Pilocarpine.

In dit forum kun je terecht met vragen over het syndroom van Sjögren (SS).

Pilocarpine.

Berichtdoor Maria58 » do okt 22, 2009 8:26 pm

Wie kent dit middel en kan mij iets vertellen
over zijn/haar ervaring hier mee??
Bedankt alvast en
groetjes van Maria58.
GENIET VAN HET LEVEN, ÉLKE DAG !!!!!!!!!!
Maria58
Lid

Reumavorm: RA-Poly Artrose-Sjög

Re: Pilocarpine.

Berichtdoor Maria3667 » za apr 17, 2010 12:55 am

Haai Maria,

Hier een andere Maria. Ik heb ook Sjogren en neem al jaren pilocarpine. Dit hielp in het begin erg goed voor een betere mondvochtigheid. Nu, na circa 7 jaar, wekt het minder speekselvloed op. Maar dat kan ook komen doordat ik ben overgestapt van een merkmedicijn (Salagen) naar een generiek medicijn. De apotheek maakt nu pilocarpine tabletten voor mij. Of mijn speekselklieren zijn nog verder aangetast waardoor ze minder produceren...

Ik heb weinig klachten over bijwerkingen. In het begin eventjes zweten nadat ik het tabletje innam. Maar voor een minder pijnlijke mond had ik dat graag over! :ebiggrin:

Succes,
Maria
Maria3667
Lid

Reumavorm: Sjogren

Berichtdoor Snoussy » za jul 30, 2011 11:31 pm

Is er iemand bekend met de pillen Pilocarpine, en worden deze bij jou dan ook vergoed?
Snoussy
Nieuw lid

Reumavorm: sjogren

Berichtdoor mvoirschot » vr mei 04, 2012 4:06 pm

Hoi!

Ik slik al jaren pilocarpine en dat bevalt over het geheel genomen goed.Als het op een lege maag valt begin ik wel flink te zweten en dat is niet zo lekker. 's Nachts gebruik ik het niet want dan kan het speeksel uit je mond lopen...of het loopt je keel in...Daarom gebruik ik 's nachts de gel van biotene en een spray. De beste spray is m.i. die van Xeros met de smaak van groene appeltjes....Deze laatste is zachter dan die van Elmex.Hopelijk heb je hier wat aan. Van de verzekering krijg ik alleen de pilocarpine vergoed.

Hartelijke groet Marianne.
mvoirschot
Nieuw lid

Reumavorm: sjogren

Keer terug naar Syndroom van Sjögren