hallo luitjes met pmr,
ik wil ij nu graag voorstellen en graag advies van de lezers,
Sinds mei 2011heb ik pmr, en ben begonnen met het pretmiddel Prednisolon 30 mg. Mijn huisarts zei na 2 dagen zul je het wel merken dat het werkt. Dat was ook inderdaad zo. Voor mijn gevoel, was het zo alsof alleen het waakvlammetje van mijn lijf nog aan was. Dankzij de Prednisolon kreeg ik weer meer energie en minder klachten. Echter het afbouwen lukte geheel niet, onder begeleiding van mijn reumatoloog. Nu in 2013 beheerst PMR nog steeds mijn leven. De Prednisolon wordt nu vervangen door methotrexaat. Of dat een succes wordt weet ik nog niet, Met moeite breng ik de dag door. Ik ben wel onder behandeling van een reumtoloog. Onlangs heb ik een UWV wia keuring gehad. Met reintegratiebegeleiding kwam ik samen met de coach tot de conclusie maximaal 3 uur per week werken. Volgens de uwv arts moet dat 20uur zijn en kunnen. En nu je raad het nooit: 40uur per week werken, alsof je alleen maar last hebt van een hoofdpijntje! Als 56 jarige kan je het wel schudden op de arbeidsmarkt. Ik heb nl ook nog grote problemen met mijn rechter been. Na activiteit en/of zitten op een verkeerde stoel valt de beenfunctie uit en kan ik er niks mee doen. Diverse neurologen heb ik geraadpleegd: het zit in het grijze gebied. Hier kan het UWV echter niks mee, dus mankeer je niks. Wat zouden jullie mij kunnen adviseren in deze ? Het accepteren van mijn fysieke problemen vind ik al moeilijk genoeg, laat staan het feit, dat het werken mij onmogelijk wordt gemaakt.