Wie heeft pmr al langer dan 3 jaar?

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

Wie heeft pmr al langer dan 3 jaar?

Berichtdoor Pippa » do okt 02, 2014 3:16 pm

Ik ben heel benieuwd hoeveel pmr'ers al pmr hebben. Zo ook de vraag wanneer weet je of de pmr blijvend of tijdelijk is. Ik heb het reeds 3jaar en er verandert maar weinig. Ik gebruik prednisolon 17,5 mg perdag. Alle vervangende medicatievoor prednisolon zijn nog erger dan de kwaal. Besloten is doorte gaan met prednisolon.
Pippa
Nieuw lid

Reumavorm: PMR

Re: wie heeft pmr al langer dan 3 jaar?

Berichtdoor Pippa » di okt 07, 2014 12:28 pm

Ik bedoede met mijn vraag: Ik ben heel benieuwd hoeveel jaar hebben de pmr's op dit forum al PMR? met de achterliggende gedachte gaat het nog over of blijf ik het mij hele verdere leven houden?
Pippa
Nieuw lid

Berichtdoor Ben D. » do okt 16, 2014 7:36 pm

Ik heb wel gelezen dat de duur van PMR per persoon tamelijk kan verschillen. Zelf rolde ik naadloos over van een virusinfectie (april 2013) in de gewrichten, naar de PMR. Nog steeds bezig met afbouwen van de prednison. Inmiddels is ook de benaming artrose aan mijn dossier toegevoegd. Mogelijk dat er bij jouw ook nog andere medische problemen sluimeren? Ik ben wel altijd blijven bewegen, om het verstijven tegen te gaan. Ik heb zelf de indruk dat het een positieve uitwerking heeft.
Als je in een deuk ligt, hoeft dit niet altijd van het lachen te zijn.
Ben D.
Nieuw lid

Reumavorm: PMR/Artrose

Berichtdoor Pippa » do okt 23, 2014 4:17 pm

Hoi Ben D, Fijn, dat je op mijn bericht gereageerd hebt. Ja, ik vermoed zelf wel dat er een andere medische oorzaak sluimert, maar wanneer zich dat openbaart is een groot vraagteken. Voorlopig is het beleid vd reumatoloog medicatie aanpassen aan de hand vd klachten. Voor nu heb ik het idee, dat de pmr gewoon "gezellig" bij mij blijft totdat evt. het stokje wordt overgenomen door een ander ziektebeeld. Soms wil je weten wat er komen gaat of eindigt natuurlijk.
Pippa
Nieuw lid

Re: Wie heeft pmr al langer dan 3 jaar?

Berichtdoor Ninette » wo aug 03, 2016 9:38 am

Ik heb het al ruim 14 jaar, een niet erg bemoedigend antwoord op je vraag hé!? :ewink:
Mijn klachten hebben pas in mei van dit jaar de naam PMR gekregen en ben dan ook sinds mei pas begonnen met de behandeling met prednison. Het afbouwen gaat helaas niet goed, moet weer terug naar de begindosis.
Omdat ik mijn klachten al zo lang heb, verwacht ik er niet meer geheel van af te komen.
Waarom duurde het zo lang voordat PMR geconstateerd werd? Simpelweg omdat ik te jong was voor deze aandoening. Mijn klachten begonnen toen ik eind 30 was. En PMR krijg je, volgens de doktoren, pas na je 50ste. Tja......uitzonderingen bevestigen de regels.
Ninette
Nieuw lid

Keer terug naar Spierreuma (PMR)