Kan dit jeugdreuma zijn?

In dit forum kun je terecht met vragen over jeugdreuma of juveniele idiopathische artritis (JIA).

Moderator: Martijn

Kan dit jeugdreuma zijn?

Berichtdoor Pjoedie » zo apr 07, 2013 9:41 pm

Hallo,

Allereerst, sorry als dit bericht op de verkeerde plek staat, ik ben hier nieuw!
Ik ben 15 jaar, en ik heb al bijna een jaar last van mijn pols. Ik ben naar de huisarts gegaan, maar die kon niet echt iets zien en wist dus niet precies wat het was. Nu heb ik ook last van mijn andere pols gekregen en ik heb vaak steken in mijn handen/vingers en soms doen mijn vingers pijn als ik ze beweeg. Soms heb ik diezelfde steken in mijn voeten, knieën en ellebogen. Ik heb vaak pijn in mijn nek en schouders als ik wakker word. Al deze klachten verschillen qua sterkte erg per dag. Het gekke is dat er niets aan mijn lichaam te zien is (eerst wel een bult op mijn pols, maar die is nu bijna niet meer zichtbaar). Kan dit toch een vorm van jeugdreuma zijn? Ik snap dat ik hiervoor naar de dokter moet om het zeker te weten, maar ik vroeg me af of sommigen van jullie deze klachten herkennen.

Alvast bedankt!
Pjoedie
Nieuw lid

Re: Kan dit jeugdreuma zijn?

Berichtdoor zeeuws meisje » zo apr 07, 2013 10:21 pm

Hoi

Het klinkt wel bekend, maar het kan van alles zijn. Wij zijn geen artsen. Mijn peetzoon van 15 heeft dezelfde klachten als jij nu noemt, maar dan zo erg dat hij huilend op school zat, en niet meer kon bewegen (niet kon opstaan van een stoel bijvoorbeeld). Zijn hele familie heeft zo ongeveer RA dus we waren er allemaal erg bang voor. Het blijkt nu uiteindelijk toch een soort combinatie van te hard groeien en stress te zijn (zijn ouders zijn net gescheiden) en hij gaat er gewoon overheen groeien.

Dus tja... je moet echt naar de dokter om het antwoord op je vraag te krijgen. Laat je wel goed onderzoeken door bij voorkeur een reumatoloog. Sterkte ermee!
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Re: Kan dit jeugdreuma zijn?

Berichtdoor Dani- » zo apr 07, 2013 11:37 pm

Ik zou echt even naar de huisarts gaan als ik jou was.. Voor mij is het moeilijk te beoordelen.
Waarom denk je aan jeugdreuma? Zit het in de familie?

Het is echt gissen.. Het kan zijn dat je nog even een groeispurt krijgt en dat kan ook pijn geven.. Maar jeugdreuma is uit te sluiten, door even naar de huisarts te gaan en bloed te laten prikken, of je desnoods te laten doorverwijzen naar een reumatoloog..

Sterkte!
Dani..
Dani-
Lid

Reumavorm: RA of AP

Keer terug naar Jeugdreuma of juveniele idiopathische artritis (JIA)