Vraag aan jullie allen

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Vraag aan jullie allen

Berichtdoor Suusje » di jul 22, 2008 8:48 am

Hallo Allemaal ,

Een heel verhaal maar hoop op wat tips.
Een maandje of 3 terug erg ziek geweest en na een antibiotica kuur weer aardig opgeknapt.
Me een weekje goed gevoeld en toen begonnen de problemen.
Ontstekingen in mn beide polsen en daarna.....ellebogen , schouders , nek, ruggewervel , knieen , enkels , voeten etc etc.
Intussen 6 weken verder kan ik je weinig noemen waar ik geen pijn en ontstekingen heb , in zowel gewrichten als pezen en spieren niet normaal.
Kreeg de afgelopen weken van de dokter ontstekingremmende pijnstillers , verschillende soorten en niks helpt , niet tegen de pijn en de ontstekingen breidden al verder uit.
Kan bijna niet meer lopen of mn armen etc gebruiken.
Lig nachten wakker van de pijn en nu dan doorverwezen naar een reumatoloog.
De dokter dacht eerst een virusje , maar het houdt al zolang aan dat ze dat nu wel hebben uitgesloten.
Maar moet ik nu aan reuma gaan denken ???

Zit niet in mijn famailie , maar geloof dat dat niet zoveel uitmaakt.
Heb vroeger , tien jaar terug wel streptokokken en acuut reuma gehad maar ik vanzelf weer verdwenen.
s'Ochtends is het moeilijkste , als ik eenmaal beweeg gaat het wat beter maar aan het eind van de dag ben ik kapot.
Kan weinig doen , kan zwelf mijn 2 kleintjes niet meer tillen en aankleden.

Herkennen mensen zich hierin ?
Dat het zo plots begint ?
Of zal het toch wat anders wezen ?

Hoop op reacties van jullie , alvast bedankt.

Groet Susanne
Suusje
Nieuw lid

Re: Vraag aan jullie allen

Berichtdoor puntje » di jul 22, 2008 11:08 am

Reuma zal op een bepaalde manier wel erfelijk zijn, maar ik had laatst een gesprek met mijn reuma-consulent en die zei 5% is de kans dat je het doorgeeft aan eventuele kinderen. Bij mij zat de RA-factor ook pas naar 1 jaar in het bloed, dat was met het tweede consult met de reumatholoog. Ik heb een jaar lopen tobben, met veel pijn. Toen had ik een zware ontsteking in mijn pols en ben ik na 1 jaar uiteindelijk naar de reumatholoog doorgestuurd. Ze sturen je niet zomaar door. In het begin toen ik net bij de reumatholoog kwam en een paar maanden eerder, kon ik nauwlijks lopen, zo stijf waren mijn spieren. Schrijven ging moeilijk, voor mijn opleiding moest ik perse tekenen en oh, wat had ik een pijn daarna, was blij toen die lessen afgelopen waren. Nu een paar jaar later, gaat het veel beter met de reuma, nog wel ontstekingen in mijn polsen, daarvoor heb ik nu enbrel gekregen en hoop ik ook dat dit wat beter wordt. De kracht zal ik niet helemaal meer terugkrijgen in mijn polsen, ik heb namelijk beschadigingen in mijn polsen. Maar elk beetje kracht is mooi meegenomen. Laat je doorsturen door je huisarts naar de reumatholoog en als hij bloed prikt voor de bezinking, laat hem ook even de vitamine b-12 aankruisen. Gewoon verschillende dingen laten aankruisen. Ook van met een vitamine b-12 te kort, kan je last krijgen van je gewrichten en krachtverlies.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor len@ » wo jul 23, 2008 7:03 pm

Bij mij kwam RA ook plotseling, nou ja plotseling toen ik oma moest worden stond ik stijf van de spanning omdat onze dochter SCLE heeft.
Ineens had ik ook reuma bleek later toen mn bloed geprikt was, werd doorgestuurd naar de reumatoloog.
Ik spreek nu over 5 april dit jaar.
Daarvoor had ik wel eens last van mn voet of stijve handen het kwartje viel nog niet bij mij.
Nadat ik oma was is alles ineens opgevlamt.
Ik kon niets meer zelfs de baby oppakken ging niet.

Dus over die erfelijkheid ben ik het zelf nog niet eens, mn dochter heeft SCLE sinds 2 jaar en ik heb RA sinds kort.
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor anjahop » ma aug 25, 2008 8:31 pm

ik weet niet of ze het nu nog kunnen vaststellen, maar je zou eens kunnen denken aan 5-de ziekte. Ik heb dat dus pas ook gehad, ook vrij snel na een antibiotica kuur (geen idee of dat een verband heeft hoor). Ik werd ziek, eerst koorts, toen wat vlekjes en toen begonnen acuut de ontstekingen. Ik had bijna alle gewrichten dik en stijf en kon niet meer lopen of iets pakken. Na een bezoek aan de huisarts werd ik naar het ZH in Nijmegen gestuurd, waar ik moest blijven. Ik heb een week in het ZH gelegen. Daar is uiteindleijk 5-de ziekte vastgesteld. Nu, alweer 3 maanden later heb ik nog steeds last van mijn polsen en handen. Volgens internet kan dit wel 2 jaar duren. Maar er is niet heel veel over bekend moet ik zeggen. Misschien dat je hier iets aan hebt?
anjahop
Nieuw lid

Reumavorm: ?

Berichtdoor maro » za sep 27, 2008 11:49 pm

palindroomreuma?
maro
Lid

Reumavorm: palindroomreuma

Berichtdoor Maria58 » ma sep 29, 2008 10:20 am

Of reuma erfelijk is?
Bij ons lijkt het er wél op.
Mijn moeder had RA, ik heb zelf RA en Poly Artrose
en mijn dochter heeft het zelfde als ik.
Zal bij iedereen en elke familie wél of niet vaker voor komen denk ik dan.

Groetjes peelroosje.

Sterkte voor iedereen.
GENIET VAN HET LEVEN, ÉLKE DAG !!!!!!!!!!
Maria58
Lid

Reumavorm: RA-Poly Artrose-Sjög

Keer terug naar Overige vormen van reuma