Begeleiding werkgever bij uitval

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

begeleiding werkgever bij uitval

Berichtdoor asterix » zo feb 13, 2011 7:11 pm

Hallo, ik ben Miranda, mijn partner heeft AP. Voor mijn opleiding HBO hrm ben ik bezig om een tool te ontwikkelen zodat werknemers met een chronische ziekte beter worden begeleid door de werkgever. Je ziet vaak dat werknemers doorgaan om dat ze niet willen klagen. Het kan hierdoor zijn dat de werknemer te lang doorgaat en hierdoor langer ziek is. Kunnen jullie aangeven wat je hebt gemist bij je werkgever aan begeleiding of hulpmiddelen. En dan met name in het traject voordat je uitviel. Alvast bedankt voor de reacties.
asterix
Nieuw lid

Re: Begeleiding werkgever bij uitval

Berichtdoor Styx » vr dec 02, 2011 12:43 pm

Hoi Asterix,

Voordat je daadwerkelijk uitvalt heb je vooral te maken met de onkunde en het onbegrip van de werkgever mbt copingsvaardigheden tbv de ziekte en de daaruit voortvloeiende beperkingen en of aanpassingen op de werkplek.
De zieke werknemer zal dus altijd in directe zin te maken krijgen met de belangen van de werkgever versus de behoefte van de werknemer op grond van output en de schade die de werkgever verwacht te zullen krijgen. Het spanningsveld zit dus tussen de belangen van de werkgever (middelen) en die van de werknemer (motivatie).
Ben je hier trouwens nog mee opgeschoten op je werk, ik zie dat het al een lange tijd geleden is dat je dit schreef en dat je geen reactie kreeg.

Groeten Styx
Styx
Nieuw lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Keer terug naar Werk en reuma