Pijn in polsen in handen

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

Pijn in polsen in handen

Berichtdoor Mariët » wo maart 19, 2014 8:04 pm

Hallo
Sinds eind januari is bij spierreuma geconstateerd. Ben meteen
Aan de prednison gezet. Mij bloedewaarden zijn inmiddels weer normaal. Maar de symptomen :opgezette handen en vingers wordt nog steeds niet echt minder. Heeft iemand hier tips voor. Graag wil ik ook weten of er mensen zijn die met prednison zijn gestopt en een alternatieve vorm hebben gevonden. Of een eventuele combi. Heb nogal last van bijwerkingen, waaronder onrustig, slecht slapen
Ik hoor graag al jullie ervaringen.
Mariët
Nieuw lid

Reumavorm: spierreuma

Re: pijn in polsen in handen

Berichtdoor puntje » wo maart 19, 2014 10:51 pm

Ik heb RA, als ik pijn in mijn polsen heb of handen, dan doe ik braces aan. Het laatste is best wel duur, maar werkt super voor mij. Even rust geven. Had vorige week, even wat te veel gedaan en ze waren pijnlijk, nu valt het wel mee. Als ik met braces slaap, dan heb ik dus echt pijn, want ik slaap liever zonder. Vorige week 2 dagen geweest dat ik ze bijna continue aan had en ik heb ook ze tijdens de gewone wandeling aangedaan. Alleen in de auto moesten ze uit, want anders ben ik niet verzekerd ivm rijbewijs (gelukkig heb ik automaat met stuurbekrachtiging (is ook verplicht). Ze hebben dus goed rust gekregen van mij. Soms is het even stop zetten.

De braces worden nu bij mij 100% vergoed ivm RA, de reumatoloog heeft het voorgeschreven. Dus kijken hoe het met spierreuma is of ze dan ook vergoed worden, moet altijd wel op voorschrift zijn via een machtiging.

Wat ik te veel heb gedaan, weet ik wel. Slecht slapen, door te lang door te gaan, zonder braces achter de computer werken en nog wat kleine dingetjes.Ik ben de website voor mijn bedrijf opnieuw aan het bouwen en zet hem gelijk in Joomla CMS. Over het laatste ga ik ook kleine workshop geven, die mensen online kunnen volgen in hun eigen tijd. De meeste teksten zitten erin. De joomla basis cursus heb ik al in pdf geschreven voor een klant en die moet ik er nog inzetten in Joomla. Tevens heb ik voor een andere dienst vorige week ook een website gebouwd, moet daar ook nog wat kleine dingetjes voor doen, volgende week, einde moet het af zijn en allemaal vervangen of definitief zichtbaar voor zoekmachines.

joomla website.jpg
Mijn mobiele website in Joomla
(59.6 KiB) Nog niet gedownload

Hopelijk kan je aan braces komen om de pijn te verlichten. Simpele stoffen helpen ook al, ik heb ze al sinds het begin. Het eerste paar zelf betaald en de rest is vergoed door de zorgverzekering. En anders even informeren bij de verzekering of bij de reumatoloog. Spierreuma is juist net ook pijnlijk, want die heb je ook overal, net zoals mijn gewrichten als die ontstoken zijn, dan gaan de spieren van eigen meewerken en dus weet ik een beetje wat je voelt.

Ik heb jaren prednison geslikt met nog wat medicijnen. Ik hoef sinds 3 jaar geen prednison meer te slikken. Ik krijg 1 medicijn, kalktabletten en enbrel. Van prednison had ik geen bijwerkingen.

Sterkte. Hopelijk gaat het gauw werken en krijg je verlichting van de pijn.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Re: pijn in polsen in handen

Berichtdoor Rosetta » wo nov 12, 2014 11:51 am

Binnenshuis een brace dragen, en buiten altijd wollen handschoenen aan
en kijk naar echt soft wollen handschoenen, die heb ik ook.
En ja dat helpt, ik heb fibrositus, dus spier en slijmbeursen.
Bij regenachtig koud weer, altijd enorm veel rugpijn onder
en mijn handen zwellen op als ik geen wollen handschoenen draag
Denk niet ohw lekkere dikke handschoen, want dat is fout!
Die fout maakte ik ooit zelf, je zult zien dat het helpt.
Ik haal die dunne wollen handschoenen meestal bij wibra
of Hema of Zeeman. Meestal 5 paar tegelijk.
Rosetta
Lid

Reumavorm: fibromalgy

Re: Pijn in polsen in handen

Berichtdoor Hendrik58 » vr feb 05, 2016 5:39 pm

PMR prednison en vochtophoping naar handen, de pijn die dan ontstaat is een combinatie van predje en pmr. Ben ook bij een fysiotherapeut voor mijn rugklachten die zij dat het misschien goed is om bewegingen te maken die vocht afdrijvend zijn en daar heb ik wel baat bij. Zie dat andere hier gereageerd hebben maar die hebben een andere reuma vorm waarbij rust wel baat heeft echter met pmr is de kans groot dat de klachten ontstaan door het vocht en is rust niet de oplossing.
Hendrik58
Nieuw lid

Reumavorm: Polymyalgia rheumath

Keer terug naar Spierreuma (PMR)