Pols brache

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Pols brache

Berichtdoor susan » do okt 10, 2013 8:10 am

Goede morgen,
Wie weet een goed adres waar je en pols brache kan laten aanmeten??
Ik zit nu nog in het gips, maar over een paar weken mag ik over op een brache. Die wordt niet vergoed dus kan ik zelf op zoek naar een goed adres. Ik wil het liefst eentje die ook nat kan worden ivm mijn werk. Ik ben al twee keer van baan verandert vanwege de reuma en wil dit werk blijven doen (als het met brache ook niet meer gaat houdt het natuurlijk op). Ik ga het dus gebruiken als ondersteuning. Ik woon in Castricum dus ben op zoek naar een bedrijf in Noord Holland.

Alvast bedankt, groetjes Susan.
susan
Lid

Reumavorm: artritis

Re: Pols brache

Berichtdoor duime-lotje » do okt 10, 2013 9:30 am

Goedemorgen,
even via een fysio bij je in de buurt laten doen. Die kan hem opmeten en bestellen,

succes,
Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor puntje » do okt 10, 2013 10:28 am

http://www.buchrnhornen.nl/

Daar laat ik ze altijd maken. Volgende week moet ik mijn leren harde brace testen. Ze hebben ook gewone braces. Harde braces worden op voorschrift reumatoloog - ergotherapeut 100% vergoed. Soft braces (normaal) verschilt per zorgverzekeraar.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor susan » do okt 10, 2013 1:48 pm

Bedankt voor de reacties! Ik ben al bij de afd orthopedie in het ziekenhuis geweest, en ze bestellen een brace van silicone voor mij.

Groetjes Susan.
susan
Lid

Berichtdoor marianneherber » do jan 30, 2014 1:55 am

Hoop dat jou siliconen brace werkt. Ik vond het ondingen. Net als de soft brace. Mijn zilveren braceses zijn geweldig, was wel even wennen, maar ze zijn super en zien er ook geweldig uit.
marianneherber
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor susan » do jan 30, 2014 3:56 pm

Ik vind het idd ook een onding!!! Kan je een foto plaatsen van je zilveren braces?! En zitten die dan wel lekker??
Groetjes Suusie.
susan
Lid

Berichtdoor marianneherber » do jan 30, 2014 9:39 pm

Ik zal proberen om er een goede foto van te maken. Echt lekker zitten ehhhh ja na wat bijstellen zitten ze fijn. Haha en 1000x beter dan de siliconen.
marianneherber
Nieuw lid

Berichtdoor Jelly » do jan 30, 2014 10:36 pm

Ik heb ook zilveren braces voor m'n polsen. Sommige mensen denken dat het een soort sieraden zijn :ebiggrin: ze zien er erg mooi uit. Lekker zitten... het blijft wat oncomfortabel vind ik, maar je hebt in elk geval niet dat zweterige, plakkerige gevoel zoals bij de stoffen braces. Groetjes Jelly.
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor marianneherber » vr jan 31, 2014 9:03 am

Haha jelly je hebt gelijk. De silversplints is wennen, maar het zijn sieraden. Ik heb ze voor beide polsen en twee vingers. Ik snap niet dat de optie van silversplints niet vaker aan gegeven kan worden door de artsen.
marianneherber
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jan 31, 2014 7:33 pm

Ik ben heel benieuwd naar die polsbrace van zilver! Is het al gelukt om een foto te maken Marianne Herber?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Keer terug naar Werk en reuma