Wia en dan?

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Wia en dan?

Berichtdoor zoekatje29 » wo apr 06, 2011 2:59 pm

Mijn werkgever gaan samen met de arbo alle papieren in orde maken voor de aanvraag van de vervroegde wia.

Mijn lichaam is op, ben versleten kan niet zo heel veel.
de rechterhand staat scheef en de vingers zijn heel vaak dik.

Ik spuit al humira, slik arrave, en arcoxia.

ben meer ziek dan dat ik werk, ik hou het 1 week voor 15 uur werken en die week daarna houdt het al weer op.

ik heb geen idee wat ik kan verwachten van de keuring en gesprek uwv.

maar het voelt wel goed dat er nu knopen door gehakt zijn
RA
zoekatje29
Lid

Reumavorm: ra

Re: Wia en dan?

Berichtdoor toto » do apr 07, 2011 10:52 am

hallo mireille
Vorig najaar moest ik ook naar de WIA arts en maakte me grote zorgen omdat je allerlei nare dingen leest over de WIA arts.
Ik heb steeds geprobeerd om weer aan het werk te gaan ondanks dat mijn reumatoloog zei dat ik eens rustig aan moest doen!
Ik wilde graag werken maar mijn lichaam wilde NIET.
Ik heb toen wel veel steun gehad van de leden van dit panel. Ben er uiteindelijk gewoon heengegaan, naar die WIA arts en geprobeerd mezelf te blijven.
Antwoord gegeven op zijn vragen etc.
Ben voorlopig afgekeurd en dan valt er wel een last af.
Blijf jezelf, geef gewoon antwoord op zijn vragen.

Succes

ToTo
toto
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor krijger » do apr 07, 2011 11:28 am

Ik ben vorig jaar november ook volledig afgekeurd, na een jaar wanhopige pogingen ondernemen om weer terug te komen op de werkvloer.
Mijn lijf was totaal op....
Vond de hele periode voorafgaand aan de gesprekken met het UWV zenuwslopend evenals het gesprek.
Tip die ik je wil meegeven is; Hou jezelf niet stoerder dan je bent, wees eerlijk in wat je kan en niet kan.

Wat ik mezelf altijd voorgehouden heb is het volgende;

Je kan pas iets, als je het kan zonder daar nadelige gevolgen van te ondervinden!!

Ik denk trouwens dat in jouw geval dat zelfs de werkgever EN de arbo een vervroegde WIA -aanvraag doen al genoeg zegt over hoe het is gesteld met jouw lichaam. Denk dat die keuringsarts dat ook wel weet.

Wens je heel veel sterkte en denk aan jezelf en probeer "schuldgevoel" niet de overhand te laten nemen.
http://justme-lifeasitis.blogspot.com/2 ... chive.html

Groetjes Annet
krijger
Lid

Berichtdoor Blaine » do apr 07, 2011 11:58 am

kan me voor een groot deel alleen maar aansluiten bij bovenstaande reactie's.
Hoe balen ook je hebt duidelijk geen andere optie anders werd dit niet aangevraagd.
Wees gewoon duidelijk in wat je wel en niet kunt en de effecten op je lichaam, kijk je kunt misschien wel
1 dag 10 keer de trap op (was het maar waar :wink: ) maar het is dan ook wel handig er bij te melden dat je daarna
3 dagen amper lopen kan, wees dus gewoon duidelijk en ga vooral niet alleen. Zorg dat er iemand mee gaat
die je goed kent en ook weet hoe het in het dagelijks leven met je gaat. Ik merk bij mijzelf altijd dat het toch
wel erg moeilijk en confronterend is om zo even op een rijte te horen en zeggen wat er allemaal niet mee rlukt
in je leven en dan vergeet je door emoties toch dingen of brengt ze daar door niet goed onder woorden wat gewoon erg nadelig
kan zijn in het oordeel.
Verder wens ik je veel sterkte en weet je de uwvartsen zijn ook gewoon mensen en heus niet allemaal onmenselijk veel
hebben wel een goed idee van hoe en wat.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor dillie » do apr 07, 2011 4:14 pm

Ook bij mij viel het gesprek met de uwv arts (eind 2009) heel erg mee. Het is begrijpelijk dat je er tegen op ziet. Je weet ook niet wat je kunt verwachten en wie je tegenover je krijgt. Wees vooral open en eerlijk, je medisch dossier vertelt de rest... Sterkte!!! Groetjes, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Keer terug naar Werk en reuma