Activiteiten met een beperking

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Activiteiten met een beperking

Berichtdoor Maarten- » do nov 19, 2009 5:42 pm

Hoi,
Ik vroeg me af hoe jullie omgaan/zijn omgegaan met de overgang van een heel actief leven met sporten etc. naar een veel saaier leven. Ik sportte erg veel en doe dat nu sinds een jaar niet meer. Ik ga nog naar school, en m'n dag bestaat dus uit naar school gaan en thuis zitten. De pijn door school is te verdragen, maar ik kan dus weinig vanwege een knie vol met vloeistof. Weet iemand dingen die interessant zijn om te doen? Ik ervaar dit zelf als een saaie cirkel die elke dag hetzelfde is.
Alvast bedankt.
Maarten-
Lid

Reumavorm: JIA

Re: Activiteiten met een beperking

Berichtdoor merit » do nov 19, 2009 8:23 pm

Hoi Maarten,
Soms geven ziekenhuizen de optie om mee te doen aan een fysiotraining, dit om te leren omgaan met je eventuele beperking(en) vooral ook om de angst te overwinnen want in het begin ben je bang dat alles tot meer klachten gaat leiden en zeker om ook je grenzen te leren kennen.
Bespreek dit met je Reumatoloog of huisarts.
Zelf vind ik zwemmen heerlijk en heb er ook baat bij. Vooral bij een ontstoken knie is dat goed te doen.
Volgens mij zijn er voor jongeren nog veel meer mogelijkheden om iig niet in deze saaie cirkel te blijven zitten.
Maar misschien moet je deze vraag stellen op een forum waar ook jongeren zitten, je zit dan in dezelfde doelgroep, praat makkelijker en zij hebben vast tips voor je.
Ik wens je heel veel succes en je vind vast wel iets wat bij je past.
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor annelies vandebrouck » ma dec 07, 2009 10:56 pm

Hallo,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als jou, want ik ga ook nog naar school ( ik ben 16 ) en mijn dag ziet er als volgt uit: opstaan, eten (zitten), 8 uur les volgen met een pauze om te eten (zitten), naar huis om 4 met de bus dus zitten, eten (zitten), leren (zitten) en slapen. Dus er is eigenlijk nooit beweging tenzij je de kleine wandelingetjes van en naar de lokalen meetelt. Ik heb sinds mijn 3de RA dus ik hen eigenlijk ook nooit gesport. Om toch één keer uit die cirkel te geraken, doe ik één keer per week aquajogging. Bij aquajogging doe je eigenlijk hetzelfde als met gewoon op het land te gaan joggen, je traint er dezelfde spieren mee, maar het grote voordeel eraan is dat je niets tot weinig kan blesseren.
Groetjes
Annelies
annelies vandebrouck
Lid

Reumavorm: RA en polyartritis

Berichtdoor Maarten- » ma dec 06, 2010 12:27 am

annelies vandebrouck schreef:Hallo,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als jou, want ik ga ook nog naar school ( ik ben 16 ) en mijn dag ziet er als volgt uit: opstaan, eten (zitten), 8 uur les volgen met een pauze om te eten (zitten), naar huis om 4 met de bus dus zitten, eten (zitten), leren (zitten) en slapen. Dus er is eigenlijk nooit beweging tenzij je de kleine wandelingetjes van en naar de lokalen meetelt. Ik heb sinds mijn 3de RA dus ik hen eigenlijk ook nooit gesport. Om toch één keer uit die cirkel te geraken, doe ik één keer per week aquajogging. Bij aquajogging doe je eigenlijk hetzelfde als met gewoon op het land te gaan joggen, je traint er dezelfde spieren mee, maar het grote voordeel eraan is dat je niets tot weinig kan blesseren.
Groetjes
Annelies

Ik heb het geprobeerd en ik doe het nog steeds, bedankt voor de tip.
Wat ik me nu afvraag als je al zo lang reuma hebt, hoe zat het met je medicijnen verloop? En wat gebruik je nu en waarvoor? En je hebt het in heel veel gewrichten?
Maarten-
Lid

Reumavorm: JIA

Keer terug naar Werk en reuma