Mijn opnametafel gekocht om voor productfoto's

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

Mijn opnametafel gekocht om voor productfoto's

Berichtdoor puntje » vr dec 13, 2013 11:43 pm

Voor mijn werk wil ik ook productfotografie doen. Dus de eerste start gemaakt. Ik heb een opnametafel gekocht (tweedehands met een paar lampen). Die dingen zijn best prijzig. Later wil ik nog wat lampen erbij en nog een paar dingen. Met deze kan ik goed werken en ik kan er veel op kwijt. Heb ook aan mijn handen gedacht. Nu even sparen voor de rest.

Ik wil dus foto's maken voor websites en ook voor bijv. iemand portfolio. Ik ben er wel blij mee. Ik heb een foto gemaakt van een theepotje als test, dat was de eerste. Ik heb het met iemand in elkaar gezet en daarna was ik te moe om nog meer te doen. Even rusten, toch R.A.

Gelukkig kan ik vanaf foto van dezelfde opnametafel, precies zeggen hoe iets in elkaar moet. Dus het was zo voor elkaar. Alleen 1 klein foutje en deze dinsdag vlug aanpassen. Ik moet namelijk de bovenkant wat naar beneden doen en de onderkant ook. Dat was de fout op het laatst.

Voor de rest heb ik gewoon goed gekeken en logisch nagedacht, door de moeheid, is de laatste fout per ongeluk gebeurd, maar dat kan aangepast worden. Was namelijk geen omschrijving bij. Dus zijn we er 2 uur mee bezig geweest. Het plexiglas was het moeilijkst, dat was zeer zwaar. Het blijft dus gewoon in elkaar, zodat ik altijd gelijk kan beginnen, als ik dit wil. Gewoon een extra werkkamertje, ook voor hobby.

Straks komen er zwarte luxaflex voor het raam en dan moeten de muren van het raam nog wit geverfd worden (bruin-rode tegels zijn dit nu). Dan wordt het echt een klein studiootje voor productfotografie.

Hopelijk een nieuwe hobby en kan ik er ook nog mensen mee helpen.
Bijlagen
opnametafel testfoto 1 theepotje.jpg
Eerste foto genomen met mijn spiegelreflexcamera. Een oud theepotje. Doek was toen nog niet schoongemaakt. Maar ik wilde al testen.
(10.47 KiB) Nog niet gedownload
opnametafel 2 lampen en statief..jpg
Opnametafel met 2 lampen gemaakt met mijn iphone. De camera lag al aan mijn computer beneden, om te kijken hoe de foto eruit zag van het theepotje.
(61.12 KiB) Nog niet gedownload
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Re: Mijn opnametafel gekocht om voor productfoto's

Berichtdoor AnnemiekV » za dec 14, 2013 10:54 am

Daar komt nog veel bij kijken zeg, maar wat leuk dat je dit op je eigen manier zo aanpakt! Fijn met zo'n extra ruimte, kun je alles laten staan.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Re: Mijn opnametafel gekocht om voor productfoto's

Berichtdoor puntje » za dec 14, 2013 11:22 am

Klopt, dat moet ook. Want dat plexiglas is heel erg zwaar. Ik heb altijd hulp nodig met het in elkaar zetten en zelfs met het uit elkaar halen. Hierdoor kan ik mooier foto's maken en ook productfoto's voor portfolio en websites.

Hij is heerlijk op werkhoogte, dus dat is ergonomisch beter voor mij. Dan kan ik het volhouden. Ze verkopen ook dingen die je op de vloer kan leggen, maar als ik het ooit in mijn knie heb, wat ik laatst had, dan kan ik er niet mee werken. Dus zo kan ik het wel.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Keer terug naar Werk en reuma