Ontstekingswaarden altijd hoog?

In dit forum kun je terecht met vragen over jeugdreuma of juveniele idiopathische artritis (JIA).

Moderator: Martijn

Ontstekingswaarden altijd hoog?

Berichtdoor Klara » za jul 09, 2016 9:45 pm

Goedenavond.
Even een vraag, kun je jeugdreuma uitsluiten bij een kind als de ontsekingswaarden in bloed normaal zijn? Dit bij eenmaal prikken in een rustige periode?

Gr. Klara
Klara
Nieuw lid

Reumavorm: Jeugd

Re: Ontstekingswaarden altijd hoog?

Berichtdoor Klara » di jul 12, 2016 1:44 pm

147x bekeken maar geen reactie?
Wellicht een hele domme vraag mischien? Mast het zou me echt ontzettend helpen als iemand hier nuttige informatie over zou weten...
Klara
Nieuw lid

Reumavorm: Jeugd

Berichtdoor Dani- » di jul 12, 2016 2:26 pm

Ik ben één van de lezers.. Heb werkelijk geen idee. Jeugdreuma is anders dan volwassen.

Mijn reuma is altijd actief en meestal is dat ook soms mild zichtbaar in het bloed. Aan welke vorm van jeugdreuma denk je?
Reumafactor is negatief? Is het niet mogelijk om bloed te prikken als jij denkt dat de reuma wel actief is?
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » di jul 12, 2016 3:35 pm

Wanneer je dit
http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... -de-ziekte
als startpagina gebruikt en van daaruit links verder leest, kom je vanzelf bij diagnose en kun je lezen dat niet alle waarden in de richting van jeugdreuma hoeven te wijzen.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met jeugdreuma, maar ik vermoed dat de diagnose vaak net zo moeilijk te stellen is als bij volwassenen.
Aannemend dat het je kind betreft, kan ik je alleen maar veel sterkte toewensen, Klara.
Groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Henk » di jul 19, 2016 4:59 pm

Het zoveelste voorbeeld...
Even een vraag stellen... kort daarna klagen over het ontbreken van reacties... komen er een paar reacties, laat men niets meer van zich zien of horen. :roll:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor kruimel » do jul 21, 2016 8:29 am

Klara,

Ik heb zelf jeugdreuma. Bij mij zijn er heel vaak geen ontstekingswaardes te zien in het bloed terwijl mijn gewrichten soms wel ontstoken zijn. Mijn reumatoloog vertelde mij dat dit dus ook kan. Niet bij iedereen is het zichtbaar in het bloed. Ze kunnen dan zien of een gewricht ontstoken is aan de hand van een aantal factoren:
- gezwollen gewricht
- warm op en rondom het gewricht
- bewegingsbeperkingen
- ego/foto's
waarschijnlijk kunnen ze het nog op meer manieren zien, Maar bij mij kijken ze meestal naar deze factoren. Ik hoop dat dit behulpzaam zal zijn.
kruimel
Nieuw lid

Reumavorm: JIA

Keer terug naar Jeugdreuma of juveniele idiopathische artritis (JIA)