Wel of niet prednison

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

Wel of niet prednison

Berichtdoor Jets » di mei 27, 2014 4:53 pm

Beste forumleden,
op de website van thuisarts.nl staat te lezen dat men van PMR ook zonder medicatie kan genezen. Is er iemand die net als ik op grond hiervan het gebruik van prednison uitstelt? Kent iemand een arts die terughoudend is in het voorschrijven van prednison? En mogelijk andere behandelopties heeft? Graag reactie!
Jets
Nieuw lid

Reumavorm: PMR

Re: wel of niet prednison

Berichtdoor Casperb71 » wo mei 28, 2014 4:55 pm

Als mijn huisarts terughoudend was geweest met het geven van Prednison, dan weet ik niet waar ik nu was geweest. Denk zelf in het ziekenhuis of erger. Mijn pijnklachten waren zo heftig dat er geen sprake was van een normaal bestaan en ik was niet meer in staat om mijzelf te verzorgen. Na de start met Prednison was ik binnen 3 dagen nagenoeg pijnvrij. Ogenlofelijk maar waar. Ik weet dat het troep is, maar ben mijn huisarts heel dankbaar.
Casperb71
Lid

Reumavorm: Pmr

Re: wel of niet prednison

Berichtdoor Ben D. » do mei 29, 2014 1:39 pm

Ook ik heb vanaf het begin prednison voorgeschreven gekregen. Na 4 maanden redelijke stress in mijn lichaam, was ik binnen enkele dagen weer redelijk lichamelijk op peil.
De onstekingsremmer prednison deed zijn werk goed. Het is mogelijk ook te bezien hoeverre de PMR aanwezig is of en wat anders beschikbaar is. Nadeel is wel dat je na langdurig gebruik langer moet afbouwen. Niet direct een antwoord op je vraag, maar mijn reumatoloog is nog nooit begonnen over een ander medicijn.
Als je in een deuk ligt, hoeft dit niet altijd van het lachen te zijn.
Ben D.
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose/RS3PE

Keer terug naar Spierreuma (PMR)