Arbeidsdeskundigonderzoek

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Arbeidsdeskundigonderzoek

Berichtdoor fab83 » do jul 21, 2011 5:57 pm

Hallo,

Ik heb gister het arbeidsdeskundigonderzoek gehad op m'n werk, en de uitslag ben ik n beetje van in de war.... :(
Hij denkt dat ik voor 80-100% wordt afgekeurd...Ik had zelf wel in gaten dat het beroep wat ik nu doe (kapster) dat dat niet meer gaat.
Maar volgens hem zijn er geen baantjes wat ik wel kan volhouden, terwijl ik me juist heel goed voel en m'n heb zelfs remissie waardes!! :D
Er wordt nu als het goed is nog een reintegratie bureau ingeschakeld om te kijken voor een andere baan/stageplek, maar volgens hem gaat dat toch niet op, snapte er ook eigenlijk weinig van met alle abracadabra taal. Ik vroeg ook of ik niet gewoon een andere baan kon gaan zoeken, maar volgens hem kan dat alleen voor het aantal uur dat ik nu werk en dat zijn maar 3halve dagen, omdat ik het kappersvak niet volhoud, maar volgens mij kan ik wel gewoon ander werk doen waarbij ik niet zo veel hoef te staan en lopen en met mn armen boven mn macht hoef te werken. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nou mee moet...Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?? Of er verstand van hebben hoe dit werkt?? Hoor graag van jullie!!
fab83
Lid

Reumavorm: artritis/bechterew

Re: Arbeidsdeskundigonderzoek

Berichtdoor dillie » vr jul 22, 2011 7:09 am

Dat lijkt me moeilijk om te horen, maar ik vermoed dat je zelf ook wel begrijpt dat het beroep van kapster niet goed combineert met reuma, helaas. Ook als je in remissie bent. Ik ben zelf ook 'in remissie' geweest, nou ik had altijd nog flink last van ontstoken pezen, pijn door artrose en overbelasting, weinig energie en medicijnbijwerkingen. Toch vind ik direct oordelen dat je volledig wordt afgekeurd wel kort door de bocht. En is het zeker de moeite waard om andere mogelijkheden te onderzoeken, binnen of buiten je bedrijf. Ben je al in contact met de arbodienst? Bij de bedrijfsarts kun je je verhaal kwijt en die kan je dan verder begeleiden, wat dan mogelijk begint met een ziekmelding, maar met de bedoeling te reïntegreren. Ben je het oneens met de bevindingen van de bedrijfsarts, dan kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het uwv (http://www.uwv.nl) Heb je verder nog specifieke arbo-vragen, bijvoorbeeld over de wet poortwachter, reïntegratie, uwv-keuringen etc. dan kan ik je het prikbord van http://www.arbo.startpagina.nl aanbevelen. Sterkte en groetjes, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Keer terug naar Werk en reuma