Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger

Berichtdoor AP 1978 » za maart 17, 2012 9:50 am

... Ik heb gelukkig geen zwangerschapsdiabetes. Ik dacht al van niet, maar de arts vertelde dat het zo'n beetje in de helft van de gevallen zonder symptomen ontstaat. Maar nu weten we dus nog steeds niet waarom de baby een dik buikje heeft. Gelukkig over anderhalve week weer een echo. Mijn moeder wist nog te vertellen dat ik ook met een dik buikje geboren werd, en dat dat het eerste was wat haar opviel (terwijl ik toch het grootste deel van mijn jeugd, ongewild, een te lage BMI had, hihi).
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Gigi » ma maart 19, 2012 11:16 am

Fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt! Probeer je niet te veel zorgen te maken, je schrijft zelf al dat het zou kunnen dat de verloskundige net op een inademing heeft gemeten.
Leuk trouwens dat je de baby nu zo goed voelt :-)
Gigi
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do maart 29, 2012 5:57 pm

Gisteren hebben we weer een echo gehad (32 weken en 2 dagen). De groei van het buikje verloopt netjes volgens de groeicurve, maar het is nog steeds te dik. A.s. woensdag krijgen we een zogenaamde GUO (echo met geavanceerde apparatuur), omdat ze de buikinhoud van de baby willen zien. De rest is trouwens normaal, dus het is niet gewoon een fors kindje ofzo. Ik ben niet in paniek, want de baby ontwikkelt zich verder goed en beweegt ook veel (en ik kan toch niets doen), maar ook niet helemaal gerustgesteld. We zullen na die echo wel meer weten.
Met mijzelf gaat het bijzonder goed. Ik ben al een aantal weken helemaal klachtenvrij. Ik kan nu met mijn anders ontstoken knie geweldige kraakgeluiden maken, waar ik iedereen de stuipen mee op het lijf jaag, hahaha!!!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Priscilla© » vr maart 30, 2012 12:55 pm

beetje dubbel he? wat fijn dat alles goed gaat, maar ook spannend met dat buikje.
misschien ook wel een beetje een gerustelling dat jij zelf ook een buikje had bij je geboorte.
mooi dat er nu een speciale echo gemaakt gaat worden, dan kunnen ze misschien iets uitsluiten dan wel bevestigen.
tevens weer een goed excuus om jullie kindje te mogen bewonderen en dan nu met wellicht betere beelden?
weten jullie wat het geslacht is, of willen jullie het niet weten?
fijn dat het met je knie zo goed gaat, heerlijk die zwangerschaps hormonen, ik smikkel er ook nog steeds van! :lol:
sterkte met je baby en het buikje.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Helpbrand » zo apr 01, 2012 8:20 pm

Veel succes woensdag bij de echo. Ben benieuwd wat eruit komt, hoop dat alles goed is. Ook al maak je je niet heel veel zorgen, geruststellend is dit natuurlijk niet echt. Wel fijn dat je je zo goed voelt, dat is lekker :)
Helpbrand
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AP 1978 » wo apr 04, 2012 1:51 pm

We hebben net de GUO II gehad. Dat is dus een uitgebreide echo met iets geavanceerder apparatuur. De baby is weer helemaal nagekeken (net als bij de 20 weken echo). De arts heeft het buikje extra goed bekeken. Daar gebruiken ze bepaalde ijkpunten (organen) voor, zodat ze zeker weten dat ze steeds hetzelfde deel van de buik bekijken, en niet per ongeluk een stukje van de borstholte meenemen (wat dus een onbetrouwbare meting zou zijn). Door de ligging viel dit niet mee, maar het is toch een paar keer gelukt en het buikje is weliswaar wat groter dan gemiddeld, maar het valt niet buiten de normaalwaarden. Ze is er zeker van dat dit een goede meting was. Overigens was het bij de 20 weken ook al hooggemiddeld. Boven een bepaalde waarde spreekt men van macrosomie en dit wordt meestal veroorzaakt door zwangerschapsdiabetes, overgewicht bij de moeder of een syndroom (maar dan zouden er meer afwijkingen zichtbaar moeten zijn). Dat is allemaal niet het geval. Er lijkt dus niets aan de hand te zijn, alles ziet er goed uit! Ze liet haar gezichtje helaas niet zien, maar we zagen wel wat sprietjes haar op het hoofd, heel grappig! Ik denk dat ik me nu maar geen zorgen meer ga maken...
AP 1978
Lid

Berichtdoor maris » wo apr 04, 2012 11:08 pm

Das mooi nieuws! "gewoon" genieten nu... :-)

(metingen zijn ook soms maar metingen hoor....die van ons zou een giga hoofd hebben...viel buiten de curve terwijl de rest keurig in het midden zat...maar bij geboorte was alles mooi in verhouding... Net als het schatten van het geboorte-gewicht, daar mag ook sec gezien best veel speling in zitten...en dan is het alsnog een goede schatting geweest..)

En hopelijk blijf je tijden lang klachtenvrij!!!! :-)

Maris
maris
Lid

Berichtdoor Blaine » vr apr 06, 2012 10:14 am

Fijn dat alles er goed uitzag bij de echo, en nu lekker genieten.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Helpbrand » vr apr 06, 2012 11:01 am

Ah wat fijn dat alles er goed uitzag! Ben blij voor je :)
Helpbrand
Lid

Berichtdoor AP 1978 » vr apr 06, 2012 5:51 pm

...En de reumatoloog is ook dik tevreden. Daar moest ik vandaag heen. Het was een nieuwe (de vorige is met pensioen), en we hadden het over eventueel weer Naproxen na de bevalling, en of ik die dan via hem of via de huisarts moet krijgen. En ik heb aangegeven dat ik nooit meer MTX wil. Hij deed daar heel makkelijk over en zei dat hij mensen met zo'n dik dossier als dat van mij vaak niets meer uit hoefde te leggen, fijn!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » wo apr 25, 2012 5:49 pm

Hoe is t nu met je? Het schiet op voor je, laatste loodjes toch?
Helpbrand
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo apr 25, 2012 7:32 pm

Het gaat nu hard inderdaad, 36 weken! Raar idee dat de baby nu bijna geboren mag worden. Ik heb sinds maandag verlof en daar ben ik ook wel aan toe, want lopen en fietsen wordt erg zwaar nu, vooral omdat ik alles naar voren draag. Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en kreeg ook een laatste echo. Alles ziet er goed uit. Het is echt wel een poemel! Gewicht wordt nu geschat op 3280 gram, dus de 4 kilo halen we wel waarschijnlijk. Ze liet haar gezichtje ook nog even zien gelukkig. Nog steeds geen gewrichtsklachten, psoriasis begint een beetje terug te komen (maar misschien ook wel omdat ik te lang in bad zit :ebiggrin: ).
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » wo apr 25, 2012 10:40 pm

Dat gaat inderdaad snel! Leuk! Wat zul je nieuwsgierig zijn. Wens je veel succes met de laatste weken en hoop dat je je kindje gauw in je armen hebt.
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Lavender » do apr 26, 2012 9:56 am

Sterkte met de laatste loodjes en de bevalling!
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Blaine » do apr 26, 2012 11:22 am

Ooh bijna isjullie kindje er al, spannend!, succes met de laatste loodjes enbevalling.
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma