zittend werk

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

zittend werk

Berichtdoor pat » do apr 26, 2012 7:39 pm

Ik j]
Laatst bijgewerkt door pat op di mei 19, 2015 10:30 am, in totaal 2 keer bewerkt.
pat
Lid

Reumavorm: psoriasis artritis

Re: zittend werk en psoriasis arthritis

Berichtdoor krijger » do apr 26, 2012 8:52 pm

Ik denk dus wie eerder zittend werk doet zich veel minder fit voelt,dus meer pijn en stijfheid

En ik denk dat niet iedereen even ernstig reuma heeft en niet iedereen reuma, pijn of last in dezelfde gewrichten heeft :wink:
Dat bewegen goed is staat als een paal boven water, maar het feit dat iemand zittend werk heeft wil natuurlijk niet zeggen dat diezelfde mensen buiten hun werk ook niet bewegen....

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor duime-lotje » za apr 28, 2012 8:44 am

Hoi,

ik ben het hier niet helemaal mee-eens. Ik ben van zwangerschapsgymdocente/babymassagedocente NU naar administratief werk gegaan. Dit gaat veel beter!!!
Zittend, af en toe lopen.......

gr. Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor dillie » za apr 28, 2012 7:19 pm

Mijn mening is, dat het uiteindelijk gaat om de belastbaarheid van het individu (wat ook weer samenhangt met de ernst van de reuma) in combinatie met het soort werk. Zo kun je dus niet iedereen met een 'kantoorbaantje' met elkaar vergelijken. Ik heb zelf ook altijd zittend werk gedaan maar door aanhoudende ontstekingsactiviteit en ernstige secundaire artrose in de polsen ging dat uiteindelijk niet langer. Bij een fysiek zwaarder beroep was het zeker al eerder mis gegaan. Bewegen is goed, mits gedoseerd en met intervallen.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor sylvia35 » za apr 28, 2012 8:10 pm