Bechterew en werken....

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Bechterew en werken....

Berichtdoor Hannelore1976 » ma mei 07, 2012 9:58 pm

Hallo ik heb als werk hulp in de huishouding bij mensen thuis.Helaas merk ik dat het steets minder gaat.Het stofzuigen en dweilen en soms ook als ik op de trap moet staan.Mijn rug wordt stijf en is niet tehouden.Soms is het zo erg dat ik niet kan bukken.Dan nog eens dat mn benen en handen niet mee werken.Ik werk maar 9 uur in de week dat is echt niet veel.Maar met de reuma dus wel.Ik weet zelf niet wat ik moet doen op mn werk weten ze dat ik reuma heb Bechterew maar toch.Weet ook al zeker dat ze geen aangepast werk voor me hebben.
Wat moet ik toch doen iemand mischien tips.Ik ga nu in de ziektewet omdat het gewoon echt niet gaat en ook met mn darmen niet.Daar krijg ik nog onderzoeken naar.Ik hoor het graag liefs Hannelore
Leer van gisteren - Droom voor morgen - Leef vandaag.
Hannelore1976
Lid

Reumavorm: bechterew en Fibromy

Re: Bechterew en werken....

Berichtdoor Zissle » di mei 08, 2012 6:24 pm

Hoi Hannelore ,

Als ik jou was zou ik eens bij het UWV langs gaan ,daar weten ze je wel verder te helpen denk ik .
Zelf moet ik er ook heen om het een en ander te vragen.
veel succes .

groetjes Zissle
Zissle
Lid

Reumavorm: fm

Re: Bechterew en werken....

Berichtdoor puntje » di mei 08, 2012 7:53 pm

Ik heb van iemand gehoord, dat Enbrel heel goed werkt bij Bechterew, dat misschien navragen of de reumatoloog dit aan jouw wilt voorschrijven.

Het is lastig. Ik kan al geen huishoudelijk werk meer voor anderen doen, want mijn polsen zijn kapot. En de polsen zorgen juist dat je iets kan tillen of kracht kan zetten en dat heb ik dus niet. Dus bij mij is het een administratief baantje, telefoniste, baliemedewerkster of webdesigner (vormgeefster). Maar doordat ik jaren ivm ziekte niet heb gewerkt, is het moeilijker om aan werk te komen. Tja, mijn CV is wel leeg vanaf 2003. Staat wel een 3 jarige opleiding tot 2007 bij, maar voor de rest is het rustig. En ik wilde nog de kunstacademie of fotografie studeren en ik heb niet gedaan, omdat het risico er is, dat ik zo goedgekeurd kan worden en dan lukt een opleiding afmaken ook niet meer. Dus ik baal dat ik dat nu niet heb gedaan. Dan had ik hbo gehad.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Keer terug naar Werk en reuma