Spierreuma

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

Spierreuma

Berichtdoor Louise1 » zo okt 09, 2011 10:01 am

Ook ik wil me even voorstellen als lid van de club. Sinds 1 week weet ik dat ik spierreuma heb. Eerst schrikken daarna blij dat het iets is waar je waarschijnlijk vanaf kom. Heb heel veel aan jullie inzendingen gehad. Je bent niet alleen. Ik ben 64 jaar en zat lekker in mijn vel. Februari nog rondreis door Costa Rica geweest. Kreeg daar eigenlijk al wel erge spierpijn in lies en been maar dacht zal wel ischias zijn. Fysiotherapeut en dan hobbel je wel weer verder. Daarna spieren in schouderbladen en borst. Dacht soms dat er met een mes in min svhouderblad werd gedraaid zo naar mijn borst. Bij hoesten moet in mijn borsten vasthouden je gaat door de grond. Nu heb ik prednisolon en merk nu na bijna een week dat het beter gaat en dat ik al twee nachten gewoon geslapen heb. Heb ook ste problemen. 1 stemband werk niet. Woensdag scan gemaakt. Weet iemand of dat ook met de reuma te maken heeft? Nou hoor wel en wens jullie een pijnloze zondag. Willy :P
Louise1
Nieuw lid

Reumavorm: Spierreuma

Re: Spierreuma

Berichtdoor vreugdenhil » di okt 18, 2011 6:24 pm

Hallo Willy,

Even voorstellen. Ik ben Marina, 60 jaar en heb 3 maanden geleden de diagnose PMR gekregen.Ik had al 20 jaar artrose en dacht mijn pijn daar aan te kunnen relateren. De pijn tussen de schouderbladen is net als bij jou het heftigst geweest. Deze pijn straalde naar mijn nek en hoofd. Krampende , stijve pijn. Na 2 prednisolon was het weg..... ik werd wakker en heb eerst verbaasd naar de wekker liggen staren. De hele nacht doorgeslapen. Had ik een half jaar zoveel pijn voor niets gehad!!! Maar de kater moest nog komen, want de bijwerkingen van predje zijn niet mals.Met 30 mgr. gestart en nu zit ik op (rozen) 20 mgr. Pijn toch weer meer aanwezig.De vraag van de stemband kan ik niet beantwoorden.Wel heb ik slikklachten d.w.z. er zit gevoelsmatig iets in de keel in de weg.

Ik hoop op een reactie, gr. MARINA
vreugdenhil
Nieuw lid

Reumavorm: PMR,artrose

Re: Spierreuma

Berichtdoor Louise1 » vr okt 21, 2011 8:34 pm

Ha marina fijn iets te horen gedeelde smart ..... Ik heb prednisolon 15 mg en gebruik het nu 3 weken maar bij is de pijn zeker niet weg. Veel verbetering maar zonder paracetamol gaat het niet. Vooraal onderkant bovenarmen. Het is net of iemand mij optilt en knijpt. Maar slapen gaat nu wel beter kan in edergeval draaien. Welke bijverschijnselen heb jij? Ik nog niets al trillen mijn handen wel als ik bijv. Kaarsen aansteek en heb ik het idee dat ik er niet helemaal bij ben. Heb net weer het geluk gevonden na het overlijden van mijn man dus je begrijpt was in het begin wel verdrietig. Gaat nu wel beter en denk schouders, soms pijnlijk, eronder. Hoop snel van je te horen om toch het verloop van elkaar te kunnen volgen. Groetjes en een fijn weekend willy
Louise1
Nieuw lid

Reumavorm: Spierreuma

Keer terug naar Spierreuma (PMR)