Neuropathie

Een forum waarin gepraat kan worden over het Syndroom van Sjögren.

Neuropathie

Berichtdoor Lisa » vr okt 30, 2009 8:21 pm

Wie is er bekend met neuropathie als gevolg van het syndroom van sjögren? Onlangs is deze aandoening bij mij geconstateerd en ik kan er bijna geen informatie over vinden.
Neuropathie is de term voor ziekten die de zenuwen betreffen. Doordat de zenuwen niet optimaal meer de impulsen geleiden, kunnen er allerlei vreemde sensaties ontstaan, zoals doofheid, tintelingen, prikkelingen, bekneld gevoel en pijn. Mijn neuroloog heeft verteld dat het verloop onbekend is en dat er niets aan te doen is. Over 2 weken heb ik een afspraak met mijn reumatoloog om dit met hem te bespreken, maar ik zoek lotgenoten of mensen die hier iets meer over weten!
Lisa
Nieuw lid

Reumavorm: Sjögren

Re: Neuropathie

Berichtdoor A.G. STEEMERS » za okt 31, 2009 9:28 am

Hallo Lisa,

Ik ben wel bekent met neuropathie of neuropatische pijnen niet met het syndroom van sjörgen maar er is wel wat over te vinden op internet hoor ik weet niet of ik die site mag noemen anders halen jullie hem maar weg maar stop de pijn .nl is een site waar info staat.
Het is heel vervelend om te hebben ik zeg altijd dat het net is of er bliksem flitsen in mijn benen zitten of glas splinters. Er is idd niet veel aan te doen ze schrijven wel een epeleptie medicijnen voor maar ik ben daar nog niet aan begonnen. Groetjes van Anja.
A.G. STEEMERS
Lid

Berichtdoor Noekie » wo nov 04, 2009 5:58 pm

Mijn moeder heeft SLE en Sjögren (en nog vele andere SLE-gerelateerde kwalen). En enkele weken is bij haar ook neuropathie geconstateerd. Daarvoor kreeg ze amytriptiline voorgeschreven wat goed hielp. Alleen werd ze 's nachts wakker van de droge ogen/mond. Viel niet tegenop te druppelen dus dit middel helpt tegen de ene en verergerd de andere kwaal bij haar. Ze heeft nu iets anders gekregen regen de neuropathie maar weet zo niet wat. Dus er is wel iets ter verlichting allen ze kunnen je niet er van genezen. Veel succes met je afspraak binnenkort!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor jokebruis » zo nov 08, 2009 1:13 pm

Je zou ook nog Lyrica kunnen gebruiken,werkt erg goed,alleen had ik zelf last van oedeem en ben ermee moeten stoppen.

gr joke
Met z'n allen in het RA schuitje,soms is de zee mooi en kalm en soms denk je dat je verdrinken gaat
jokebruis
Lid

Reumavorm: RA,Artrose

Berichtdoor jurgen975 » ma feb 08, 2010 9:22 pm

Hoi Lisa,

Bij mij is begin januari 2010 polyneuropathie geconstateerd.Wat je in de omschrijving over neuropathie vertel slaat de spijker op zijn kop.Het is niet zo dat er helemaal niks aan te doen er is een kennis centrum in soest waar men mensen behandelt met electro acapunctuur en volgens mij redelijk succesvol.
Ik weet niet hoe jij je er onderhoud maar voor mij was en is het een best wel een hele schok dat zo iets mij kan overkomen voor mij is de rede waarom dit is ontstaan niet helemaal duidelijk maar dat moet ik nog uitzoeken en hierover met de neuroloog spreken.
Je moet deze website maar eens bezoeken neuropathie.nu er is ook nog een duitse website http://www.polyneuropathie-forum.de.
Gek genoeg is er niet een website zoals het reumaforum of het lyme forum alleen een forum of neuropathie.nu wat niet al te veel wordt bezocht.

Gr,
jurgen
jurgen975
Nieuw lid

Berichtdoor Peetjuh » zo jun 06, 2010 8:35 am

Als je een auto immuun aandoening hebt, heb je meer kans om een vitamine B12 tekort te krijgen.
Bij een tekort aan Vitamine B12 is neuropathie een van de symptomen.
Voor meer info :
http://www.stichtingb12tekort.nl/
Laat een keer je Vitamine B12 gehalte in je bloed onderzoeken, dan weet je of het dáármee
samenhangt, meten = weten tenslotte...

Groetjes,
Petra
~Het leven is net als Ganzeborden; je kunt steeds opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten...
Peetjuh
Lid

Reumavorm: Artrose +zie profiel

Keer terug naar Syndroom van Sjögren