kreeg ik te horen dat mijn werkgever een vervroegde WIA aanvraagt, ik wist wel dat dat de bedoeling was, maar overvalt me toch wel , vooral ,omdat ik toch via een test wil uitzoeken welke mogelijkheden op werkgebied verstandig zou zijn , Fysiek is dat wel duidelijk , afwisselend en niet te zware belasting, maar het komt er op neer dat je meer richting administratief komt, zoek richting Telefoniste en receptioniste, daar word toch ook veel gevraagd voor administraiefe taken (licht administratieve werkzaamheden) blijken bij navraag toch wel minder licht bij navraag , en soms willen ze liever een secretaresse....
Door mijn comp. cursus kom ik er achter dat dat toch wel niet zo mijn ding is , helaas... maar wat nu , even begin sept, testen, eigen initiatief , reintegratie bureau had het advies van arbeidsdeskundige om te testen voor wat het beste zou zijn om te voorkomen dat ik of in te hoog of te laage funktie zou komen , zou weer kunne leiden tot problemen later :?
Dus hoop dat het een en ander bij elkaar zal aansluiten.
Wie heeft ervaring???
Anita
anitatwo
Lid

Re: Vervroegde WIA aanvraag.......

Berichtdoor anitatwo » vr nov 07, 2008 12:44 pm

:econfused: Gaat dus niet door , werkgever moet toch nog zijn best blijven doen voor spoor 2,
Nu zoeken naar een ander reintgratie bureau, mag zelf een paar uitzoeken.
Zie inmiddels door de bureau's het bureau even niet,om nog maar te zwijgen over een bureau redelijk in de buurt van Bergen op Zoom.... :|
Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor Blaine » vr nov 07, 2008 12:53 pm

moeilijk he al die reintegratie bureau's weet er alles van.
Via Serin loopt er ook een project reuma en werk in samenwerking
met de reumapatientenbond misschien kun je daar eens informatie vragen.
En verder zou ik zeggen gewoon kritisch 5 bureau's opbellen voor telefonisch contact
en bij hun extra informatie vragen (toegestuurd) dan merk je al wel snel of
het wat voor je is en daarna nog max. bij 3 een afspraak maken en meestal word je keus dan wel veel makkelijker.
Heb zelf voor een jaar terug kritisch gekeken en 5 bureau's gebeld naar aanleiding van hun internetsite.
Van 1 wacht ik nog op het informatiepakket wat ze toe zouden sturen :lol: .
Er was er een bij die al zo wazig was door de telefoon dat ik al snel af heb gekapt. Toen
bij 3 een afspraak gemaakt bij 1 iemand met een zwaar verontwaardigd gevoel weg gegaan
die man vond dat het een vrijwillige keus was als mensen geen werk hebben :evil: .
toen nog getwijfeld tussen 2 bureau's en heb toen zelf voor serin gekozen juist doordat zij inzet hebben
van een ervaringsdeskundige en dat toch net even wat makkelijker praat.
Heb je wel adressen (internet) mee gekregen om te zoeken? anders moet ik nog even mijn uwv geadviseerde adressen op gaan zoeken (die heb ik vast nog wel ergens liggen :oops: )

Veel succes en wees gerust kritisch het gaat om jouw toekomst!
groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor anitatwo » vr nov 07, 2008 1:21 pm

Nee geen adressen gekregen, heb via MEE een adres gkregen en toch maar gebeld ondanks dat adres in Breda was, blijken ze ook in Bergen op Zoom te zitten.
Verder een bureau die ik ken via via , 2 afspraken dus, zag weinig verschil in wat men zoal beloofd....
Heb even Serin gegoogled en ja zij zitten ook in Bergen op Zoom , ga even hun website bekijken , ongelovelijk , zo 3 adressen in BoZ, maar even afwachten.
Alvast bedankt voor je reaktie....groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor Blaine » vr nov 07, 2008 1:55 pm

Hoi,

Graag gedaan als je elkaar een beetje kunt helpen is dat toch altijd goed.
Heb even de adressen met extra info opgezocht die ik van het uwv heb gehad.
reintegratie.startpagina.nl
http://www.iro-info.nl
http://www.onafhankelijkearbeidsadviseurs.nl
http://www.kiesjereintegratie.nl

misschien dat je daar nog wat extra info kunt vinden die je keus makkelijker maken.
volgens mij was de site iroinfo wel heel makkelijk kon ik op plaats en afstand zoeken wat er zoal zat.

En het gaat ook niet zozeer in het verschil in wat men beloofd maar ook om of je er op je plek bent en je goed
met je begeleider over weg kunt. En kies iets waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkste.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor anitatwo » wo nov 26, 2008 2:10 pm

De bovenstaande site's had ik ook al regelmatig bezocht,daardooor veel info gekregen.
Serin ,bezocht, moest helaas toch eerst naar Breda,helaas werd tijdens gesprek direkt duidelijk dat dit niets aan het vorige traject zou toevoegen.
Wel denk ik dat ze aan het begin meer voor me hadden kunnen betekenen,i.p.v dat andere bureau.
Verder bleven er 2 over van de 4 waarvan ik er maar 1 alleen telefonisch heb gesproken.
Dan moet je kiezen en kwam ik uiteindelijk toch bij het eerste contact uit.

Het is en blijfd spannend, bedankt voor je reaktie inmiddels zijn we straks alweer in december, voordat we es echt weer verder gaan.
Deze opdracht was wel een positieve ervaring.

Hatrelijke groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor Blaine » wo nov 26, 2008 2:42 pm

het duurt inderdaad altijd even voordat alles zover is dat er wat gebeurt.
Maar hopelijk gaat het nu dan ook goed voor je uit pakken en schiet je
er echt wat mee op. We horen/lezen hier wel hoe het verder gaat.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor anitatwo » ma dec 22, 2008 3:15 pm

Eindelijk zit er dan schot in,en is er een eerste startafspraak gemaakt voor 7 januari,en dit traject loopt ongeveer een half jaar.
Spannend dus,prettige feestdagen iederreen . groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor tineke65 » wo apr 01, 2009 10:19 am

hallo ik ben tineke
ik heb een poosje geleden een wia aan gevraagt maar af gewezen
ik heb nog een hoorzitting gehad maar ook daar af gewezen heb met ziek gemeld en ik moest van uwv mij weer beter melden ik weet niet meer ik word bij uwv niet gelooft wat kan ik nog doen
groet tineke
tineke65
Lid

Reumavorm: fm51kysio

Berichtdoor anitatwo » wo apr 01, 2009 10:24 am

Hallo Tineke

Hoe zit het dan met je ziekmelden ??
Ik moest vervroegd WIA aanvragen , omdat er geen kans was bij mijn huideige werkgever voor gepast werk.
Maar de bedrijfsarts deed hier niet aan mee, is alleen als je ongeneselijk ziek bent, en niet meer kunt werken.
De gewone WIA is als je 2 jaar in de ziektewet zit.
Is dat bij jou zo? als je ziek bent kun je je volgens mij niet beter melden lijkt mij !
Heel veel sterkte, groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor dillie » wo apr 01, 2009 5:39 pm

Volgens mij zit het zo. Als de bedrijfsarts van mening is dat je je beter moet melden, dan moet je je hier in principe aan houden. Ben je het daar niet mee eens, dan kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Als die dan met hetzelfde komen, dan ben je verplicht om weer aan het werk te gaan. Ik ben bang dat het in Tineke's geval te maken heeft met de diagnose fibromyalgie. Daarmee kom je tegenwoordig niet meer in de ziektewet/wia/wao. Het vervelende is dat je dan dus ook geen hulp krijgt bij omscholen, extern reïntegreren enz. Als je specifieke vragen hebt dan kun je die kwijt op het prikbord van http://www.arbo.pagina.nl
Groetjes van Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor tineke65 » vr apr 03, 2009 11:21 am

hoi ik ben tineke
heb vandaag gehoort dat ik moest werken op een sociaal werkplaats om dat er voor mij geen ander werk is Er werd mij gezegt of werkplaats of ww stoppen na een poosje ik moest het werk maar niet weigeren
dus ga ik het proberen lukt het niet dan meld ik me weer ziek dan heb ik laten zien dat ik mee werk denk ik
anders weet ik het ook niet meer wat ik moet
groet tineke
tineke65
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr apr 03, 2009 11:26 am

Hallo Tineke

Weet je al wat voor soort werk je ergaat doen,?ik hoop dat het gaat klikken voor je sterkte ermee!
groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor tineke65 » vr apr 03, 2009 7:35 pm

hoi anita
ja heb er al rond gekeken schroefjes en plugen en zakjes doen dingen voor de verwarmings ketel in elkaar zetten rubbers plakken en pvc
groet tineke
tineke65
Lid

Berichtdoor tineke65 » di apr 14, 2009 11:07 pm

hallo
ik heb vandaag een tweede gesprek gehad voor een nieuwe baan
ik werd uitgenodigt EN ik moet er ook nog wel om lachen samen met een vriendin ben ik er geweest dat leek me beter want twee man oren meer dan èèn Waar ik een gesprek mee had vroeg me van alles waar op ik zei heeft je voor ganger niks op papier gezet ja hoor zei ze nou zei ik dan weet je toch wat er aan de hand is jaja regageerde ze ze vertelde wat er ging gebeuren in mijn vriendin vroeg haar daar op van alles en zei dat ze wel graag wilde weten hoe het ging om het door te brieven aan mijn man Waar op de vrouw tegen me zei o bent u getrouwd ik zei ja of dacht u dat ik iets met haar heb wijzend na me vriendin nou nee hoor toen kregen we over reis kosten nou zei ze heeft u er recht op dan waar woont u
me vriendin en ik keken elkaar aan zo van die is goed voor bereid ze vroeg aan mij wat ik er van vond om er te komen werken ik zei daar op nou werk liever alleen waar op zei zegt waarom ik vertelde haar dat ik dat pretig vind lekker rustig nou dat vond ze maar gek want ze zei er op nu kunt u leren om met andere over weg te komen waar op ik zei er is niks mis met me ik werk liever alleen maar als het niet kan dan heb ik pech èèn deze dagen krijg ik een brief van haar met de andwoorden waar ze vandaag geen andwoord over had
ik vind het het nog alwat dat je word opgeroepen en ze erg slecht hebben voor bereid
niet normaal en maandag moet ik daar al begingen anders krijg ik geen uitkering meer
groet tineke
tineke65
Lid

Volgende

Keer terug naar Werk en reuma