Pagina 1 van 1

Als prednison niet (genoeg)helpt

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 11:15 am
door Marij
Hallo, ik ben Marij, 58 jaar, en heb sinds september 2011 PMR. Vanwege andere onderzoeken eind nov. 2012 met 20mg prednison p.d. begonnen. Zou, volgens internist, de klachten binnen een week doen verdwijnen. Helaas, nu 4,5 maand verder nog weinig verbetering.
Heeft iemand dezelfde ervaring (nl. dat prednison niet/nauwelijks helpt) en wat zou dan een alternatief kunnen zijn?
Ik ga binnenkort voor een second opinion naar de reumatoloog.
Alvast bedankt voor reacties!

Re: Als prednison niet (genoeg)helpt

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 7:15 pm
door Tosca
Marij schreef:Hallo, ik ben Marij, 58 jaar, en heb sinds september 2011 PMR. Vanwege andere onderzoeken eind nov. 2012 met 20mg prednison p.d. begonnen. Zou, volgens internist, de klachten binnen een week doen verdwijnen. Helaas, nu 4,5 maand verder nog weinig verbetering.
Heeft iemand dezelfde ervaring (nl. dat prednison niet/nauwelijks helpt) en wat zou dan een alternatief kunnen zijn?
Ik ga binnenkort voor een second opinion naar de reumatoloog.
Alvast bedankt voor reacties!


Ja bij mij werkt het nauwelijks. Totdat ik stop... dan merk ik dat het toch wel iets geholpen heeft. Maar het helpt in ieder geval niet zoveel dat ik het echt besef.

Het enige alternatief is een hogere dosis. Ik zat aan de 60mg.
En natuurlijk gewoon echte medicijnen, ik weet niet wat normaal is bij PMR? Maar ik heb alleen prednison gekregen om de tijd tot het werken van de MTX en Enbrel te overbruggen.

Re: Als prednison niet (genoeg)helpt

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 7:15 pm
door Tosca
En uiteraard sterkte gewenst, is niet leuk als het niet werkt :esad:

Re: Als prednison niet (genoeg)helpt

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 10:27 pm
door Marij
Hallo Tosca, bedankt voor je reactie. De internist wil bij PMR niet hoger gaan dan 20mg prednison p.d. Als de klachten blijven is naruurlijk de vraag of ik de 17,5mg die ik nu gebruik (met nog steeds klachten) jarenlang moet gebruiken of dat het zinloos is en de dosis verhoogd moet worden tot je klachtenvrij bent. Morgen ga ik die vraag stellen aan de reumatoloog. :roll: