Omscholen wat nu

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

omscholen wat nu

Berichtdoor charly » do dec 02, 2010 2:28 am

ik heb artrose in de nek c4 t/m c7 en linker schouder nu is het het beste als ik omschool . maar mijn werk is me alles en het bedrijf waar ik voor werk is een klein familie bedrijf 20 chauffeurs dus iedereen kent iedereen. wat moet je als je dat moet op geven na precies 12,5 jaar. ik heb lang door gelopen met de pijn maar dat ging niet meer en door de morfine mag ik ook niet meer rijden dus dan houd het nu echt op. mijn werkgever is zeer begrip vol [dat hoor je ook wel anders] en wil alles doen om te helpen. arbo en re-integratie wat komt er veel op je af. ik ben 47 moet dus nog wel 20 jaar werken als het goed is. ik had al jaren zeurende pijn in de nek maar ja dan denk je gaat wel over maar de neuroloog was heel duidelijk het zal op en neer gaan maar een operatie is te riskant en wil hij niet doen. tintelingen en krachtsverlies in mijn arm kunnen nog wel iets verbeteren maar niet meer verdwijnen dus het tillen is dus echt afgelopen wil ik nog een beetje van de pijn afkomen moet ik me er ook aan houden.
heeft iemand misschien hier ervaring mee met omscholen want ik weet niet waar ik het eerste aan moet beginnen. er word wel heel gemakkelijk gezegt omscholen, maar dat valt niet mee als je vak ook je hobby is !! en wat anders moet doen , waar moet je aan denken wat kun je nog
groetjes charl
charly
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: omscholen wat nu

Berichtdoor JoyceW » do dec 02, 2010 6:02 pm

Hoi Charly,

Eerlijk gezegd heb ik geen advies voor je, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken!!!!

dat lijkt me echt heel moeilijk als je je beroep met zoveel plezier uitvoert, maar dat het door zo'n rotziekte/aandoening gewoon onmogelijk wordt......

Ik denk dat je eerst "moet" gaan kijken wat nog wel haalbaar is en daar een opleiding bij gaan zoeken. En dan bij voorkeur wel iets wat je ook nog een beetje leuk vind. Want nog 20 jaar iets doen wat je ook nog niet leuk vindt........

Strekte met alles....

Groetjes Joyce
JoyceW
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Re: omscholen wat nu

Berichtdoor charly » do dec 02, 2010 6:47 pm

hallo Joyce
bedankt voor je steun kan het wel gebruiken

groet charl
charly
Nieuw lid