Twijfel twijfel......

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

twijfel twijfel......

Berichtdoor JoyceW » do dec 02, 2010 6:18 pm

Hoi Hoi,

Volgende week vrijdag heb ik een gesprek op mijn werk over hoe we verder moeten.....

Ik werk in de ouderenzorg en heb tot april een tijdelijk contract voor nachtdiensten. Ik werk om het weekend 3 nachten en ben de rest van de tijd vrij (nou ja vrij.....met 2 jongen kinderen is dat ook wel beperkt...) Vanaf april gaat mijn gewone contract weer in en hoef gelukkig niet bang te zijn dat ik direct mijn baan kwijt raak.

Maar we zouden een gesprek hebben over wat ik ga doen na april...... Het probleem is dat mijn baas nog helemaal niets weet van de fibro.

De meeste dagen zou ik prima aan het bed kunnen staan, maar er zijn er ook genoeg dat ik mezelf niet eens kan afdrogen, laat staan een ander helpen....
En ik heb geen idee hoe ze daar op gaan reageren.......De nachtdiensten kosten me nu eigenlijk al teveel energie, maar ik heb nog niet zoveel keuze.

Hebben jullie mss tips??? (en anders heb ik iig even mijn verhaal/zorgen met jullie kunnen delen.....

Groetjes Joyce
JoyceW
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Re: twijfel twijfel......

Berichtdoor Dolfijntje » do dec 02, 2010 7:56 pm

Beste Joyce

Wees eerlijk naar je baas/leidinggevende over wat je hebt.
Misschien kunnen ze je helpen en zoeken naar een oplossong zodat je toch je werk kan blijven doen.

Bij mij is ruim 6 jaar geleden de diagnose Fibromyalgie was gesteld.
Ik heb door mijn beperking (licht verstandelijke handicap, is niet merkbaar bij mij) op stage basis gewerkt op mijn huidige werk om te kijken hoe het ging.
In dat zelfde jaar ben ik bij de Reumatoloog terecht gekomen en is Fibromyalgie (in 2004) vast gesteld.
Ik heb in september dat jaar een contract gekregen van een jaar wat nu is uitgegroeid tot een vast contract.
Heb in die 6 jaar ook een revalidatie traject gevolgd en een aanpassing op het werk gekregen waardoor ik minder lang hoef te staan.
Werk in de keuken van een congress centrum.
Sinds dit jaar ben ik achteruit gegaan en werk nu 18 uur in de week i.p.v. 20 omdat het niet meer ging.
Door eerlijk te zijn naar mijn werkgever en leidinggevende zijn ze nu nog steeds erg tevrede over mij en als het een dag wat minder gaat dat kan ik in overleg mijn werkzaamheden voor die dag aanpassen.

Groetjes Marloes

p.s. sterkte/ succes met het gesprek op je werk.
Pluk het uur.
Dolfijntje
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor charly » ma dec 06, 2010 3:55 am

hallo Joyce

Een tip heb ik eigenlijk niet , maar ik denk dat als je eerlijk bent en alles duidelijk bespreekt wat wel en niet kan,je de meeste kans op hulp krijgt.
ik moet helaas omscholen, dus ik weet hoe moeilijk zo'n gesprek is.
dus ik wens je veel sterkte toe met je gesprek op het werk vrijdag.

groet Charl
charly
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor sandral » di dec 28, 2010 12:56 pm

Hallo,

Ik zit in het zelfde schuitje en werk in de thuiszorg 24 uur per week. Ik weet wel dat alleen wel dat dat gevlieg en strak op tijd werken mij m'n lichaam kost. En dan ook dat vroege beginnen....als ik moet werken mag ik wel rond 5 uur opstaan om rustig te kunnen eten, douchen en op gang te komen anders ben ik helemaal zo stijf als een hoepel. Daar komt bij dat ik het er niet voor over heb om door mijn werk thuis dan niets te kunnen ( heb ook een gezin met 3 kids ).
Dit heb ik ook zo besproken met mijn werkgever. Wij hebben afgesproken dat ik eerst weer rustig mijn uren ga opbouwen met administratief werk en als dat wat goed gaat ga ik met mij teamleidster en locatiemanager om tafel om te praten wat eventueel de mogelijkheden zijn. Tuurlijk moet er ook iets zijn wat ik dan zou kunnen gaan doen maar heb gezegd dat ik overal voor open sta en zij ook dus dat is fijn. Ondertussen wordt het wel in vergaderingen besproken zodat ze alvast kunnen zien wat er eventueel voor mogelijkheden zijn.

Wees in elk geval eerlijk naar je werkgever maar ook naar jezelf ga niet omdat een ander vind dat je dat makkelijk kan en jij eigenlijk wel weet dat je dat niet gaat volhouden toch doen tenzij er duidelijke afspraken zijn gemaakt.

Succes !!! :D

groetjes Sandra
sandral
Nieuw lid

Berichtdoor JoyceW » di dec 28, 2010 11:44 pm

Hey Hey,

Nou, inmiddels heb ik mijn gesprek gehad....... Ik wist al wel dat mijn contract niet verlengd zou worden.

Maar er wordt doodleuk gezegd dat ik zelf moet gaan solliciteren binnen de schichting waar ik voor werk, maar dat als ik niet in de zorg zelf wil staan , dat het dan heel moeilijk gaat worden...... Maar ik heb een contract voor onbepaalde tijd, dus zijn ze verplicht om me te helpen. En ook ik wil eigenlijk de zorg niet meer in. Het kost me gewoon veel te veel energie en die wil ik voor thuis bewaren, voor mijn gezin....

Na de jaarswisseling ga ik in gesprek met een aantal mensen, zoals een bewgingsdeskundige en de arbo arts. Eens kijken in hoeverre zij mij ergens mee kunnen en wilen helpen.......

Ik ben ook bereid alles aan te pakken en eventueel om te scholen, maar dan moeten ze wel mee willen werken binnen de stichting......

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Joyce
JoyceW
Lid

Berichtdoor Marjon64 » ma jan 24, 2011 10:56 pm

Hoi hoi,

Allereerst ontzettend vervelend voor je.
Maar ik snap iets niet? Je hebt een contract voor onbepaalde tijd en dat wordt niet verlengd? Bedoel je een contract voor een bepaalde tijd?
Dat terzijde.

Ik vind dat een werkgever met de mensen mee moet denken en alles moet doen om de mensen aan het werk te houden. Het werkt tweeledig dan. De werkgever en de werknemer doen allebei hun best. De werknemer vraagt er ook niet om om ziek te worden dacht ik zo!

Gelukkig is mijn baas heel anders. Ik werk 38 uur per week in het notariaat. Als ik moe ben of pijn heb, kan ik even de tijd nemen om te rusten of om bij te komen. Mijn stoel is aangepast en mijn muis en toetsenbord ook.
Heel prettig op die manier!

Ik hoop dat iedereen prettig kan werken en dat werkgever en werknemer dichter bij elkaar kunnen komen !
Marjon64
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Werk en reuma