Gynaecoloog

In dit forum kun je terecht met vragen over het syndroom van Sjögren (SS).

Gynaecoloog

Berichtdoor groene vingers » za jun 27, 2009 12:42 pm

Beste medepatienten. Ik zal mezelf even voorstellen, omdat ik hier nieuw ben. Ik ben een vrouw van 49 jaar. Sinds januari 2003 weet ik, dat al mijn klachten voortkomen uit de aandoening, die het Syndroom van Sjogren heet. Nu, 6 jaar later, heb ik er aardig mee leren leven. Maar helaas komen er af en toe "nieuwe" klachten bij, waardoor je weer op zoek gaat naar een arts die je daarmee kan helpen. Mijn ervaring is dat het erg belangrijk is dat een arts bekend is met Sjogren. Zo heb ik in het verleden eens een behandeling gekregen van een gynaecoloog, die voor mij zeer ongeschikt bleek te zijn. De man handelde heel te goeder trouw, maar ik heb er een maand lang weeen-achtige pijnen aan overgehouden......... :(
Nu ben ik op zoek naar een andere gynaecoloog in de omgeving van Eindhoven, die bekend is met het syndroom van Sjogren. Heeft iemand een idee?
groetjes, groene vingers
groene vingers
Nieuw lid

Reumavorm: sjogren

Re: Gynaecoloog

Berichtdoor krijger » za jun 27, 2009 8:30 pm

Als je van een gynaecoloog weeën -achtige pijnen overhoudt, zal je misschien es een reumatoloog moeten proberen :mrgreen:
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor sas » za jun 27, 2009 10:11 pm

hihi dat hierboven...

Als ik vragen mag. Sjorgen ivm de gyneacoloog. Is er een connectie? dit ter info want ik heb dit niet eerder gehoord.
Misschien als je naar een reumatoloog gaat en hem vraagt je door te verwijzen?? die weet misschien meer
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor Martijn » ma jun 29, 2009 9:52 am

Ik denk niet dat de voorgaande reacties op zijn plaats zijn. Als 'man' kan ik er natuurlijk niet veel over zeggen, behalve dat wat ik erover weet. De ziekte van Sjögren is een vorm van reuma waarbij klieren chronisch ontstoken raken. Dat zijn meestal traan- of speekselkliertjes, maar dat kunnen ook klieren in andere delen van het lichaam zijn.
Daarom kunnen patiënten met Sjögren - als ze er last van hebben - ook bij een gynaecoloog onder behandeling zijn en is dit een heel terechte vraag. Krijger, volgende keer graag iets beter inlezen alvorens een reactie te plaatsen.
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor groene vingers » ma jun 29, 2009 10:55 pm

Martijn, dank je wel voor je reactie. Er schijnen hier mensen te komen die niet bekend zijn met Sjogren! :(
Ter verduidelijking: Sjogren betekent voor mij algehele droogte aan al mijn slijmvliezen, niet alleen ogen en mond.
En slijmvliezen heb je door je hele lichaam!
groene vingers
Nieuw lid

Berichtdoor Martijn » di jun 30, 2009 8:08 am

Beste Groene vingers,

Er komen op dit forum wel mensen met Sjögren hoor. Ik hoop dat zij reageren.

Groetjes, Martijn
Martijn
Site Admin

Berichtdoor groene vingers » di jun 30, 2009 9:49 pm

Hoi Martijn, even off-topic: is dit forum in de plaats gekomen van het reuma-plein dat zo' n 4 jaar geleden bestond? Toen was er een actieve Sjogren-chat gaande
groene vingers
Nieuw lid

Berichtdoor Martijn » wo jul 01, 2009 9:21 am

De term 'reumaplein' ken ik niet. 'Reumadorp' wel. Het Reumaforum was er al voordat het Reumadorp stopte. Een aantal bezoekers is inderdaad nadat het Reumadorp stopte 'verhuist' naar het Reumaforum.
Martijn
Site Admin

Berichtdoor groene vingers » wo jul 01, 2009 8:12 pm

Nou dan ben ik weer op de hoogte. Het heette inderdaad reumadorp (en daarbinnen had je het reumaplein).
groene vingers
Nieuw lid

Keer terug naar Syndroom van Sjögren