zittend werk

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

zittend werk

Berichtdoor pat » do apr 26, 2012 7:39 pm

Ik j]
Laatst bijgewerkt door pat op di mei 19, 2015 10:30 am, in totaal 2 keer bewerkt.
pat
Lid

Reumavorm: psoriasis artritis

Re: zittend werk en psoriasis arthritis

Berichtdoor krijger » do apr 26, 2012 8:52 pm

Ik denk dus wie eerder zittend werk doet zich veel minder fit voelt,dus meer pijn en stijfheid

En ik denk dat niet iedereen even ernstig reuma heeft en niet iedereen reuma, pijn of last in dezelfde gewrichten heeft :wink:
Dat bewegen goed is staat als een paal boven water, maar het feit dat iemand zittend werk heeft wil natuurlijk niet zeggen dat diezelfde mensen buiten hun werk ook niet bewegen....

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor duime-lotje » za apr 28, 2012 8:44 am

Hoi,

ik ben het hier niet helemaal mee-eens. Ik ben van zwangerschapsgymdocente/babymassagedocente NU naar administratief werk gegaan. Dit gaat veel beter!!!
Zittend, af en toe lopen.......

gr. Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor dillie » za apr 28, 2012 7:19 pm

Mijn mening is, dat het uiteindelijk gaat om de belastbaarheid van het individu (wat ook weer samenhangt met de ernst van de reuma) in combinatie met het soort werk. Zo kun je dus niet iedereen met een 'kantoorbaantje' met elkaar vergelijken. Ik heb zelf ook altijd zittend werk gedaan maar door aanhoudende ontstekingsactiviteit en ernstige secundaire artrose in de polsen ging dat uiteindelijk niet langer. Bij een fysiek zwaarder beroep was het zeker al eerder mis gegaan. Bewegen is goed, mits gedoseerd en met intervallen.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor sylvia35 » za apr 28, 2012 8:10 pm

ik heb altijd zitten inpak werk gedaan maar dat ging ook niet meer ivm met de hevige pijn in ke handen vingers polsen ellebogen en schouders staan kon ik al helemaal al niet meer. ben nu inmiddels in het bezit van 2 knieprothesen en daardoor kan ik nu nog minder heb vorig jaar januari de eerste gekregen en februari dit jaar de tweede zelf ben ik 39 jaar ik wou dat ik nog kon werken en ben toen ik nog werkte altijd door gegaan met alle gevolgen van dien thuis loop ik een paar keer per dag een rondje met de hond zodat ik nog iets van beweging heb, maar ook dat is niet zo makkelijk. iedereen is verschillend de ene heeft het in hevige maten en de andere heeft bijna nergens last van, ik heb de pech dat ik neit veel kan.

gr syl
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor AnnemiekV » zo apr 29, 2012 11:22 am

Ik werk 2 dagen op een groep met extra meervoudig beperkten,en het is fysiel dus heel erg zwaar.Ik kan dan wel goed afwisselen met lopen,staan zitten,maar het tillen ondanks een tilliftsysteem,en het handelen van agressieve bewoners maakt het er niet lichter op.Hoe lan ik dit nog kan doen,is de vraag hoor,want moet nu van een werkdag 2 dagen bijkomen om weer enigszinds fit op mijn volgende werkdag te verschijnen.Ik doe dit werk supergraag,vandaar dat ik zo lang mogelijk volhou,maar soms denk ik wel 's aan omscholen en dan evt iets administratiefs te doen.(met de mogelijkheid om af en toe van houding te kunnen wisselen)
Zolang ik nog geen diagnose heb,heb ik weinig poot om op te staan vrees ik.
Dus het zal inderdaad per persoon verschillend zijn wat de mogelijkheden zijn.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Ard » zo apr 29, 2012 10:57 pm

Ik vind het heel moeilijk om hierop te reageren. Volgens mij kan je niet dingen met elkaar vergelijken omdat ieder zijn of haar klachten anders zijn.
Ten tweede is ieder mens anders. Je hebt te maken met verschillende pijngrens, karakters, enz.

Ik denk dat iedereen moet doen wat bij hem of haar past.
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor pat » ma mei 07, 2012 7:13 pm

gfh.
pat
Lid

Reumavorm: psoriasis artritis

Keer terug naar Werk en reuma