Vervroegde wia aanvraag.......

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Re: Vervroegde WIA aanvraag.......

Berichtdoor anitatwo » wo apr 15, 2009 8:52 am

Nou das ook wat Tineke
Spannend hoor en ja ik maak dat ook wel mee hebben ze alle papieren voor hun neus vragen ze je nog nog het hemd van je lijf.....
Maar spannend is het en wat het in een rustiger omgeving werken betrefd dat heb ik ook , wil wel niet altijd alleen werken maar toch
ook wat meer rust.
Ik hoop vooor je dat je gaat wennen en ook leuke collegas krijgt ,want dat is ook belangrijk dat je je prettig voeld op de plek waar je bent.
Heel veel sterkte en hartelijke groeten van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor tineke65 » vr apr 24, 2009 10:26 pm

hoi anita
heb nu 3 middagen er op zitten dat werk stelt niks voor heb nog wel veel pijn en de mensen willen wel alles weten maar dan alleen als eèn van de leiding even langs komt staan ze er boven op en als ik er mijn werk doe staaren ze me erg lang aan en er word niks tegen me gezegt en om me heen word er wel veel gepraat en als ik uit me zelf wat zeg kijken ze me dom aan dat je begrijpt het wel ik zit er niet graag `weet niet wat ik er mee aan moet huilen staat me nader dan lachen ik voel me er niet thuis ik ben diep ongelukig wat moet ik doen?
groetje tineke
tineke65
Lid

Reumavorm: fm51kysio

Berichtdoor anitatwo » za apr 25, 2009 10:15 am

Hallo Tineke

Ja joh wat een teleurstelling.
Word er vanuit de leiding niks gedaan ??
Hoe is het dan met de pauzes??
Mijn man heeft ook zo'n traject moeten doen , in het begin was dat ook om te kijken wat je kunt enzo.
En intern waren er sollicitatie mogelijkheden.
Aangezien mijn man op HBO niveau zijn studies deed, maar door beperkingen niet op zo'n niveau kan funktioneren.
Weet ik hoe moeilijk het kan zijn in zo'n situatie te zitten , je hoeft daar nog geen eens op Zo'n niveau te funktioneren om te beseffen dat het niet gemakkelijk is.
Ik hoop toch dat je meer aansluiting gaat vinden, groetjes van Anita, heel veel sterkte.
anitatwo
Lid

Berichtdoor tineke65 » vr mei 01, 2009 8:56 am

hoi anita
ze hebben me op een andere plek gezet maar voor hoe lang weet ik niet ze willen dat ik overal iets van afweet mijn begeleidste kwam ook even vragen hoe het ging ik heb gezegt goed want ik vind niet dat ik op mijn werk plek waar iedereen mee kan horen mijn verhaal moet doen kun je weer na gaan dat ik er wel bij stil sta en zo`n bergeleiding niet ik zou het als begeleiding het anders aan pakken maar ja wie ben ik dus hou ik wijzeluk mijn mond en wacht mijn momend af
heb er weer een klacht bij net en schouder heb er anders ook weer een keer pijn aan maar nu is alles weer over belast door iedere keer het zelfde te doen
groetjes tineke
tineke65
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr mei 01, 2009 10:03 am

Hallo Tineke

Ik herken dat wel zeggen dat het goed gaat, en soms op dat moment ook zo voelen....
Verder de vraag in gezelschap tussen collega's is niet zo handig.
Maar zou toch deze dingen aan geven , vooral de extra pijnklachten door de herhalende handelingen.
Als je nu '' wijzelijk'' je mond houd is het straks wel moeilijker om er op terug te komen.
Ik zou ook zeker een moment even proberen alleen met de begeleidster dit te bespreken.
Maar ik weet het , het is moeilijk, maar wel het beste, sterkte ermee, hoop dat je vandaag vrij bent , geniet er even van.
Groetje svan Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr jul 10, 2009 10:06 am

Hallo Tineke
hoe gaat het nu , werk enzo ?????
groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor tineke65 » do jul 23, 2009 9:00 pm

hoi anita
het gaat goed ik ben al aardig gewent zit nu op een plek waar ik me goed voel heb er twee colega`s die erg gek met me zijn ze zijn wel tegen de 60 maar ik kan er goed mee me eene colega zegt ook elke keer dat hij me erg aardig vind en lief en dan wil hij ook een bevestiging terug en de andere meent me mee als er koffie tijd is en dan ga ik bij zijn vrouw zitten die ook erg aardig is Ik heb bij de leiding al aan gegeven laat me hier maar zitten het is inpak werk in ik kan het zittent doen of ik moet iets in elkaar zetten ik mag het rustig aan doen Ik had ook niet verwacht dat ik nog eens ga zeggen het is goed maar het is wel zo ik moest er even door heen
Anita en hoe gaat het met jou
groetjes tini
tineke65
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr jul 24, 2009 10:20 am

Hallo Tineke
Fijn dat het goed is gekomen.
Zelf ben ik stage aan het lopen, en wat ik het leukste vind is aan de balie[zonder telefoon]
Maar ik moet dan te veel op en neer als het druk is, heb meer last van knie en rug? enzo!
De bedoeling is 1 dagdeel balie de andere telefoon, ik merk dat dat een goede combi is, maar nog beter 1 dagdeel.
Maar wil ik wat meer aanwezig zijn en ervaring opdoen, dan is het handiger er wat vaker te zijn, en door de reis, opnebaar vervoer, meestal 1 uur heen en 1 uur terug, is dit zeer kostbaar, maar ook fysiek te zwaar, minder tijd om tot rust te komen.
Moet nu in [mag] nu gaan aangeven minder aanwezig , dus bijv 2 x 6 uur, en dan nog moed verzamelen over het telefoongedeelte, want dat is niet zo mijn ding, terwijl ik nog steeds dacht dat kan wel...
Waarschijnlijk is de organisatie te groot, heb wel al zicht op een andere mogelijkheid dicht bij huis, met vaste dagdelen, ga eerst nog een dagdeel meedraaien. Spannend dus, maar nog geen baan, en in aug. bedrijfsarts, om het een en ander op goede volgorde te zetten, want Jan. 2010 nadert......
En dat is de tijd voor de WIA ?! UWV komt dus in zicht.
Als je nog vakantie hebt wens ik je een fijne vakantie toe, wij houden vakantie tussendoor,volgend jaar wat grootser hoop ik.
groetjes van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor anitatwo » vr mei 07, 2010 10:09 am

Even wat updaten.....

Inmiddels, 16 % afgekeurd, in ieder geval geen voedingsassistente meer.
In de WW, geen Wia.
Is echt wennen, geeft meer onrust, sollicitatieplicht enzo, om er na 2 mnd achter te komen dat het nu eigenlijk meer gaat .
om Orientatieplicht :oops: er schijnt dus heel wat veranderd binnen de WW.
Ondertussen, blijfd het Fysio wekeleijks, 1 x per week rustig aan fitnessen,omdat ik teveel in brommobiel van ouders scheur,
om hen te vervoeren etc. maar ook mezelf bij slecht weer, terwijl ik altijd door weer en wind fietste, nu wel met trapondersteuning.
Inmiddels gaat 't knietje een stuk beter, rug verschillend,schouders en nek houd de fysio bij, en vooral mijn r-bovenarm blijfd klachten geven.
Regelmatig polsklachten en nu dagelijks, s'nachts erge stijve handen/vingers en pijnlijk.
Voeten geven ook meer pijnklachten helaas.
Word binnekort weer een doktersbezoekje aan besteed, kan ik gelijk het nieuwe praktijkgebouw van binnen zien.
Omdat ik va sept. als volontair 2 dagdelen bij de politie , balie ondersteunend meewerk kan ik vanmiddag helaas niet kijken.

groetjes van Anitatwo
anitatwo
Lid

Berichtdoor leis55 » ma dec 06, 2010 1:39 pm

Hallo,
Ik ben sinds febr 2010 in de ziektewet,
heb onlangs een gesprek gehad met de arbeidsdeskundige die mijn baas
aangewezen had krijg ik een paar weken later tel van de baas en zegt hij
je moet nu een afspraak maken met een coach dus heb ik de arbeidsdeskundige gebeld
hij wist hier niks vanaf hebben ze zo een andere ingeschakeld (mag dat zomaar?)
dus moet ik een heel eind reizen en mag geen auto rijden zeggen ze je moet zelf maar een oplossing zoeken
hoe je daar komt het is uw probleem :evil:
maar om even terug te komen op de arbeidsdeskundige die zegt relatief gezien is er nog weinig werk voor
u op de arbeidsmarkt heb versleten schouders tennisarm beknelde pees artrose sleutelbeentjes beidezijds
fybromyalgie en ben 56 jr.
moet ik daar aan mee werken met die coach heb ff de site bekeken maar die is eigenlijk voor hoogopgeleiden
:ebiggrin: ik heb alleen hh school gehad en ben met 14 jr gaan werken.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen word er helemaal gek van allemaal
wie kan mij hierbij helpen?
bvd Leis
leis55
Nieuw lid

Reumavorm: artrose fybromyalgie

Berichtdoor anitatwo » ma dec 06, 2010 3:43 pm

Hallo Leis

Ik weet ook niet hoe het in elkaar zit, maar op het CWI in mijn woonplaats zit een onafhankelijk arbeids adviseur, als je op de site kijkt,
www.onafhankelijkarbeidsadviseur.nl kun je kijken of er ook dichtbij een aanwezig is.
Mischien kan die ook wel advies geven en op de site van het UWV staat ook vaak info,
Bijvoorbeeld als je baas geen moeite doet aangepast werk aan te bieden, sterkte ermee.
Een spannende tijd voor je verder kun je vaak ook bij maatschappelijk werk om een stuk ondersteuning vragen.
Heb ik ook gedaan , omdat werkelijk alles teveel werd.
hartelijke groeten van Anita
anitatwo
Lid

Berichtdoor leis55 » zo dec 12, 2010 1:59 pm

Hallo Anita,
Ben vrijdag bij de orthopeed geweest
en die kan helemaal niks meer voor mij doen
beide schouders versleten tennisarm beknelde pees
artrose in nek en rug fybromyalgie en schidklier problemen.
zit nu inspoor2 en weet verder niet wat er zal gebeuren
wacht het wel af maar werken lukt mij niet :(
maar bedankt voor je reactie :wink:
gr Leis
leis55
Nieuw lid

Reumavorm: artrose fybromyalgie

Berichtdoor anitatwo » zo dec 12, 2010 6:36 pm

Hallo Leis
Jammer ik heb het ook allemaal doorlopen , reintgratiebureau via mijn werkgever ,omdat er geen vervangende baan was.
Uiteindelijk voor mijn baan afgekeurd, maar in werkelijkheid voor 17 %, aangezien ik partime werkte,[16 u]
Zit ik nu in WW, en dat viel me erg tegen ,vooral nu het 2 de jaar aankomt.
NU IN DE ZIEKTEWET EN AS VRIJDAG NAAR DE UWV ARTS,

IK WENS JE HEEL VEEL STERKTE, GROETJES VAN `ANITA
anitatwo
Lid

Berichtdoor simonenannemone » ma dec 13, 2010 7:58 am

leis55 schreef:moet ik daar aan mee werken met die coach heb ff de site bekeken maar die is eigenlijk voor hoogopgeleiden
:ebiggrin: ik heb alleen hh school gehad en ben met 14 jr gaan werken.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen word er helemaal gek van allemaal
wie kan mij hierbij helpen?
bvd Leis

Ik kan zo niet oordelen welke werkzaamheden ze voor jou in gedachten hebben en of dat passend is maar let erop dat je zoveel mogelijk mee moet werken aan een reïntegratietraject.
Doe je dat niet dan kan dat achteraf bij een WIA-aanvraag tegen je worden gebruikt.
Beter laten zien dat je het geprobeerd hebt dan van te voren zeggen dat je het niet kunt (natuurlijk wel binnen dat wat verantwoord is).

Sterkte!

Saskia
simonenannemone
Nieuw lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor leis55 » ma dec 13, 2010 8:19 am

Hoy Saskia,
Ja dat doe ik ook wel
heb steeds 3x2 gewerkt
normaal 25 uur maar het gaat niet meer.
gr Leis