altijd pijn

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

altijd pijn

Berichtdoor barbara123 » za feb 09, 2013 7:20 am

Hallo allemaal, mijn man heeft verschillende vormen van reuma en daar door het chronisch pijn syndroom.
Ondanks dat de bloedwaarden altijd goed zijn heeft hij gemiddeld 3 ontstekingen per week. Op een gegeven moment gaat hij aan zichzelf twijfelen. Ondanks gebruik van mtx, embrel, sinds 2 dagen prednison en de nodige pijn medicatie waaronder oxinorm, blijf zijn lichaam onstabiel. Meestal begint de pijn erg heftig, na 3 dagen ebt dit weer weg. Het is afwisselend in de schouders, hand, heup, enkels en ga zo maar het rijtje af.
Dit gaat nu al maanden zo. met als gevolg, een man die het soms niet meer zit zitten.
ook een botscan gehad en deze was goed. De reumatholoog gaat er dan vanuit ook omdat de bloedwaarden altijd goed zijn, dat het dan ook goed gaat. Mijn man is beslist geen aansteller en altijd een harde werker geweest en nog jong, 43 jaar. Wie o wie weet raad of weet een goede reumatholoog voor een eventuele doorverwijzing?
Of zijn er misschien mensen die dit herkennen?
M.V.G
Barbara
barbara123
Lid

Reumavorm: RA

Re: altijd pijn

Berichtdoor iowa » wo maart 06, 2013 8:10 am

och, bij mij zijn de bloedwaarden ook steeds in orde. Toch is op basis van de klachten uiteindelijk PMR vastgesteld en er wordt echt niet aan me getwijfeld.
Het nare wondermiddel prednison helpt geweldig en dat was het belletje dat rinkelde bij de reumatoloog voor PMR.
Er is me gezegd dat ik hoor bij de kleine groep mensen bij wie niet in het bloed vastgesteld kan worden dat er ontstekingen zijn. Dus het kan zeker zo zijn dat er wel iets is, maar dat de ontstekingswaarde niet zichtbaar is in het bloed.
iowa
Nieuw lid

Reumavorm: pmr

Re: altijd pijn

Berichtdoor duime-lotje » wo maart 06, 2013 6:07 pm

bij mij is ook niets in het bloed te zien!
De ontsteking komt van binnenuit en dan hoeft het BSE niet omhoog te gaan!!!

Ik heb de diagnose ook aan de hand van lichamelijk onderzoek en anamnese gehad.
Ben superblij met mijn reumatoloog! :ebiggrin:

Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Keer terug naar Spierreuma (PMR)