60% in de ziektewet

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

60% in de ziektewet

Berichtdoor Ginny » do nov 07, 2013 11:15 am

Sinds een aantal jaren is bij mij botreuma aan mijn rug en artrose (schouder)geconstateerd. Werk in de winkel achter de kassa en damesmode. Als ik afwisselend werk doe oa. kassa, kledinginhangen, kleding van de paskamer opruimen, gaat het goed, zolang ik maar beweeg. Doe aan Nordic Walking. Volgens de bedrijfsarts mag ik niet langer dan 1 uur achter de kassa. Maar de bedrijfsleider wil dat ik 100% achter de kassa staat met het gevolg dat mijn schouder op slot zit, moest van de huisarts 2 weken rust houden. Maar de bedrijfsleider wil toch dat ik komt. Het gevolg; ik wordt 60% in de ziektewet gezet en dan maar gastvrouw zijn, niet al te zwaar werk zouden jullie denken, maar dit is geen bestaande functie en moet toch 100% aanwezig zijn, heb contract van 24 uur en 40% in loonwaarde werken.
Vanaf begin september moet ik wel op bijna alle afdelingen helpen(warenhuis), dus ook borden van advertenties ophangen, kerstafdeling mee helpen met dozen uitpakken, meubels sjouwen voor de winterjassen, kinderkleding verhangen, zou je toch zeggen dat ik dit niet kan, maar het bewijs dat ik nergens last heb gehad. Dus had ik me beter gemeld bij de bedrijfsarts, in eerste instantie vond hij het goed dat ik 100% weer beter gaat. Maar ineens vond de bedrijfsleider toch geen goed idee, dus toch maar weer niet. Ben 57 jaar, vrouw, ben de oudste van heel de winkel, mijn gevoel is nu, ze willen mij eruit hebben, omdat ik reumatische aandoening heb. Maar dit is volgens mij goed om mee te leven. Er is een deskundige geweest, maar ze is niet mee om te kijken wat ik allemaal de laatste tijd gedaan heb in de winkel. De kassablok waar ik achter sta is eigenlijk ook te lang, te breed voor mij was geconstateerd door een andere dekundige. Had zelf een verhoging gekocht om toch achter de kassa te kunnen staan. Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta, volgens de huisarts kan ze er weinig aan doen ik wilde eigenlijk een verklaring van haar hebben dat ik 100% kan werken.
Ga nu vragen of ik een afspraak kan maken bij een arts van de UWV omdat deze los staat van het bedrijf waar ik voor werk. Mijn laatste hoop is dan de rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Mijn gevoel is dat ik wel kan werken, ik weet zelf hoe ver ik kan gaan. Nu beweren ze dat ik niet geschikt ben voor de functie en ze gaan andere werk zoeken binnen het bedrijfs of buiten het bedrijfs.
Wat vinden jullie hiervan of hebben jullie advies wat ik moet doen.
Ben heel benieuwd naar jullie reacties!!!
Mvg. Ginny
Ginny
Nieuw lid

Reumavorm: Dish

Re: 60% in de ziektewet

Berichtdoor nick1986 » wo dec 11, 2013 8:21 pm

is dit probleem opgelost ? ik weet veel op dit gebied dus als je nog hulp nodig hebt ? nicknrw@hotmail.com is mijn email , ik ben niet vaak op het forum
nick1986
Lid

Reumavorm: onbekend

Keer terug naar Werk en reuma