reuma ( of toch niet)

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

reuma ( of toch niet)

Berichtdoor krista » wo dec 07, 2011 3:52 pm

hallo allemaal,

ik ben nu 20 jaar en sinds mijn 12e ben ik er achter gekomen dat ik reuma had.
mij gewrichten waren ontstoken ongeveer een jaar jang met veel medicatie is dit weer goed gekomen.
maar mijn vader en ik hebben nooit gelooft dat het reuma is.
en ik ook nooit echt bewezen ook is het niet in mijn bloed te vinden. (nou hoeft reuma ook niet altijd in het bloed te zien zijn).
ik ben het echt in de spieren.
soms val ik ineens en dan duurt het even voor dat ik weer op kan staan. (neurologisch onder zoek gehad maar kwam niks uit)
problemen met naar de wc gaan. (darm onderzoek gehad kwam niks uit)
heel erg moe.
af en toe wazig zien (word de laatste tijd steeds erger)
altijd koude voeten en handen.
soms heb ik het in eens heel erg warm net als of ik koorst aanvallen heb.
vaak ziek.
loop soms in eens tegen iets aan twijl ik het wel zie staan.
consentratie problemen en dingen niet goed kunnen ondhouden.
gevoel dat er een strakke elastiek in je lichaam zit en heeft veel kracht moet zetten om kunnen te bewegen.
enz........

nou ben ik eens op internet aan het zoeken geweest en toen kwam ik ms tegen nou heb ik mijn klachten vergeleken met die van ms. en het komt heel erg veel over een. beangstend veel zelfs!!
volgende week heb ik een afspraak met de reumatoloog en wil ik dit graag bespreken.
ik heb al vaker aan gegeven dat ik denk dat het een spierziekte is maar hij denkt van niet..
maar ik heb zo mijn twijfels!!

komt iemand dit bekend voor?!
kan iemand mij misschien wat tips geven of je mening geven?

groetjes!!
krista
Nieuw lid

Reumavorm: reumatische atritis

Re: reuma ( of toch niet)

Berichtdoor AnnemiekV » wo dec 07, 2011 7:30 pm

Ik hou 't kort,net poksoperatie gehad,dus kan nie zo goed typen nie. :wink:
Laat ook je B12 nakijken!Google er maar 's op,en bekijk ook die symptomen,of je je erin herkent.Heel veel sterkte!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Re: reuma ( of toch niet)

Berichtdoor Bartluijten » zo maart 25, 2012 10:20 am

Hoi Krista,
Op onderstaande website is een overzicht te zien van symptomen en behandelingen bij PMR. Ook is het gevuld met bijna 1200 andere gezondheidsproblemen, zodat je juist vanuit je symptomen kunt gaan zoeken. Hiermee zou het eenvoudiger moeten zijn om een overzicht, passend bij je probleem te krijgen.

Ook kun je zelf je kennis delen, zodat de volgende bezoeker er direct van kan leren.
Ik hoop dat ik op deze manier iets voor je kan betekenen.

De directe link is: www.mijnklachtenassistent.nl/PMR (spierreuma)
Algemene reuma: www.mijnklachtenassistent.nl/Reuma
Bartluijten
Lid

Reumavorm: geen

geen reuma in bloedbeeld maar...

Berichtdoor mascha » ma maart 26, 2012 9:26 pm

Ik ben sinds een tijdje aan het sukkelen qua gezondheis. Ben 46 en heb sinds Okt vorig jaar een zere hand en een rare bobbel op het gewricht van mn rechter pink.men dacht aan carpaal tunnel syndroom maar bleek artritis. 2 corticosteroïden spuiten gekregen en na een maand weer last en een poefige hand. Naar de reumatoloog maar niets te zien in bloedonderzoek en foto's. nu dood en doodmoe, ineens heftig transpireren, blauwe plekken en een hoge bloedbezinking. Veel vergeten en wijdt dit aan een druk gezinsleven? Maar mn lijf voelt NIET goed? Herkent iemand dit? Zit woensdag weer bij de huisarts! Pfff
mascha
Nieuw lid

Reumavorm: ?

Keer terug naar Spierreuma (PMR)