doof gevoel na speekselklier biopt

In dit forum kun je terecht met vragen over het syndroom van Sjögren (SS).

doof gevoel na speekselklier biopt

Berichtdoor Kaatje312001 » wo dec 26, 2012 10:49 pm

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een biopt van de oorspeekselklier ? Vorige week is dit bij mij gedaan . Vond het erg meevallen allemaal. Ook de napijn valt mee. Het enige waarvan ik me afvraag of dat normaal is, is het dove gevoel in de rechterkant van mn gezicht. Ook krijg ik s morgens mijn recheroog niet goed open . Af en toe schiet de pijn er ineens in. Lijkt wel op kiespijn maar dan in het gezicht? Kan iemand me vertellen of dit normaal is en of
dit vanzelf weer overgaat .

Groeten kaatje
Kaatje312001
Nieuw lid

Re: doof gevoel na speekselklier biopt

Berichtdoor AnnemiekV » do dec 27, 2012 10:43 am

Misschien is er een zenuw geraakt tijdens het onderzoek? Mijn collega heeft een speekselsteen gehad, en in eerste instantie hebben ze een speekselklier verwijdert, ook nadat ze een biopt heeft gehad. Zij had dus in haar mond last van tintelingen, of een verminderd gevoel, omdat achteraf bleek dat daar dat steentje vanalles afknelde. Ze hebben dat steentje tijdens alle onderzoeken nooit ontdekt, dit kwam er na de operatie vanzelf uit, onder de tong. Ter grootte van een koffieboon!
Nu is een oorspeekselklier wel wat anders, maar kan me zo voorstellen dat als er wat zit, dat dat voor klachten zorgt. Of wat ik al schreef, misschien wat geraakt tijdens het onderzoek.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Syndroom van Sjögren