Is er hoop om als chronisch zieke aan het werk te komen

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Is er hoop om als chronisch zieke aan het werk te komen

Berichtdoor aangenamer leven » zo sep 19, 2010 1:33 pm

JA!!moeilijk?.....JA!!! Onmogelijk???? NEUHHHHHHH
Wij van Stichting Aangenamer Leven zijn, als ervaringsdeskundigen, een weg gaan zoeken waarbij wordt gekeken naar de persoon zelf en wat hij/zij nog wil en aankan.
(schrijver dezes heeft zelf een herseninfarct gehad)

Wij baalden ervan dat, ondanks alle goede bedoelingen van de overheid en alle andere betrokkenen, er zo donders weinig projecten van de grond kwamen,
waar mensen met een beperking langdurig profijt van zouden kunnen hebben.

Een van de oorzaken is ons inziens het oerwoud van regeltjes en het gebrek en of de onkunde om naar de mens zelf te kijken en al het andere als niet relevant aan de kant te zetten.
In gewoon Nederlands: NIET LULLEN MAAR POETSEN!!!!!
De koe bij de horens pakken.
Dus vertel me maar:
WAT ZIJN JOUW DROMEN?
WAT ZOU JE ONTZETTEND GRAAG WILLEN?
ZET AL JE BEPERKING IN JE HOOFD EENS OPZIJ EN START TE DROMEN (nee ik bagateliseer de impact van een beperking dus niet he? Ik heb het hier over MIND-SETS)

Wat kan de stichting voor jou doen, zodat je in een mum van tijd je eigen broek op kunt houden ZOALS JIJ DAT GRAAG ZOU WILLEN?? :econfused:
Bedenk daarbij dat IMPOSSIBLE voor mij een woord is dat ik uit mijn vocabulair heb geschrapt :lol:

Maar genoeg gekletst, ik hoop dat je een indruk van onze mogelijkheden krijgt.
bezoek dan ook even de website op: www.stichtingaangenamerleven.nl

verder:
http://aangenamerreintegreren.blogspot.com/
http://aangenamervoordeel.blogspot.com/

Begrijp me goed, deze methode zal niet voor iedereen werken.
Alleen het feit dat je nu verder gaat surfen kan al een goede start zijn.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
En dan vooral naar de POSITIEVE!!!!

Immers alleen wanneer je positief tegenover ons gedachtegoed staat kan er iets moois bloeien uit deze relatie, je moet (vooral) jezelf een faire kans willen geven.

We hebben iets ontwikkeld wat werkt, de vraag is spring je mee op de trein, of blijf je achter??

Die keus is toch echt aan jou. :idea: :idea: :idea: :idea:

met vriendelijke groet

Joep Noordman
stichtingaangenamerleven@gmail.com
aangenamer leven
Nieuw lid

Reumavorm: geen

Re: Is er hoop om als chronisch zieke aan het werk te komen

Berichtdoor Chrissy » ma sep 20, 2010 8:30 pm

Hoi Joep,

Ik vond je bericht een beetje schreeuwerig en opdringerig, maar ik heb toch eens even op jullie site gekreken. Alleen kan ik daar ook niet echt vinden wat je precies bedoeld, jullie hebben iets ontwikkeld wat werkt, zeg je, maar het werkt niet voor iedereen.
In een mum van tijd je eigen broek ophouden? Wat bedoel je daar precies mee?
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt....

groeten Chrissy
De allermooiste dingen in het leven zijn onzichtbaar en zelfs niet aanraakbaar, je kunt ze alleen maar voelen met je hart.

http://www.dagboektherapiehond.blogspot.com
Chrissy
Lid

Reumavorm: R.A., Artrose

Berichtdoor aangenamer leven » wo sep 22, 2010 4:43 pm

Dag Chrissy,

Jammer dat mijn bericht eigenlijk best wel negatief op je over kwam.

Ik bedoelde het juist positief en wil mensen uitdagen het beste uit zichzelf te halen!!!

Zoals je reeds hebt gelezen hebben wij onze stichting opgericht om mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt (maakt niet uit hoe en wat)
een steuntje in de rug te geven, om zodoende terug te keren naar de arbeidsmarkt.

Zoals reeds gezegd: het is niet voor iedereeen weggelegd, omdat er mensen zijn die liever klagen, of tevreden zijn met de situatie of wat al niet meer
Ik vind het allemaal prima, ieder heeft recht op zijn eigen mening en levensvervulling.

Wij richten ons echter tot die kleine groep, die genoeg hebben van een afhankelijke positie, die een loondienstverband toch vaak tot gevolg heeft.
Ik wil niets en neimand veroordelen, ik spreek voor mezelf en uit ervaring.

Daarom hebben wij gezocht naar een oplossing.
Die zal niet voor iedereen gelden, echter het is een mooie gelegenheid om je inkomen in minder tijd te behalen,
en soms zelfs is het mogelijk om geheel zonder uitkering de benodigde middelen van bestaan te verkrijgen.

Maar het vraagt wel om een bepaalde mentaliteit, doorzettingsvermogen en visie.
Het maakt echter niet uit of je chronisch ziek bent of niet, het is een geheel andere invalshoek, die uitgaat van JOUW als persoon en je mogelijkheden.

Vandaar ook mijn vraag in het vorige stukje:
Wat zou je het liefst willen, wanneer je geen enkele beperking hebt qua geld en mogelijkheden??

Wat doen wij, naast filosoferen op praktisch ?

Wij runnen enkele groothandels, met zeer verschillende producten die door Jan en Alleman aan de man dienen worden gebracht.
Iemand die totaal niet mobiel is kan bijvoorbeeld altijd nog telefonische afspraken maken, die iemand anders dan weer opvolgt.
The sky is the limit, wanneer je de juiste mentaliteit aan de dag legt.
Misschien heb je ook een grote persoonlijke wens, leg hem voor en we kunnen zien of ook jij een steuntje in de rug van ons kunt krijgen.

Ons pallet aan mogelijkheden is zo divers, dat dit forum echt te klein zou worden

Is het zo iets duidelijker?
Ik hoop het, tevens hoop ik dat dit antwoord minder negatief en onduidelijk op je over komt. :oops:

Eenvoudig uitleggen lukt me niet, immers we hebben geen schoenenwinkel die schoenen verkoopt. ok?
aangenamer leven
Nieuw lid

Berichtdoor delaatcv2 » wo sep 22, 2010 6:25 pm

Hoe schimmig kan iemand zijn.???
Noem man en paard bij de naam en verdwijn anders van de site, want volgens mij is dit of zegeltjes plakken, of telefonische diensten en/of producten verkopen of jehova's boeken aan de mand brengen enz.... :shock:
Dit heeft volgens mij totaal niets van doen met de lichamelijke beperkingen en aandoeningen op deze site waar velen mee behept zijn...
Het heeft geen meer- of toegevoegde waarde aan deze site.
Voor mij hoeft dit niet.... :evil:
Blijf positief , en geniet van elke dag.
delaatcv2
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Martijn » do sep 23, 2010 12:22 am

Laat ik beginnen te zeggen dat ik jullie website er mooi vind uit zien!

Hoe schimmig kan iemand zijn.???
Noem man en paard bij de naam en verdwijn anders van de site, want volgens mij is dit of zegeltjes plakken, of telefonische diensten en/of producten verkopen of jehova's boeken aan de mand brengen enz.... :shock:
Dit heeft volgens mij totaal niets van doen met de lichamelijke beperkingen en aandoeningen op deze site waar velen mee behept zijn...
Het heeft geen meer- of toegevoegde waarde aan deze site.
Voor mij hoeft dit niet....

Ach, Ad... Wie weet? Ik heb wel ervaren dat er door mijn ambities er veel onmogelijke dingen opeens mogelijk bleken. Niet iedereen 'ziet' dat of durft dat proces met zichzelf aan te gaan.

@Aangenamer leven, je posts maken het niet echt duidelijker. Misschien dat een succesverhaal of een ervaring van een persoon met jullie zou helpen.
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor dillie » do sep 23, 2010 12:37 pm

Dat denk ik ook, Martijn. Een concreet voorbeeld, liefst van iemand met bijvoorbeeld een ernstige reumatoide artritis of iets dergelijks. Ik heb vorig jaar van het uwv het Stempel arbeidsongeschikt gekregen en ben nu naarstig op zoek naar een zinvolle invulling van mijn tijd. Of dat in loondienst, zelfstandig of op vrijwillige basis is maakt me niet uit. Mijn haren gaan wel een beetje overeind staan als ik teksten lees, die impliceren dat iemand met ernstige fysieke beperkingen enkel door de juiste mindset weer zelf een inkomen kunnen verdienen. Ik denk dat iedereen liever gezond zou willen zijn met eigen inkomen, dan ernstig ziek met een uitkering. En het voorbeeld van 'altijd nog telefonisch afspraken kunnen maken' gaat m.i. voor veel reumapatiënten trouwens niet op. Ik heb dat werk zelf als laatste gedaan omdat dit het minst belastende was wat we konden bedenken, maar liep toen ondanks headset en andere ergonomische aanpassingen toch tegen diverse problemen aan, zoals: niet of niet lang kunnen schrijven en typen (je moet je afspraken natuurlijk wel kunnen noteren) een beperkt uithoudingsvermogen en gebrek aan concentratie door pijn, vermoeidheid en medicatie. Niettemin juich ik elk initiatief tot het bevorderen van mogelijkheden voor mindervaliden op de arbeidsmarkt toe, want er wordt nog veel te veel gekeken naar wat iemand niet kan, i.p.v. tot wat iemand nog wel kan. Dus als jullie stichting daar mensen mee kan helpen dan vind ik dat fantastisch. Ik zou best willen weten, hoe ik weer aan het werk zou kunnen. Want ik denk er zelf al heel lang over na en zou niet weten hoe :esad:
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor janneke 57 » do sep 23, 2010 7:17 pm

Hij zit niet alleen op dit forum maar ook op het CVA forum en daar zegt hij dat hij een hersen infarct heeft en dat het om een chronische ziekte gaat herseninfarcten zijn nou niet echt chronich
mijn advies is negeer deze schreeuwerige man

Janneke
janneke 57
Lid

Reumavorm: poly-artrose, FM,

Berichtdoor Zwelgje » vr sep 24, 2010 12:58 am

Gisternacht was ik nog wakker (van de pijn). En ik wilde geen klager zijn en ook niet tevreden met de situatie (goede truc, dat soort praatjes trouwens, wordt ook veel gebruikt bij piramide constructies) Enfin, ik volgde het advies van deze meneer op en bedacht eens wat ik zou willen, beperkingen of niet. Nu wil ik eigenlijk al van kind af aan een Sherlock Holmes zijn.
Ik bombardeerde Google als mijn Watson en ging op zoek naar concrete dingen over 'aangenaam leven'.
Vooral veel vaagheid gevonden. Maar als een ware speurder één site gevonden waar ik las dat je via (een zustercompany van) aangenaam leven make up en parfum kunt kopen tegen inkoopprijs die je dan zelf kunt gaan distribueren etc. Hmz, tja, 't zijn inderdaad geen schoenen. :lol:

De pijn werd zowaar minder van al dat detective werk. :D
Misschien ga ik wel bij Tros Radar solliciteren of zo.

Er is niets mis met positief denken. En ja, ik geloof dat je veel kunt bereiken, beperkingen of niet.

Ik ga naar bed nu...Miss Marple lezen of zo.

hg,
N.
Pluk het uur!
Zwelgje
Lid

Reumavorm: verschillende

Berichtdoor aangenamer leven » vr sep 24, 2010 9:16 am

Lieve mensen,

Dank voor jullie opbouwende kritiek :ewink:

Ik zit inderdaad op meerdere fora, om zo met meerde mensen uti mijn doelgroep in contact te treden.
Wat wij doen, is een brug te bouwen TERWIJL wij er tevens over heen lopen.
Daarbij maak je fouten, en ga je met vallen en opstaan verder....... :arrow: ...liefst gezamerlijk en voor en met elkaar

Ik wil met jullie een dialoog aangaan, waarbij NIEMAND de wijsheid in pacht heeft, laten we wel zijn.

Begrijpelijk dat veel mensen me schreeuwerig vinden, je moet echter ergens beginnen, en brave mensen zijn er al genoeg.
Ben ik vaag, met mijn tekst? IK denk van niet, er staan verwijzingen naar websites en blogs, waaruit onze intentie duidelijk blijkt.
Tenminste.....dat denk IK.
Ik kan het zomaar fout hebben.

Ben inderdaad zelf getroffen door een herseninfarct in 2003
Ik leer ontzettend veel van de verhalen hierboven, over de (on)mogelijkheden wanneer je bijv. reuma hebt
Ik heb al eens eerder opgemerkt dat ik jullie problemen niet wil bagatelliseren, allleen ben ik oplossingsgericht
en kijk ik inderdaad naar de mogelijkheden die iemand heeft en WAT er nodig is om iemand wat ik dan noem zijn eigen broek op te laten houden.

Ik wil niets liever dan met jullie allemaal in dialoog te gaan, om zodoende tot samenwerking te kunnen komen.
Als dit dan tot resultaat heeft dat enkele mensen met een beperking inderdaad volledig terugkeren op de arbeidsmarkt heeft dit als voordeel dat we
in ieder geval weer eens een punt hebben gemaakt richting die arbeidsmarkt en wellicht meer begrip hebben gekweekt.

Ik weet best dat dit niet voor iedereen zal gelden......laten we in ieder geval initiatieven als het onze een kans geven en het niet direct naar de prullebak verwijzen.
WAT is er trouwens mis met Jehova's getuigen, MLM en wat al niet meer?
Laten we in ieder geval onze vooroordelen over elkaar en anderen laten varen.
Immers zeg eens eerlijk.....zijn die vooroordelen over bijv. Jehova's getuigen gebaseerd op eigen ervaring of is het van horen zeggen????

Of ik voorbeelden heb van mensen die het is gelukt zelfstandig een bestaan op te bouwen??
Joep Noordman
Arno van Veen
Martin van der Vliet
alle drie oprichters van de stichting aangenamer leven
En geloof me, ik rijdt ook op een rolstoeltaxi.......(freelance) daardoor heb ik een redelijk beeld en inlevingsvermogen .
Ik ben legio mensen tegengekomen die het inderdaad gelukt is.
en bedenk: JE HOEFT HET NIET ALLEEN TE DOEN
dat IS NOU JUIST DE KRACHT VAN SAMENWERKEN.

Bekijk ons initiatief nou eens niet vanuit het negatieve, bestudeer de blogs, de site, mijn eigen site; www.onthaastengeniet.nl
Denk je nou werkelijk dat je met gladde oplichters hebt te maken, of zou het toch................

Bedenk lieve mensen:

DAAROM HEBBEN AUTO'S BUMPERS EN POTLODEN GUMMETJES'....MENSEN MAKEN NU EENMAAL FOUTEN

Wanneer ik iemand met mijn tekst en/of initiatief heb gekwetst hierbij mijn oprechte excuses.

Maar ik wil jullie wel vragen met me mee te denken hoe we dit probleem daadwerkelijk kunnen tackelen
JA.....ik vraag dus jullie medewerking :wink:

was getekend
Joep Noordman
schriver van verschrikkelijke stukjes......of was het achteraf toch niet zo verschrikkelijk? :roll:
aangenamer leven
Nieuw lid

Berichtdoor Priscilla© » do sep 30, 2010 12:57 pm

Ik weet wat het is!!
een particuliere UWV / reintergratie!!
yesss, daar zaten we op te wachten...
kijk..

aangenamer leven schreef:
Ik heb al eens eerder opgemerkt dat ik jullie problemen niet wil bagatelliseren, allleen ben ik oplossingsgericht
en kijk ik inderdaad naar de mogelijkheden die iemand heeft en WAT er nodig is om iemand wat ik dan noem zijn eigen broek op te laten houden.

Ik wil niets liever dan met jullie allemaal in dialoog te gaan, om zodoende tot samenwerking te kunnen komen.
Als dit dan tot resultaat heeft dat enkele mensen met een beperking inderdaad volledig terugkeren op de arbeidsmarkt heeft dit als voordeel dat we
in ieder geval weer eens een punt hebben gemaakt richting die arbeidsmarkt en wellicht meer begrip hebben gekweekt.

Ik weet best dat dit niet voor iedereen zal gelden......laten we in ieder geval initiatieven als het onze een kans geven en het niet direct naar de prullebak verwijzen.

Maar ik wil jullie wel vragen met me mee te denken hoe we dit probleem daadwerkelijk kunnen tackelen
JA.....ik vraag dus jullie medewerking :wink:

was getekend
Joep Noordman
schriver van verschrikkelijke stukjes......of was het achteraf toch niet zo verschrikkelijk? :roll:

Dit doet het UWV ook, kijken naar wat je nog wél kunt ipv wat je niet meer kunt.
je een steuntje in de rug geven als je toch zou willen gaan werken ondanks je beperkingen.
En als je dat eenmaal gelukt is, kan je je eigen broek (!) of rok ophouden!
fijn he? :)
wat heb ik nu gewonnen? :roll:
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor janneke 57 » do sep 30, 2010 3:16 pm

Hoi Hoi Allemaal

ik zou hier niet meer op reageren ook op het CVA is hij geblokkeerd
want het is echt zo iemand als die tsjakka figuur die aan ons en mensen met hersen infarcten wil verdienen.

Janneke
janneke 57
Lid

Reumavorm: poly-artrose, FM,

Berichtdoor Martijn » vr okt 01, 2010 12:22 am

janneke 57 schreef:Hoi Hoi Allemaal

ik zou hier niet meer op reageren ook op het CVA is hij geblokkeerd
want het is echt zo iemand als die tsjakka figuur die aan ons en mensen met hersen infarcten wil verdienen.

Janneke

Janneke, ik zou het niet zo willen stellen. Er is op zich niets verkeerds aan geld verdienen door mensen te helpen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Ik ga graag met Joep de discussie aan over hoe hij chronisch zieke mensen denkt te kunnen helpen.
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Priscilla© » vr okt 01, 2010 1:57 pm

wees dan in ieder geval gewaarschuwd ;)
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Amby » vr okt 01, 2010 3:52 pm

Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand met Reuma een vaste baan kan krijgen.
Het hebben van Reuma en dat weten we allemaal is zeer grillig.
Zo zijn er van die aardige goede dagen of weken en dan weer dagen dat je bijna of niks kan!

Ik hou me aanbevolen voor een leuke baan, een baan waar ik ook ziek mag bij zijn!
Stuur me maar een prive berichtje als je me kan gebruiken.
Ik woon in Weert (midden Limburg)
Amby
Lid

Berichtdoor Miertje74 » vr okt 01, 2010 5:55 pm

Het is heel "makkelijk" om een vaste baan te krijgen met reuma. Ik heb net na een half jaar via het uitzendbureau gewerkt te hebben een jaarcontract aangeboden gekregen met de mededeling dat dit automatisch na een jaar vast wordt. Heb ze gewoon niets verteld.
Als het even niet gaat meld ik me ziek of neem ik een paar vrije dagen op.
Ik ga het ze ook niet vertellen omdat ik mijn werk goed doe, hoe ik me ook voel. Ik neem wat vaker pijnstilling in en dan kom ik de dag wel door. Vraag me niet hoe ik me voel als ik thuis ben, dat kan je beter aan mijn gezin vragen........
Als ik naar het ziekenhuis moet zeg ik gewoon dat ik iets later ben en vertel niet waarom, ben je nl. niet verplicht.
Ik wilde ze laten zien dat je kan werken met reuma en niet alleen maar slechte dagen hebt. Ik wilde beoordeeld worden om wat ik kan niet om wat ik heb en dat is me gelukkig gelukt.
Ik weet dat het niet de eerlijkste manier is, maar jammer dan. Ik ben 35 en wil graag nog werken zolang als ik het volhou.
Miertje74
Lid

Volgende

Keer terug naar Werk en reuma