Ziekte van Tietze

In dit forum kun je terecht met vragen over het syndroom van Tietze en costochondritis.

Moderator: Martijn

Ziekte van Tietze

Berichtdoor bianca36 » za sep 17, 2011 11:35 am

Hoi allen,

Mijn naam is Bianca en ben 36 jaar.
Ik heb fibro, atristis psoriatica en vorige week is bij mij Syndroom van Tietze (ook wel costochronditis) vastgesteld.
Ik neem veel pijnstillers oa tramadol.
Nu las ik op het internet dat er mensen zijn die baat hebben bij het vermijden van E261 in je voeding.
De pijn van Tietze zal blijven maar deze mensen vinden dat de pijn wat dragelijker wordt.
Zou iemand mij kunnen zeggen of ze hier ook ervaringen mee hebben en mij kunnen vertellen in welke voeding deze stof zit.

Groetjes Bianca
bianca36
Nieuw lid

Reumavorm: fm, ap, tietze

Re: Ziekte van Tietze

Berichtdoor Luusz » wo nov 16, 2011 6:45 pm

Hallo Bianca,

Op mijn 12e is bij mij het syndroom van Tietze vastgesteld.
Ik weet niet of het helpt om E261 te vermijden in je voeding, wat wel eventueel kan helpen ( wat bij mij het geval is ) is het slikken van Glucosamine(pezen). Dit is gewoon verkrijgbaar bij een kruidvat trekpleister etc.

Glucosamine is een stof die van nature in het lichaam voorkomt. Het is een belangrijke bouwsteen voor het menselijk lichaam. Glucosamine wordt gebruikt bij de opbouw en het onderhoud van kraakbeen, gewrichtskapsel, pezen en andere 'bindweefsels'. Het draagt ook bij aan het in stand houden van de gewrichtsvloeistof. Kijk voor meer info hierover op www.glucosamine.com

sterkte!!

Groetjes Lucienne
Luctor et emergo..
Luusz
Nieuw lid

Berichtdoor hihaa » vr okt 19, 2012 12:03 pm

Is het niet zo dat Tietze een looptijd van 7 maand heeft? Dat het daarna beter zou moeten gaan?
Ik vraag dit omdat er mensen bekend zijn die jaren met Tietze gelopen hebben terwijl ze eigenlijk SCCH hadden.

Zie ook mijn verhaal: http://plazilla.com/schouderklachten-ma ... -of-tietze
hihaa
Lid

Reumavorm: scch

Berichtdoor duime-lotje » za okt 20, 2012 3:47 pm

Het syndroom van Tietze is niet zo moeilijk te diagnosticeren, en een paar behandelingen bij de manueel therapeut, kan je veel verlichting geven. Ik weet niet hoe je aan een looptijd van 7 maanden komt, dat is mij helemaal niet bekend.
Wel is bekend dat sommige mensen de pech hebben dat het met regelmaat terug komt, terwijl andere ervan genezen zijn.
Ik heb een vorm van reuma [relapsing polychondritis] waarbij het veel voorkomt.

Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor hihaa » za okt 20, 2012 7:23 pm

Ik heb dat van een arts begrepen toen ik de diagnose kreeg. Achteraf bleek dit SCCH te zijn. Tijdens de patientendagen hoor ik meer mensen zeggen dat zij de diagnose Tietze hebben gehad terwijl ze later blijken SCCH te hebben. Het lijkt er ook op, alleen bij SCCH zit er een ontsteking in het bot.
hihaa
Lid

Reumavorm: scch

Keer terug naar Syndroom van Tietze