Pmr

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

pmr

Berichtdoor ellen masseur » wo okt 14, 2009 1:40 pm

Hallo beste lezer, hier ben ik nog een keer ; misschien moet ik wat meer uitleg geven :
ik ben sport- , ontspannings- en stoelmasseur.
Vorige week belde een mevrouw met spierreuma , gediagnosticeerd in febr. Ze kreeg 15 mg. prednison , afgebouwd , dat ging niet goed , weer omhoog. Nu heeft ze inmiddels beurtelings 10 en 7,5 mg. Ze heeft veel pijn in haar schouders.
De fysiotherapeut bezorgde haar meer pijn dan goeds.
Nu wilde ze graag dat ik haar schouders wat los probeer te masseren. Dus ben ik hier meteen over gaan lezen, maar ik vind alleen wat over bindweefselmassage en niets over het masseren van de spieren. Mijn gevoel zegt me dat een -lichte ?- massage haar spieren losser , soepeler maakt en dus verlichting biedt , maar mijn onbekendheid met spiereruma maakt me natuurlijk ook voorzichtig , want ik wil zeker niets verslechteren. Kan en wil iemand me hier iets over vertellen , uit eigen ervaring of anderszins ? Alvast hartstikke bedankt ! Groetjes , Ellen.
ellen masseur
Nieuw lid

Reumavorm: geen

Re: pmr

Berichtdoor pipi » ma okt 18, 2010 7:34 pm

Hoi Ellen,

Ik heb PMR en heb helaas geen ervaring met massages. Ik kan je dus niet verder helpen.
Misschien een arts bellen voor informatie?
Succes hoor!
pipi
Lid

Reumavorm: pmr

Keer terug naar Spierreuma (PMR)