Baas accepteert ziekmelding niet

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Re: Baas accepteert ziekmelding niet

Berichtdoor zoekatje29 » za sep 03, 2011 12:48 pm

De arbo arts heeft dit aan het bedrijf gecommuniceerd
alleen het bedrijf vind dat ie zich daar niet aan moet houden.

en ik zie het al helemaal gebeuren met de ervaring van eerdere akkefietjes dat als ik na een uur helemaal kapot ben en mijn vingers in de kramp schieten dat ik die 2 uur vol moet houden.
Maar goed als ik op mijn werkplek zit op het werk kunnen ze zeuren omdat ze naast je staan en je proberen tegen te houden als je naar huis wilt
maar als je thuis werkt doe je je laptop uit als het niet gaat.

Maar goed zodra mijn telefoon weer werkt ben overgestapt van provider.
dan ga ik de arbo bellen en even vragen hoe en wat ik nu moet doen
RA
zoekatje29
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor pierre » za sep 03, 2011 1:05 pm

Hoi Zoekatje

Je werkgever/of leidinggevende zal zich aan de regels moeten houden net zo als jij dat ook moet, bepraat het echt met de arboarts hoe je werkgever reageerd,gewoon zeggen! het is zo dat arbodiensten aangesteld en betaald worden door de werkgevers.maar dat is echt geen reden om jou zo te behandelen. geloof me nu maar de arboarts is er voor jou te beschermen en te begleiden. word het te gek kan je altijd een vakbond inschakelen. ook zou je eventueel een briefje van je behandelende arts kunnen vragen en dat aan de arbodienst geven,echt kom voor jezelf op al is het soms moeilijk.

Gr.Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor zoekatje29 » za sep 03, 2011 1:08 pm

arbo arts heeft contact met de reumatoloog gehad
en dat was een helder gesprek + dat ze een deel van het dossier gehad heeft.
Dit natuurlijk dat ik het goed gekeurd had dat er contact gezocht werd

ja er ook echt wel achter aan, want laat de kaas niet van mijn brood eten

ik heb een 0 uren vast contract, en mocht / mag altijd mijn eigen uren in plannen dmv een rooster wanneer ik wel en niet kan werken
en nu ineens gaan hun bepalen wanneer je gaat werken volgens mij klopt dat ook niet helemaal
RA
zoekatje29
Lid

Berichtdoor pierre » za sep 03, 2011 2:20 pm

Hoi Zoekatje

Helaas is het zo dat de werkgever je mag oproepen voor werkzaamheden met een 0 uren contract,ook dien je daar gehoor aan te geven/of er moeten andere afspraken zijn. maar als je ziek gemeld bent geld dit natuurlijk niet.je werkgever bepaald niet of jij tijdens je ziekte kunt en moet komen werken,gelukkig hebben we hier in nederland artsen voor. ik weet dat ze vaak druk kunnen uitoefenen, maar hou contact met je artsen.

Gr.Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor zoekatje29 » za sep 03, 2011 7:45 pm

dat staat niet in mijn contract.
Ik moet namelijk per weer mijn weekbeschikbaarheid doorgeven en daar moet ik me aanhouden

en ik heb geen week beschikbaarheid door gegeven

het werkt zo ik geef bv op maandag en donderdag en zondag van 10 tot 1400 dan kan het bedrijf zeggen leuke tijden maar ik heb dan geen werk voor je nou dan werk je die week niet, maar ze kunnen ook zeggen we kunnen die uren wel gebruiken maar van 10 tot 1300 dan kom je die uren werken
RA
zoekatje29
Lid

Berichtdoor zoekatje29 » vr sep 09, 2011 9:31 am

ik ben weer een beetje aan het werk.

het nieuwe thuis werken van het call center dus zit thuis met lap en headset op te wachten totdat klanten bellen
RA
zoekatje29
Lid

Vorige

Keer terug naar Werk en reuma