een sterk met het bedrijf mee denkende bedrijfs arts

Reuma en werk botsen nogal eens. Hier kun je erover praten!

Moderator: Martijn

een sterk met het bedrijf mee denkende bedrijfs arts

Berichtdoor patrick1 » wo okt 08, 2014 11:25 pm

Geachte forum lezers, ik ben nieuw op het forum en zou graag mijn verhaal willen doen betreffende mijn ervaringen met de bedrijfs arts.ik ben een man van 50 jaar en ben al 27 werkzaam voor het zelfde bedrijf als operator, het probleem begon in 2008 na getroffen te zijn door een dubbele hernia met uit val van mijn linkerbeen,na 4 maanden te hebben gerevalideerd ben ik terug gekomen en heb mijn werkzaamheden hervat, ik werd toen ingezet aan een machine wat ik al een aantal jaren bedien maar die in een dusdanige slechte conditie was dat de rugbelasting alleen maar toenam, tussen 2008 en 2012 diverse keren thuisgezeten met lage rugklachten diverse keren aangegeven bij de bedrijfsarts dat de werkzaamheden aan deze machine phisic te zwaar voor mij zijn ,maar werd steeds terug geplaatst, ook toen mijn huisarts mij vertelde dat mijn probleem in mijn rug gronisch was, dit weer aangegeven aan de bedrijfsarts, hij heeft toen telefonisch contact gehad met mijn huisarts, maar uit zijn verhaal opmakende kon hij zich dat niet voorstellen dat ik gronische lage rugpijn had. wel vertelde de bedrijfs arts mij dat hij vaker medewerkers op cosult kreeg afkomstig van deze machine die klaagde over rugpijn.in 2012 werd ik weer getroffen door een hernia, weer een aantal maanden gerevalideerd en weer terug gekomen op de werkplek en weer geplaatst bij deze machine,terwijl ik weer had aangegeven dat de werkplek phisic te zwaar voor mij was, mijn leidinggevende deelde de mening van de bedrijfsarts, tussen 2012 en begin 2014 weer diverse keren thuis gezeten met lage rugklachten todat ik ook andere verschijnselen begon te krijgen met name s nachts pijn in mijn bekken met draaien, pijn in de schouders, pijn in de knieën, eigenlijk afwisselende pijn afhankelijk van duur en intensiviteit, naar de huisarts gegaan en doorgestuurt na de reumatoloog, bloed geprikt mri scan gehad en 1afgelopen 1 augustus de uitslag gekregen axiale spondiloatritis oftewel een vorm van bechterew, incl hevige artrose in onderug en midden rug, op basis van de uitslag ben ik een gesprek aangegaan met de bedrijfs arts en heb hem verweten dat hij mijn klachten vanaf 2008 niet serieus heeft genomen, en hij gaf mij op alle punten die ik opnoemde gelijk, ik heb ook het gesprek opgenomen mocht het ooit juridisch worden, dat ziekte axiale spondiloatritis die is erfelijk dat weet ik want mijn vader had bechterew en mijn moeder had reuma, maar de vraag wat bij mij knelt is die hevige artose in onderug en middenrug, ik heb gelezen op het internet dat het erfelijk kan zijn maar het kan ook zijn zo word beschreven door de werk belasting, dus mijn vraag is dan ook gezien de artose en de klachten die ik omschrijf vanaf 2008 is dat genoeg indicatie voor een klacht in te dienen tegen deze bedrijfs arts.mvg
patrick1
Nieuw lid

Reumavorm: axiale spondiloatrit

Re: een sterk met het bedrijf mee denkende bedrijfs arts

Berichtdoor JannekeB » do okt 09, 2014 9:19 am

Beste Patrick,
Allereerst welkom op het forum!
Uit je verhaal maak ik op dat je een klacht wilt indienen omdat je geen ander werk mocht doen en je denkt dat de te zware belasting van je rug de artrose heeft veroorzaakt. Ik ben geen jurist en geen arts maar volgens mij is het heel lastig om aan te tonen dat jouw artrose veroorzaakt is door een te zware belasting. Zeker omdat je een vorm van Bechterew hebt wat ook tot beschadiging van het kraakbeen kan leiden.

Ik begrijp wel dat je pissig bent op de bedrijfsarts. Ik vind het vreemd dat deze niet meer open heeft gestaan voor ander werk. Het bedrijf heeft er ten slotte ook niets aan als jij de iedere keer moet ziek melden omdat je je rug te zwaar belast. Heb je inmiddels wel ander werk gekregen en gaat dat beter?

In ieder geval veel sterkte.

Groet,
Janneke
JannekeB
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Werk en reuma