door m spa » zo sep 15, 2013 1:48 pm
hoi ze hebben bij mij rond mijn 4e levensjaar ontdekt dat ik jeugdreuma had , wat ook begonnen is met mijn ogen.
ik had last van uveitus en staar . Ik heb rond mijn 18e kunstlenzen in beide ogen gekregen, waardoor ik genoeg kan zien om mij te redden, maar ben wel slechtziend en geen rijbewijs, heb inmiddels in 1 oog de tweede kunstlens gekregen omdat ik zat met nastaar wat ze niet met laser konden verwijderen. ik gebruik mijn hele leven al bijna oogdruppels pred forte en timopthol voor hoge druk. ik heb aan 1 oog ook al een keer een operatie gehad voor de druk. Ik heb ook last van mijn knie
en en heb in 1 heup een fikse ontsteking gehad, waardoor ik nu een kunstheup heb.
Maar gebruik inmiddels ongeveer 12 jaar mtx en sinds kort ook humira, omdat de oogontsekingen steeds terugkomen en ook andere ontstekingen in gewrichten knie en pols had.
Ik vind mijn ogen wel een van de belangrijkste dingen en omdat je er nog maar 1 kan gebruiken zou ik overwegen om met mtx en eventueel humira te beginnen.
Bij mij vallen de bijwerkingen reuze mee, maar de 1 heeft er meer last van dan de andere.
ik ben nu 36
gr monique