Hallo,
ik ben Kokkie, vrouw, 60 jaar. Sinds een jaar ben ik aan het tobben met mijn gezondheid. Daarvoor zelden ziek of zo.
Het begon met allerlei klachten, en het duurde een maand of 5 eer men er achter was dat mijn schildklier niet goed functioneerde. Heb nu Euthyrax, zit nog niet helemaal op peil, maar voel me stukken beter. Alleen al het feit dat wat ik heb een naam heb, en het niet tussen mijn oren zit....
Maar een maand of 5 geleden kreeg ik spierpijnen overal. Het begon met mijn schouder, ben tijden bij de fysio geweest, niets hielp. Daarna andere schouder, bovenarmen, nek, bovenbenen, spieren bij mijn zitbeentjes, en, het ergste: op mijn borstkas, wat ook doorstraalt naar mijn rug. En vooral 's morgens, die pijn en stijfheid !
Doorgestuurd naar reumatoloog. Volgens bloedonderzoek was het géén spierreuma, maar als ik op internet e.e.a. lees, herken ik me helemaal in de symptomen. Heb intussen ook maag- en darmscopie gehad, kwam niets bijzonders uit. Vanmiddag moet ik weer terug naar de reumatoloog.
Ben bang dat hij het toch fibromyalgie zal noemen, maar ik herken me daar niet zo in. Ben ook altijd 's morgens misselijk, wel kokhalzen, maar niet echt overgeven...
'S Morgens zie ik het soms helemaal niet meer zitten : wordt onuitgeslapen wakker, ben misselijk, en dan ook nog die stijfheid en pijn. Ik probeer zoveel mogelijk toch naar mijn werk te gaan, omdat ik weet dat het in de loop van de dag wat beter wordt, en met thuiszitten gaat het toch ook niet over...
Wat denken jullie dat het is?
Ben benieuwd of iemand mijn klachten herkent....
groet, Kokkie