Hoge positieve ana en ssa van 220

In dit forum kun je terecht met vragen over het syndroom van Sjögren (SS).

Hoge positieve ANA en SSA van 220

Berichtdoor Kaatje312001 » za jul 09, 2011 12:42 am

Hallo Allemaal,

Wie heeft er enig idee wat deze bloeduitslagen zeggen.
Mijn Ana was zeer hoog positief en er is een SSA ??? gevonden van 220.
Hartstikke mooi die waarden maar zegt me helemaal niks. Alleen dat ik in no time bij de internist zat die me rapjes weer naar de reumatoloog stuurde omdat zij me meer kon vertellen.
Helaas ben ik bij de reumatoloog niks wijzer geworden en ben ik alleen maar met nog meer vraagtekens boven mn hoofd bij haar weggekomen met een briefje om bloed te laten prikken en een nieuwe afspraak.
Ik hoop dat iemand hier me meer kan vertellen.

Groetjes Karin
Kaatje312001
Nieuw lid

Re: Hoge positieve ANA en SSA van 220

Berichtdoor Snow » za jul 09, 2011 10:06 am

http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php
Hier vind je informatie over in elk geval de ana test.

Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak?
Sterkte!
Ellen
Snow
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Kaatje312001 » ma jul 11, 2011 12:32 am

Hoi Ellen,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben in ieder geval al een heel stuk wijzer geworden.
Eind augustus heb ik een afspraak bij de internist en begin september bij de reumatoloog.
Er wordt in de tussentijd flink gepuzzeld. Er wordt gedacht aan meerdere ziekten bij elkaar.
Ik heb namelijk allerlei klachten van sjogren maar ook problemen die daar niet echt bijpassen.
Heb ondertussen al een heel trajecht achter de rug. Begon bij de KNO arts ivm stemklachten.
Die stemklachten bleven bestaan en ik kreeg er slikklachten bij.
Dus slikfoto,s waaruit bleek dat de voeding inderdaad niet goed doorstroomt en er was iets met de tong.
Gedacht werd aan een gezwel, dus operatie in april waar bleek dat er geen gezwel zat maar de tond is wel a symetrisch.
Dus maar week een ct scan. En op eigen verzoek is er toen bloedgeprikt waar dus deze waardes uitkwamen.
Ondertussen leef ik vnl op drinkvoeding, gebruik voor buitenactiviteiten een rolstoel en ben alleen dit wijzer dat er iets in het bloed niet klopt.
Binnen een week zat ik bij de internist en een week later bij de reumatoloog die me beter zou kunnen vertellen wat er mis zou zijn.
Al met al bij de reumatoloog alleen maar met meer vragen thuis gekomen en dus niks wijzer geworden.
Maar goed, de vakantietijd breekt aan waardoor alles langer gaat duren.
T is niet anders, maar echt lekker zit het me niet.

Groetjes Karin
Kaatje312001
Nieuw lid

Berichtdoor Nina6 » ma jul 11, 2011 12:35 pm

Hallo Kaatje,

Wat naar allemaal zeg !! Hoop dat je wat wijzer wordt...wel fijn dat er mee wordt gedacht..

Bij mij werkt nog maar 1 speekselklier maar omdat ik geen opgezwollen gewrichten heb, de lipbiopt en bloeduitslagen geen Sjogren
aantonen, ben ik zojuist weer weggestuurd bij de reumatoloog
"er is toch niks aan te doen als het Sjogren is"

Ondertussen ben ik hartstikke bang, heb ook symptomen van Lyme en neurologische afwijkingen, slaap niet meer sinds maart
vanwegen de spiertrekkingen en droge mond en niemand die me wil helpen, ik moet toch een diagnose krijgen? Ik ben alleenstaand en moet zelf mn geld verdienen en de bedrijfsarts wil nu een diagnose...
Ben ten einde raad...
Nina6
Nieuw lid

Berichtdoor Kaatje312001 » wo jul 13, 2011 11:16 pm

Hoi Nina,

Ik heb je een priveetje gestuurd.
Niet opgeven hoor....!
Kaatje312001
Nieuw lid

Berichtdoor Nina6 » do jul 14, 2011 9:32 pm