UWV en spierreuma

In dit forum kun je terecht met vragen over spierreuma. spierreuma wordt ook wel polymyalgia rheumatica of PMR genoemd.

Moderator: Martijn

UWV en spierreuma

Berichtdoor The@ » di maart 31, 2015 9:06 am

Gisteren is bij mij spierreuma (PMR) vastgesteld.
Dat ik diabeet ben is wel bekend bij uwv maar begin maart is er astma(nog niet gemeld buj uwv) bij mij geconstateerd en sinds gisteren weet ik dat ik ook nog spierreuma heb.
Ik heb een ww uitkering en ik vraag me af of het zin heeft om me ziek te melden omdat ik gehoord heb dat men bij het uwv sommige reumasoorten nogal bagatelliseert.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben ?
The@
Nieuw lid

Reumavorm: pmr

Re: uwv en spierreuma

Berichtdoor zeeuws meisje » di maart 31, 2015 1:36 pm

Als jij denkt dat je niet kunt werken kun je je ziek melden. Je WW uitkering wordt dan opgeschort en je ontvangt een uitkering uit de Ziektewet. Dit heeft alleen zin als je ook zodanig ziek bent dat je niet kunt werken, Het enkele hebben van verschillende diagnoses is hiervoor niet genoeg. Ik heb diverse keuringen bij het UWV achter de rug en heb nog nooit gemerkt dat mijn reumatische aandoeningen gebagatelliseert werden. Wel dat mijn werkvermogen extreem overschat werd, maar dat is na een bezwaarschrift rechtgetrokken.
Of jij je ziek moet melden kan ik of iemand anders hier niet voor je zeggen. Als je nog zou werken, zou je je dan nu ziek melden? zo ja? dan doe je dat nu ook.
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Keer terug naar Spierreuma (PMR)